Plagiat Komen Bahasa Melayu semakin menjadi-jadi.

Terima kasih kepada semua teman-teman yang singgah dan berkongsi idea di setiap entri yang ada di dalam blog ini. Berikut ada 10 entri yang paling popular sehingga 27/4/2010 :

Walaubagaimanapun terdapat juga komen spam yang diterima setiap hari di setiap entri yang ada. Terima kasih kepada teman-teman yang menegur. Lihat apa bezanya antara kedua komen di bawah.

Komen pertama
Komen kedua

Bukan satu tapi ada berpuluh komen yang serupa atau istilah yang Kak Jie guna Plagiat komen. Dah seminggu masalah Plagiat komen Bahasa Melayu ini berlaku tetapi sejak dua tiga hari ini semakin menjadi-jadi pulak.

@Untuk hadiah komen terbanyak teman-teman boleh berkongsi idea dan komen serta berbincang di mana-mana sahaja entri yang ada di dalam blog ini. Setiap akhir bulan akan ada penilaian untuk Monthly Top komentar dan sudah pasti akan hadiah-hadiah suprise yang disediakan.

@Terima kasih kepada 54 blogger Malaysia dan Indonesia yang Berani Untuk Gagal uang sudah menyahut cabaran ikut serta contest Hidup Untuk Memberi. Ada yang berani lagi ke??

[ad#advertlets336]

666 Comments

  1. Di blog saya yang berbahasa Inggris juga ada komentar yang sama dengan nama dan alamat blog berbeda…
    Mungkin itu disebabkan karena mereka para plagiat ingin mendapatkan backlink instan dari denaihati, nggak taunya cara seperti ini justru merusak image mereka sendiri..
    Curahan rasa Rina As @ ..Cara Mendapatkan Backlink GoogleMy Profile

    1. Harap dalam apa2 perkara pun, kena la buat secara jujur dan biar la komentar lahir dalam diri kita sendiri.. tak adil bagi orang lain kalau asyik plagiat jer

      1. Bukan setakat tidak out of topic, tapi kena la buat komentar sendiri.. tidak perlu nak copy paste kan.. tak adil macam tu.. mana hilangnya integriti kalau macma tu? semata2 untuk mencapai sesuatu.

  2. Datang lagi membaca dekat entri ni sebab benda ni memang buat kepala sakit.. Banyak jer SPAM dekat blog tu.. nasib baik akismet dapat filter satu persatu. Walaubagaimana pun, nak juga berkongsi satu artikel yang pernah dibaca mengenai Bagaimana SPAM comment mempunyai effect kepada Blog kita.

    http://seogadget.co.uk/google-page-penalty-for-comment-spam-rankings-and-traffic-drop/

    Mungkin benda ni boleh dijadikan pengajaran buat kita semua.
    Curahan rasa Steward John @ ..Happy Eid FitrMy Profile

      1. Kalau manfaat entry bagus la, jangan copy paste letak sebagai komentar kita dah la. Kesian orang yang buat entri tu.. bersusah2 payah mencari idea..

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!