Patutlah Islam terus dihina

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, membaca kisah Penghinaan Islam ni memang sangat sangat mengjengkelkan hati dan perasaan. Alhamdulillah dengan izin ALLAH SWT aku telah ditunjukkan bahawa sesungguhnya itulah sifat sebilangan orang kafir yang memang membenci kejayaan Islam. Patutlah Islam terus dihina.

Al-Quran ada jawapan untuk setiap masalah di dunia

Hayati ayat 29 surah Al-Fath ALLAH SWT berfirman yang maksudnya :

Muhammad itu adalah utusan Allah dan orang-orang yang bersama dengan dia adalah keras terhadap orang-orang kafir, tetapi berkasih sayang sesama mereka. Kamu lihat mereka ruku’ dan sujud mencari kurnia Allah dan keredhaan-Nya, tanda-tanda mereka nampak pada muka mereka dari bekas sujud [1]. Demikianlah sifat-sifat mereka dalam Taurat dan sifat-sifat mereka dalam Injil, iaitu seperti tanaman yang mengeluarkan tunasnya maka tunas itu menjadikan tanaman itu kuat lalu menjadi besarlah dia dan tegak lurus di atas pokoknya; tanaman itu menyenangkan hati penanam-penanamnya karena Allah hendak menjengkelkan hati orang-orang kafir (dengan kekuatan orang-orang mu’min). Allah menjanjikan kepada orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal yang saleh di antara mereka ampunan dan pahala yang besar.

Nota : [1] Maksudnya: pada air muka mereka kelihatan keimanan dan kesucian hati mereka.

Sehingga kiamat pasti akan ada banyak Blog menghina Islam, Facebook menghina Islam dan ramai lagi individu yang menghina Islam seperti Geert Wilders menghina Islam, Benjamin Stephen menghina Islam dan Kumpulan yang menghina Islam seperti Paderi yang menganjurkan Burn A Koran Day kerana mereka cemburu dengan kejayaan Islam yang terus bersemarak walaupun Rasulullah telah lebih 1400 tahun wafat meninggalkan umatnya.

Memang kita terdengar khabar angin beribu-ribu Umat Islam yang murtad di Malaysia dan Indonesia tetapi beribu-ribu orang kafir juga berhijrah ke Islam setiap hari di benua Europah dan Amerika setelah mendapat HIDAYAH dari ALLAH SWT. Itulah HIKMAH paling besar kejadian September 11.

Nota : Ada Tok Guru yang syorkan kita amalkan dan baca ayat 29 Surah Al-Fath ni setiap hari.

[ad#eQurban300]

58 Comments

  1. assalamualaikum,
    ayo kita tingkatkn iman dan takwa kita supaya tidak terjerumus ke budaya yahudi, dan budaya non islam lainya.

  2. Malulah mengaku diri berilmu.dari mana datangnya ilmu kalau bukan daripada ALLAH. Ilmu itu pinjamanNYA saja dan bukan milik manusia. kalau mendonggak di atas langit dan melihat di perut bumi dari alat sains,bukan mata kasar, semuanya ciptaan ALLAH. Berilmu dan mengaku diri bijak menunjukkan orang itu angkuh dan tak sedar diri. setelah itu dengan ilmu yang sedikit mengutuk dan menghina Islam. menghina Islam itu menghina ALLAH. Astagafirallah!!! kenapa Islam,kenapa tidak agama lain.
    Kalau mengaku diri berilmu, carilah penyelesaian sendiri, kerana keburukan dan sakit jiwa seseorang terhadap Islam itu datang daripada Syaitan.carilah syaitan jahannam itu dan ikutlah dia,menuju ke neraka. Malunya kalau mengaku diri berilmu, ciptalah sehelai rambut atau kalau sudah terlalu pandai, ciptalah manusia dari tanah,kalau ia boleh bernyawa. sombong!!!laknatullah!!!

  3. Saya sangat setuju apa yang menjadi pemikiran anda.

  4. seharusnya judul postingnya bukan “patutlah islam terus dihina”. karena pada dasarnya memang tak pernah patut, tak ada alasan tak ada dasar. lalu dimana letak kepatutannya? padahal jelas seperti yang tertulis dalam ayat di atas. salam kenal dari pulau lombok. kunjungan perdana
    Curahan rasa amaq shofia @ ..Telepon Dari JepangMy Profile

  5. Cuba perhatikan makanana ringan yang anak2 kita beli kat kedai runcit,aku ada pengalaman di mana seorang emak yang menjemput anaknya balik dari sekolah tadika kat depan rumah ,terus singgah beli makanan ringan (kalau tak silap,sotong yang dah di keringkan) sebab tak tahan dengar anaknya merenget buat bising dalam kedai,lepas jer dia keluar dari kedai,aku saja nak check,rupa2 nyer memang sah takde halal,pastu melekit2 jer aku tengok,siap ada tulisan cina baik punyer..apa yang korang boleh bayangkan dalam perkara ni
    Curahan rasa pantaidalam @ ..Bina Website Anti IslamMy Profile

  6. saya ada 1 cerita,berlaku sebelum tentera jepun masuk melaya,ada 2 orang sahabat 1 bangsa melayu dan 1 bangsa cina,maka satu hari bertanyalah sicina pada pak hj,bertanya sicina.pak hj orang melayu cukup kuat sembahyang hari2 pi surau.maka kata pak hj,kita orang melayu tidak makan makanan yang haram contohnya babi.nanti gelap hati lupa sembahyang nanti rosak jiwa.maka sicina ini ada muslihatnya selama ini,maka dicarilah apa2 yang boleh membuatkan bangsa melayu leka.masih ada lagi cerita yang saya boleh kongsi untuk bangsa ku dan islam agama ku.Kuala Terengganu tahun 1969,ada sebuah kedai menjual mee sup dan mee keri.seingat saya boleh dikatakan dari jam 11 pagi hingga 3 petang sentiasa penuh meja,kebanyakannya yang makan bangsa melayu agama islam,tukang masakan bangsa cina,maka saya dan rakan2 agak nakal juga,kerana nak kepastian apa yang ada didalam bekas air sup,malam itu hujan maka rancangan yang saya buat berjaya,saudara2 tahu apa yang saya dapat,jika ditimbang dapatlah 2 kilo tulang babi,salah satu cara untuk membuat orang ramai percaya dengan ada bukti,maka kami masukkan dalam piring diletak dihadapan kedai cina tersebut,maka teruklah sicina itu dikerjakan hingga saya belum dengar lagi cerita seperti itu,mungkin akan berlaku lagi jika bangsa melayu tidak berhati2,

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!