Hidup Untuk Memberi : Tabung Sumbangan Muslim Cambodia

Winston Churchill berkata “We make a living by what we get, we make a life by what we give“. Kata para UlamaMemberi, menghadiah, bersedekah & berkorban demi Allah & Rasul, adalah punca kepada pembersihan hati dan pembentukkan wadah Ilmu (laduni)“.

Atas semangat Hidup Untuk Memberi maka Denaihati.com dengan rasa rendah diri menjadi sponsor bersama pelancaran www.equrban.com bersama Al Ansar Agro, Koperasi Muslim Kemboja, DPIM Selangor, ILuvIslam.com dan Darul Magfiroh. www.equrban.com adalah sebuah program Korban dan Akikah di Cambodia yang diuruskan oleh Al Ansar Agro. Kelebihan www.equrban.com adalah kerana setiap lembu yang di korban adalah hasil ternakan usahasama antara Al Ansar Agro dan Koperasi Muslim Kemboja.

Pada hari pelancaran Denaihati.com juga akan menyumbang sejumlah wang kepada Koperasi Muslim Kemboja untuk digunakan bagi menguruskan beberapa Madrasah di Cambodia. Atas maksud itu Denaihati.com mengundang kepada semua pembaca blog ini untuk menyumbang seikhlas hati. Sumbangan boleh di buat terus ke akaun Maybank 562834608017 atas nama Ilhamku Resources. (Sila DM ke contact, Facebook dan Twitter apabila membuat sumbangan). Sumbangan ikhlas diterima sehingga 15/5/2010.

“Siapa yang meminjami (infakkan) Allah dengan pinjaman yang baik maka Allah melipatgandakan ganti kepadanya dengan banyak. Allah menahan dan melapangkan (rezeki) dan kepada-Nya kamu dikembalikan.” Al-Baqarah : 245.

“Perumpamaan orang yang menginfakkan hartanya di jalan Allah seperti sebutir biji yang menumbuh tujuh tangkai, pada setiap tangkai ada seratus biji. Allah melipatgandakan bagi siapa yang Dia kehendaki Dan Allah Mahaluas, Maha Mengetahui” Al-Baqarah : 261.

@Hanya 2 pemenang untuk 10Malaysia top link dan top commentator April yang claim hadiah. Yang lain tak nak ke??


[ad#advertlets336]

55 Comments

  1. sungguh indah memang, jikalau kita saling memberi dan saling berbagi dengan tulus dan ikhlas. Tak peduli miskin atau pun kaya, tak peduli cantik atau jelek, tak peduli cacat atau pun sempurna, semua niatnya diluruskan hanya pada Allah semata. Alunan nasyid ini membuat saya ingin selalu bersenandung……

  2. Bagi orang yang bersedekah dengan ikhlas, harta dan tenaga yang dikeluarkannya adalah sebuah investasi penting yang menentukan akhir kehidupannya kelak. Maka, Allah akan membalasnya dengan balasan yang mulia yaitu Syurga, Subhanallah…

  3. Subhanallah… memang indah orang yang bersedekah. Memberikan sesuatu yang bermanfaat untuk orang lain dengan hati yang tulus dan ikhlas hanya karena Allah. Ia tidak meminta balasan, kecuali hanya Allah lah yang dapat membalasnya.

  4. Oh indahnya saling membagi, saling memberi
    Karena Allah…
    Oh indahnya saling menjaga, saling mengasihi
    Karena Allah…

  5. Allah Maha Kaya Yang Maha Pemurah
    Yang akan mengganti dan membalasnya
    Allah Maha Kuasa Yang Maha Perkasa
    Semoga ‘kan membalas Syurga

  6. mudahan dengan tweet dapat membantu mereka …
    .-= tpinky´s last blog ..Kematian itu PASTI!! =-.

  7. Pingback: IMCurtain.com

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!