4700 kes zina setiap hari di kalangan umat Islam, Malaysia

Spread the love

Petikan Berita Harian Online : “Seramai 17,303 anak luar nikah Melayu atau tidak sah taraf didaftarkan di seluruh negara sepanjang tahun lalu. Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), Datuk Alwi Ibrahim, berkata bilangan itu meningkat 762 kes berbanding tahun sebelumnya. Pada 2008 seramai 16,541 anak luar nikah didaftarkan di JPN manakala pada 2007 seramai 16,100 orang.”

17,303 setahun anak luar nikah Melayu (Islam) dilahirkan di Malaysia pada tahun 2009. Ini bermakna 17,303/365 iaitu  47 kelahiran anak luar nikah Melayu (Islam) dilahirkan setiap hari di Malaysia pada tahun 2009 bersamaan 2 kelahiran anak luar nikah Melayu (Islam) dilahirkan setiap jam di Malaysia pada tahun 2009. Ini juga bermakna 47 kes zina yang menghasilkan kehamilan berlaku setiap hari di kalangan Melayu (Islam) pada tahun 2009.

Seandainya 47 kes zina ini mewakili 1% daripada kejadian sebenar maka 4700 kes zina di kalangan Melayu (Islam) berlaku setiap hari di Malaysia pada tahun 2009. Tidak terkesankah statistik ini berbanding dengan hanya 2 kes perkahwinan bawah umur yang berlansung mengikut syariat? Ini bukanlah bermaksud aku menyokong perkahwinan bawah umur tetapi jika perkahwinan bawah umur mendapat respond yang mengemparkan di negara berhari-hari di surat khabar, radio dan TV, mengapa Ibu Menteri, para ulama, para bijak pandai dan ahli politik tidak memberi respond yang lebih serious terhadap kes zina yang sangat membimbangkan yang berlaku setiap jam setiap hari di Malaysia.

ADAKAH KITA DI ANTARA 47 PEZINA SETIAP HARI TERSEBUT?

Firman Allah swt : “Dan janganlah kamu mendekati zina, (zina) itu sungguh suatu perbuatan keji, dan suatu jalan yang buruk.” – Surah Al-Isra’ ayat 32.

Firman Allah swt : “Pezina lelaki tidak boleh menikahi kecuali dengan pezina perempuan, atau dengan perempuan musyrik, dan pezina perempuan tidak boleh bernikah kecuali dengan pezina lelaki atau dengan lelaki musyrik, dan yang demikian itu diharamkan bagi orang-orang Mukmin.” – Surah An-Nur, ayat 3.


Spread the love

402 Comments

  1. Ketika mengetahui anak gadisnya dihamili pacarnya, biasanya seorang bapak buru-buru menikahkan mereka. Ia tak peduli, sah atau tidakkah pernikahan dalam kondisi demikian. Yang penting, jangan sampai anaknya melahirkan tanpa memiliki suami.

    Walaupun menurut hukum di negeri ini, pernikahan dalam kondisi seperti itu dianggap sah, namun sah jugakah bila dituinjau dari hukum agama yang syar’i?
    .-= Bang Iwan´s last blog ..HARTA KARUN PARA NABI =-.

  2. Bagi seorang gadis, ternyata itu seringkali menyisakan rasa malu yang dalam. Gara-gara hamil di luar nikah, sekolah terpaksa kandas. Dan semua orang tahu, kini ia tidak gadis lagi. Duh, malu …rasanya! Tambah malu lagi, bila sang pacar tidak mau mengakui atau bertanggung jawab atas perbuatannya. Bila begini jadinya, rasanya, habislah sudah masa depannya. Penyesalan pun selalu datang terlambat.

    1. @Bang Iwan, Demikian juga bagi orangtua si gadis. Ijab qabul belum dilakukan…. eh, rahim anaknya sudah ‘diisi’ orang. Siapa yang tak marah.

      Yang lebih menyedihkan adalah rasa malu seorang anak, jika kelak ia tahu, bahwa ia lahir ke dunia ini disebabkan perbuatan yang memalukan. Itulah beberapa ‘malu’ yang tersisa, dari perbuatan yang sepantasnya hanya dilakukan binatang itu.
      .-= Bang Iwan´s last blog ..FILM OBAMA ANAK MENTENG =-.

  3. Alat propaganda zina demikian luas jaringan dan jangkauannya ditambah lagi dgn harga yg murah mulai dari koran harian mingguan tabloid majalah tayangan-tayangan televisi vcd-vcd nista yg berhamburan di pasar-pasar terbuka yg kesemuanya itu dapat diakses oleh siapa pun juga. Protes-protes dan demonstrasi yg sering terjadi yg menentang hal-hal seperti ini hanya ditanggapi dingin oleh pemerintah beserta aparat berwenang.
    .-= Bang Iwan´s last blog ..FILM OBAMA ANAK MENTENG =-.

  4. Saat melakukan hal itu (zina), mungkin rasa malu benar-benar sudah menghilang dari hati dua insan yang dimabuk cinta. Hawa nafsu telah membius mereka, sehingga hal itu pun terjadi.

  5. Pengaruh budaya barat yang disebarkan melalui berbagai tayangan di televisi, VCD, ataupun internet yang begitu mudah diakses, sungguh sangat terasa. Perubahan nilai atau cara pandang terhadap pergaulan antar lawan jenis pun berubah. Kalau dulu, pacaran atau bermesraan di depan umum dianggap tabu, kini hal itu dianggap biasa. Jangankan bersentuhan atau sekadar berciuman, yang lebih dari itu pun dilakukan, dengan tanpa rasa malu! Naudzubillah…
    .-= Bang Iwan´s last blog ..FILM OBAMA ANAK MENTENG =-.

  6. Salah satu dosa besar yg dimurkai Allah telah menjadi hal yg biasa dilakukan sebagian masyarakat kita tanpa malu-malu dan rasa takut. Segala pintu dan sarana pendukung menuju ke arah perbuatan zina tersebar luas dgn sangat leluasa tanpa hambatan yg berarti.
    .-= Bang Iwan´s last blog ..FILM OBAMA ANAK MENTENG =-.

  7. @steward john, hehe peribahasa tkpe nk copy paste pn sbb mmg dh ade dlm DBP so xde mslh la

    1. @Dya, Bagus kalau macam tu.. Dah tahu pun Dya tak nak benda macam tu menimpa dekat Dya. Tengok saja kesanggupan Dya untuk keluar dari rumah tu, semata2 nak jauh daripada housemate Dya yang buat perkara tak senonoh tu kan.
      .-= Steward John´s last blog ..Shopping in UK =-.

      1. @Steward John, semua ni pn berlaku atas ketentuan Allah..bukan satu kebetulan kontrak dya smpi hjg bulan ni, ada kemungkinan Allah nk selamatkn dya sblm pape yg xdiingini berlaku…do u think it’s possible?

          1. @Steward John, yap..so bila Allah dh bg peluang mcm tu jgn la dipandang ringan pulak, kenapa pandai2 ambil peluang selagi masih ada kn

            1. @Dya, Betul kata Dya tu. Dah dapat peluang, jangan pula diambil ringan jer peluang dibagi tu..
              .-= Steward John´s last blog ..Shopping in UK =-.

    1. @Dya, Tak pe.. Mula dari bawah lagi ok.. bila asas dah kukuh, senang jer naik..
      .-= Steward John´s last blog ..Shopping in UK =-.

      1. @Steward John, yap..semua org pn bermula dari bawah, bila dpt merasa ssh sng baru la lebih matang dlm m’hadapi cabaran bekerja huhu
        .-= Dya´s last blog ..Sami Yusuf =-.

        1. @Dya, Memang betul Dya. Bak kata pepatah, bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudiaan.
          .-= Steward John´s last blog ..Shopping in UK =-.

          1. @Steward John, hehe setuju ngan pepatah itu encik steward…xde nye org bersenang2 dulu bersusah2 kemudian keke

            1. @Dya, Bayi pun bermula dengan merangka.. bersusah payah dia merangkak.. pas dah puas merangkak, berdiri pulak dah seterusnya berlari. Proses seperti ni sebenarnya memakan masa panjang.. Kesimpulannya, mulakan dari bawah.
              .-= Steward John´s last blog ..Shopping in UK =-.

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!