Tingkatkan Trafik blog dengan Subscribe dan Ping

Salam 1Malaysia (jangan marah Mohd Isa) aku baru terbaca entri menarik di Blog Mohd Isa bertajuk Selamatkan Entri Anda dengan Google Reader. Setelah membaca entri ini ada sesuatu yang bermain difikiran aku. Ni aku nak tanya betul-betul lah kepada pengujung yang singgah di Denaihati, teman-teman semua dah subscribe ke blog Denaihati ni. Kalau sudah alhamdulillah terima kasih tapi kalau belum jom subscribe http://feeds.feedburner.com/denaihati/NMIW jangan malu-malu klik je link ni. Kalau nak subscribe guna email pun boleh masukkan je email di kotak di sidebar kanan blog ni yang ada “Masuk EMAIL utk dapatkan upadate setiap hari” tapi jangan lupa log in email dan aktifkan. Sebagai tanda terima kasih tinggalkan link feed blog di ruang komen, insyallah aku juga akan subscribe blog-blog yang tersenarai kelak. Kepada yang belum daftar http://feeds.feedburner.com bagus lah daftar ini pun satu lagi cara nak dapat trafik dan tingkatkan kehadiran blog kita dalam search engine google.

Jangan Takut dengan logo ini

Satu lagi entri yang simple tapi memang mantap dari Blog Hidup Biar Sedap bertajuk Berfikir Di Luar Kotak Dengan Deria Ke 6 yang memberi tips untuk meningkatkan trafik dari sumber luar biasa. Kak jie maaf saya copy paste senarai blog-ping aggregator untuk rujukkan peribadi semuga Allah swt bagi pahala kepada Kak Jie yang kongsi ILMU.

* myebuzz.net
* jombuzz.com
* petalingstreet.org
* imcurtain.com
* pingoat.net
* pingomatic.com
* pingmyblog.com
* pingler.com
* ipings.com
* autopinger.com

Entri ini adalah koleksi untuk diri aku sendiri yang sedang belajar dan terus belajar ILMU blogging.

@Kepada yang belum menyumbang untuk Tabung Musim Kemboja sila klik Tabung Muslim Kemboja.

@Kepada yang nak dapat Acer Aspire One percuma sila klik Hidup Untuk Memberi.
[ad#advertlets336]

235 Comments

  1. Pingback: Tingkatkan Trafik blog dengan Subscribe dan Ping | Denaihati
          1. Memiliki trafik tinggi berarti menempatkan blog anda di permukaan agar dapat diketahui banyak orang dan mengubahnya menjadi sumber uang. Berlian anda perpeluang untuk bisa cepat terjual.

    1. Memberi lebih juga bisa berupa memiliki desain blog yang bagus dengan navigasi yang memudahkan dan link-link yang dibutuhkan pengunjung blog Anda.

      1. Memberi lebih bisa pula dengan sekedar mengubah kode no-follow blog Anda menjadi do-follow. Berilah “love link” kepada pengunjung blog Anda. Dan jika mungkin, berikanlah insentif gratis (misalnya berupa e-book) kepada pengunjung blog Anda. seperti halnya blog ini.
        Curahan rasa Bang Iwan @ ..Memaknai Hari Raya Idul AdhaMy Profile

        1. Ketika memutuskan untuk membuat blog, sebenarnya Anda telah memutuskan untuk berteman meskipun hanya lewat dunia maya. Bertemanlah melalui kolom komentar di blog Anda.

          1. Salah satu ungkapan bijak yang saya sukai adalah ini: suara paling merdu yang ingin didengar setiap orang adalah panggilan nama mereka. Dan itupun berlaku bagi pengunjung blog Anda. Jika Anda membalas komentar di blog Anda, pastikanlah untuk menuliskan nama pengunjung yang meninggalkan pesan di blog Anda. Jangan hanya dengan sapaan “Mas, Mbak, Oom atau Bro.”

            1. Menjalin hubungan pertemanan di dunia online (maya) tidak berbeda dengan di dunia offline (nyata). Saling memberi, saling berbagi dan saling menghargai adalah mata uang yang berlaku di kedua dunia tersebut.

          2. Benar tu… dulu pernah juga saya sediakan ruangan chatting dekat blog tu, memang best la ramai jer kawan2 yang masuk berchatting. Rasa memang dah kenal lama walaupun sebenarnya baru berjumpa dekat dunia Maya

            1. Traffic tidak memiliki rasa, pengunjung blog Anda tersenyum, mengangguk, bersedih, atau marah membaca tulisan di blog Anda. Traffic tidak mendaftar RSS, pengunjung blog Anda merasa perlu mendaftar RSS blog Anda. Traffic tidak berkomentar, pengunjung blog Anda berkomentar.
              Curahan rasa Bang Iwan @ ..Memaknai Hari Raya Idul AdhaMy Profile

            2. Jika Anda ingin memikat hati pengunjung blog Anda, tidak ada cara lain kecuali menghargai pengunjung blog Anda. Jika blog Anda adalah rumah, maka pengunjung blog Anda adalah tamu.

            3. Hormatilah tamu Anda. Bersikaplah rendah hati. Santunlah berbahasa. Santun bukan berarti identik dengan “EYD”, yang kadang malah terlalu formal dan kaku.

            4. “Menulislah dengan gaya Anda sendiri, meskipun itu dengan gaya bahasa gaul sekalipun, namun usahakanlah untuk selalu santun.’

              Tak nak mengata sesiapa pun tapi ada juga blogger yang menulis dengan cara yang kasar dekat blog dorang tu
              Curahan rasa Steward John @ ..Nuffnang is coming to KKMy Profile

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!