Benjamin Stephen menghina Islam?

Assalamualikum dan salam 1Dunia, di sana sini video Benjamin Stephen yang menghina Islam dikongsikan samada melalui Facebook dan blog. Secara peribadi aku sudah menonton sebahagian daripada 8 bahagian video dan apa yang aku boleh katakan analisa Islam yang dibuat oleh Benjamin Stephen sangat tersimpang daripada ajaran Islam yang sebenar. Adalah lebih baik Bejamin Stephen mengajar ajaran yang ada dalam agamanya daripada memburuk-burukan agama lain dengan kefahaman yang tidak tepat.

Menentang Penghinaan Nabi Muhammad

Apa yang dilakukan oleh Benjamin lebih teruk daripada rancangan International Burn A Koran Day oleh paderi Jones. Apa yang dilakukan oleh Benjamin Stephen adalah seperti membakar hati umat Islam.

113 Comments

  1. mamat benjamin ni mcm GAYBOY je kan.dgn lenggoknye.mcm mat jebeng@indon pon ada astu nk ngaku org semenanjung..hahaha..xsedar diri.sok dia mati baru dia tahu apa itu ISLAM.bodoh..

  2. Kawan-kawan, kita manusia biasa saja, bukan Tuhan bukan juga Setan. Kita hanya terpengaruh dengan cakapan orang yang bertindak lebih sikit daripada kita. Tetapi, kita punya maruah dan pendirian. Gunakan ilamu yang ada untuk menimbang cakapan orang samada boleh diterima atau tidak. Jangan marah, takut dikatakan 2×5 aje. Jaga kebaikan diri sendiri untuk ke syurga bila mati kelak. Thanks.

  3. Saya bukan Islam, bukan Kristian, tapi Hindu. So, pendapat saya adalah pendapat yg neutral & tidak memihak kepada sesiapa.

    Saya pun baru hari ini tengok video si Benjamin Stephen. Pendapat saya:

    1) Kenapa slang atau pelat dia semacam? Bukan macam orang Melayu dari Johor? Betul ke dia orang Melayu dari Johor? Orang Johor mana ada pelat macam tu?

    2) Kalau dipetik sebaris dua dari mana-mana kitab, tak kisahlah dari Al-Quran ke, Injil ke…senang je nak putar belitkan isu. Saya yg bukan Muslim pun boleh terasa apa yg si Benjamin cakap tu karut, merepek & tak berfikiran dalam. Contohnya, dia berkata, “ayat dari Surah Al-Fatihah yang dilafazkan oleh Nabi Muhammad SAW sendiri berbunyi ‘tunjukkan kami jalan yg lurus’, bererti Nabi Muhammad sendiri belum tahu jalan yang lurusnya”.

    Tak kan itu pun susah nak faham? Nabi Muhammad SAW mengatakan begitu sebab kita manusia biasa sering terlencong dari jalan yang sebenar akibat hasutan syaitan, nafsu & keinginan kepada benda-benda materialistik. Oleh itu, Nabi Muhammad SAW mendoakan supaya hati kami sentiasa terbuka untuk menerima perintah atau tunjuk ajar Tuhan & tidak senang diterpesongkan. Ini hanya intepretasi peribadi saya, yang hany mengikut logik & ‘common sense’. Betul tak?

    3) Kalau nak kutuk Nabi Muhammad SAW mengambil 23 orang sebagai isteri termasuk kanak-kanak kecil, oleh itu Islam adalah ajaran yg sesat, memanglah mudah! Tapi, dalam kitab Injil pun apa kurangnya? Lot yang ditiduri oleh anak-anak perempuannya sendiri & Oedipus yg membunuh ayahnya dan mengahwini ibu kandungnya sendiri? Lagilah banyak bahan untuk diputar belit, kan? Tetapi, kita kena teliti dari keseluruhan konteks, bukan dari cebisan-cebisan sahaja.

    4) Kajilah sedalam-dalamnya, semua agama di dunia mengajari bahawa ada satu sahaja Tuhan (termasuk agama Hindu) & tujuan manusia dilahirkan di dunia adalah untuk menjadi insan yang baik dalam & luar, supaya dapat mendekati Tuhan. Hanya orang yang jahil (atau buat-buat jahil) yang tidak akan berkata sedemikian.

    Kesimpulannya, semua agama mengajar benda-benda yang sama, iaitu untuk mendekati Tuhan Yang Satu. Hidup ini pendek sahaja, nak memahami agama sendiri pun tak sempat, buat apa membazir masa mengutuk agama lain? Buat apa nak berkata, ‘Tuhan aku yang sebenar, Tuhan kau tidak benar’. Mana ada ‘Tuhan aku’ & ‘Tuhan kau’? Tuhan Hanya Satu. Dahlah tu, pergi sembahyang ikut cara yang kamu suka. Akhirnya Tuhan akan mendengar doa kamu juga, tak kisahlah dalam bahasa apa atau cara apa! Inilah kebenaran, inlah hakikat!

    1. The Quality Guy.
      Benjamin:‘tunjukkan kami jalan yg lurus’, bererti Nabi Muhammad sendiri belum tahu jalan yang lurusnya”.

      Saya: Muhamad itu Nabi Allah, semua ajaran Allah sudah Allah diberitahu/diturunkan kepadanya, kenapa masih bertanya akan jalan yang lurus kepada Allah. Kalau begitu, Mohd. itu bukan Nabi lah. Memang manusia biasa mudah terpengaruh, tetapi Nabi tidak, sebab Tuhan selalu bersamanya. Takkan Tuhan memilih dia dan tidak menjaga dia?

      The Quality Guy: Injil pun apa kurangnya? Lot yang ditiduri oleh anak-anak perempuannya sendiri & Oedipus yg membunuh ayahnya dan mengahwini ibu kandungnya sendiri?

      Saya: Itu semua kehendak Allah. U tahu ada perempuan lain (anak orang lain) tinggal bersama Lot? sekelompok dengan lot? Tidak ada. Kalau tidak anak-anak perempuannya tidur dengan Lot, macam mana mereka menjadi ramai (manusia membiak), sudah tentu bila mereka semua sudah tua dan mati, tiada pengganti dalam kelompok mereka. Perbuatan Oedipus itu adalah perbuatan yang berdosa besar. Ini adalah ajaran Allah kepada manusia supaya jangan membunuh. Ha.. kamu sudah mengutuk Oedipus, tentu kamu tidak akan berbunuh sesama manusia. Inilah pengajaran disebalik kejadian itu. Injil menceritakan untuk dijadikan pengajaran. Bukan Injil menyuruh.

      The Quality Quy pandai, tetapi belum cukup… Try again.

      1. itu adalah perjanjian lama.adakah kamu tau, perjanjian lama itu adalah adat moses.bukan adat yesus. dimana adat moses tak boleh makan babi.sama macam islam.tak boleh sentuh org yg lain jantina..(batal smbahyang..sama macam islam.. 90 peratus adat moses adalah sama dgn adat islam. namun jauh menyimpang kepada kristian. baca bible betol2 sebelum kamu fitnah.

  4. hahah..susah kita nak fikarkan mana agama yang betul dan mana yg salah kan..yang satu mengangap agamanya yang betul yang satu pula menggangap agamanya betul.

    jadi apa kata kita buat satu pertunjukan siapa benar allah yang hidup..
    kita berkumpul sama-sama dan buat pertunjukan muzizat daripada allah..kita bawa orang-orang yang sakit seperti buta,kinser,tak boleh mendengar dan mcam-macam.dan saat itu kita doakan orang-orang ini siapa yang sembuh saat itu juga..

    contohnya, pihak islam doakan orang-orang yang sakit agar pulih saat itu juga, lapas tu bru agama krstian akan tunjukan kuasa allah supaya orang yang didoakan saat itu juga sembuh..

    siapa yg dapat menyembuhkan orang itu..bru dikatakan allahnya yang hidup..

    1. Me. wel, Kita, tidak boleh menguji Tuhan. Tuhan tidak akan menerima permintaan manusia yang mengujiNya. U kata Tuhan itu satu, jadi tak bolehlah Orang Islam dan orang Kristian merebut Tuhan yang satu untuk menyebelahi mereka. Tuhan itu maha adil. Tuhan tidak pilih kasih. Tuhan hanya menerima siapa yang patuh kepada ajaranNya.

  5. cuba tengok video mantan biara wati dr irene handono nak tau, apa itu budaya kristen yg kita cuba ikut tanpa kita sedar, dan video2 dr naik , untuk mantapkan iman dan menjadi benteng dakyah kristian

    1. Wan, video biarawati itu boleh dibuat, diklon, dilakonkan untuk menjatuhkan darjat/kebaikan/imej orang lain, keran benci akan orang itu. Biarawati yang sebenarnya tidak berbudaya begitu. jaga iman masing-masing supaya mati kelak boleh masuk syurga. jangan ikut mengutuk orang lain. ampunkan/berdoa kepada Tuhan supaya Tuhan merubah hidup orang yang bersalah supaya menjadi baik. itu tanggungjawab kita dan Tuhan pasti akan menempatkan kita yang mahu menolong orang yang bersalah/berdosa di Syurga.

  6. kamu umat islam pcya Allah kmu akan membantu,ttp kenapa kamu masih percaya kepada jin2..masih percaya kpd dukun-dukun.. Kalau kamu sudah memiliki jin dalam kehidupan kamu,di mana kamu hendak meletakkan Allah dalam kehidupanmu..

    Benjamin Stephen bukannya memberitakan hal2 itu kepada orang2 islam,tetapi kepada orang2 kristian..Benjamin hanya ingin memberitakan hal ini supaya umat kristian menjadi lebih teguh dalam iman mereka. bukankah kamu juga akan melakukan hal yang sama untuk meneguhkan iman orang2 islam. supaya tidak berpaling kepada agama lain..???

    1. christin…
      jin itu wujud…jin itu juga ciptaan ALLAH…mcm kamu diciptakan adik kamu..maka kamu percaya kewujudannya…x susah kan nk paham? dukun2 tu ada dlm bangsa kita bukan agama…kamu kene ingat..agama dan bangsa dua benda berbeza…untuk memuji agama tidak sepatutnya dengan menjatuhkan agama lain…rasa2nya pendidikan moral ada mengajar…ya..mungkin benjamin sudah cetek ilmu..rasional n pedoman sampai ketandusan idea nk menjatuhkan org sambil memperbodohkan diri sendiri..sungguh kasihan…nasib dia seorg shaja yg mcm tu…kalo ramai2 jadi la sekumpulan org yg kasihan…

      1. Jin itu setan juga adanya. .
        Bersahabat dgbn setan bukan ka syirik dalam Islam ??
        Renung2kan bro. .

        1. Hai kawan-kawanku, Jin itu apa? Tuhan itu apa? Ada yang minta tolong kepada Jin, ada yang minta tolong kepada Tuhan. Siapa yang betul? Tuhan itu yang maha kuasa tempatNya di Syurga. Jin itu di dunia, serpihan daripada Malaikat Lucifer yang turun ke bumi kerana melawan Tuhan. Jadi Jin ini menolong manusia di bumi yang menyembahNya melakukan kehendak duniawinya. Apakah kehendak duniawi manusia? Gila harta, gila darjat, gila kuasa, gila pangkat, gila wang dsb. Dengan menyembah Jin, maka Jin akan membantu menjayakan permintaan baik/buruknya. Let’s think about it.

    2. fukimak punya benyamin…dia tu muka tak mcm melayu johor langsung…INDON mari sahaja nampaknya. kau nak murtad kau punya pasal tetapi kenapa nak hina agama Islam.celaka punya benyamin…kenapa kerajaan Mlaysia tak tangkap aja orang macam benjamin ni

      1. Azroy, kamu benci dengan Benjamin. kamu pun macam dia juga, kerana berperasaan benci. Orang beriman macam kamu tidak boleh berperasaan benci. Biar Tuhan saja mengadili Benjamin di akhirat.

      2. sebab apa yg dia katakan itu betol.buat apa nak tangkap yg betol..tangkap laa org
        yg pandai terbang tu..

    1. Dewi, sesiapa saja manusia yang berbuat baik, melakukan suruhan Tuhan, memiliki segala nilai murni di dunia, membantu sesama manusia, adalah basic of perfect religion. Nilai murni, kesucian diri kamu itulah agama kamu. Agama yang suci adalah diri sendiri. Orang Islam, orang Kristian, Orang Hindu, Orang Buddha dsb tidak boleh mengatakan agama dia adalah agama yang suci, kalau dia sendiri jahat. sebab agama dia tidak dapat mengajar dia menjadi orang yang baik. So no quarell over the perfect religion …..

  7. Tahniah dan terimakasih kepada benjamin dan para pembenci Islam…kerana dengan keberanian kamu membuka pekung akan menyebabkan kami mendapat maklumat yang jelas tentang kekeliruan kamu dalam memahami dan mengenal Islam, kami juga dapat mengetahui sudut-sudut yahudi menipu penganut kristen. oleh itu, amat mudahlah bagi kami untuk mempertahankan Islam dan menyerang kamu. oleh itu, kamu jangan kata kami yang memulakan, jangan kata kami yang memulakan kekerasan, jangan kata kami yang suka bergaduh…tetapi ingat bahawa kamu yang memulakannya dahulu.

    kepada penganut-penganut kristen…yakinlah bahawa kami tidak akan menentang kamu sebagaimana kami menentang yahudi…sebab dalam al-quran telah menyebut bahawa kaum nasrani amat dekat kasih sayang kepada ummat Islam…dan Nabi kami juga menceritakan bahawa suatu hari nanti kita akan bersatu untuk membunuh yahudi.

    1. sebenarnya kamu 2 yang keliru dengan agama kamu sendiri…oke tolong jawab soalan ini::nabi muhammad kamu sekarang di mana??

        1. ini bukan mempersendakan agama kamu tetapi sekadar bertanya? adakah kamu punya jawapan bagi soalan saya itu?

          1. nabi muhammad ada dalam hati setiap umat islam yang yakin dengan kewujudan allah SWT dan berterima kasih kepada junjungan mulia nabi muhammad SAW kerana bagindalah kami berada di jalan ISLAM yang diredhai ALLAH SWT

            1. Farahwahida. Allah telah mencipta manusia dan memberi ajaran kepada manusia cara hidup yang dikehendaki Allah di dunia. Oleh itu, Allah memilih manusia dan memberi dia akal fikiran tahu tentang ajaran-ajaran Allah kepada manusia, yakni kehidupan yang aman damai. Ini kerana Allah sangat sayang dengan ciptaanNya dan mahu melihat ciptaanNya berada dalam keadaan yang menyenangkan Allah. Untuk mengajar kehendak Allah akan kehidupan manusia yang disukaiNya, Allah memilih manusia mengajar rakan-rakan sesama manusia dan kita gelarkan manusia ini Nabi (pesuruh Allah). Dan ada beberapa orang Nabi di dunia kerana ada beberapa kelompok manusia di merata dunia. Nabi Muhammad dipilih untuk mengajar kelompok bangsa Arab dan ajarannya sampai kepada bangsa awak. Bila Nabi mati dia berada di sisi Allah di Syurga sebab dia telah mengerjakan amanat Allah. Yang tinggal di hati awak adalah ajaran-ajaran Allah yang Nabi Mohd. sampaikan kepada awak. Nabi Mohd tidak ada dalam hati awak. Selepas Nabi Mohd. ramai yang mendapat ajarannya cuba mengikut jejaknya sambil membuat perubahan/modifikasi pada ajaran-ajaran Allah yang disampaikan oleh Nabi Mohd. Perkara inilah yang menyebabkan bangsa awak seperti Benjamin merasa suatu yang pelik dalam ajaran dan perlakuan Islam. Kerana Benjamin merasakan kepelikan dalam Islam maka dia banyak berfikir dan membuat kajian serta perbandingan dengan ajaran agama lain. Oleh niat yang amat sangat ingin tahu ajaran Allah yang sebenar, maka Allah menunjukkan kepadanya ajaran yang betul dalam Holy Bible Kristian yang dibacanya. Saya macam tidak percaya tetapi perkara ini memang berlaku kepada sesiapa yang ingin mencari kebenaran. Allah tentu menunjukkan yang benar kepadanya iaitu sesuatu yang baik yang disukai Allah diikuti oleh manusia. Dari percakapan Benjamin, saya tahu Benjamin seorang yang terpelajar dan tahu akan ajaran Islam. Membotakkan kepala selepas memasukkan kepala itu dalam vagina patung perempuan untuk hidup baru kata Benjamin adalah pelik. Melontar batu ke dalam lori untuk membuang dosa kata Benjamin juga pelik. Adakan begitu pengampunan dosa dilakukan?. Setahu saya, cara pengampunan dosa adalah insaf dan bertobat, berdoa. Jumpa orang yang kita aniaya, minta maaf kepadanya. Modifikasi dalam Islam yang dibuat tidak menyedarkan awak akan hal yang sebenar kerana ada yang pandai memutar belit fakta. Tetapi kenapa ramai orang Islam mengikuti Benjamin. Katanya lebih 10 000 di Johor. Bangsa awak kan kuat. Kenapa Allah tidak menutup hati mereka kepada kata-kata Benjamin? Saya rasa ada kebenaran dalam kata-kata Benjamin. Seperti ada agama yang diharamkan dalam Islam. Inilah bukti ajaran agama menjadi semakin sesat kerana perubahan/modifikasi yang dibuat manusia selepas Nabi-Nabi. Konon nak menjadi orang pintar. Fikirkan logik dan rasionalnya apa-apa yang berlaku. Jangan marah.

    2. Ustaz. .kami tidak akan pernah bergabung dgn kamu untuk membunuh Yahudi ke,Cina ke,Hindu ke,Melayu ke atau orang2 jahil mcm kamu. .
      Kerna Kristian adalah agama kasih. . mengasihi sesama manusia adalah sama seperti mengasihi Allah. . ini adalah hukum kedua yg terutama. .
      TAk mcm kamu .. sikit2 nak teriak nama Allah sambil sembelih leher orang. .
      Apa kamu ingat itu menyenangkan hati Tuhan Pencipta Alam ??
      Ketahuilah hukuman adalah hak Allah dan bukan hak manusia jahil mcm kamu. .
      Matius 5:43 Kamu telah mendengar firman: Kasihilah sesamamu manusia dan bencilah musuhmu.
      5:44 Tetapi Aku berkata kepadamu: Kasihilah musuhmu dan berdoalah bagi mereka yang menganiaya kamu.
      5:45 Karena dengan demikianlah kamu menjadi anak-anak Bapamu yang di sorga, yang menerbitkan matahari bagi orang yang jahat dan orang yang baik dan menurunkan hujan bagi orang yang benar dan orang yang tidak benar.
      5:46 Apabila kamu mengasihi orang yang mengasihi kamu, apakah upahmu? Bukankah pemungut cukai juga berbuat demikian?
      5:47 Dan apabila kamu hanya memberi salam kepada saudara-saudaramu saja, apakah lebihnya dari pada perbuatan orang lain? Bukankah orang yang tidak mengenal Allahpun berbuat demikian?
      5:48 Karena itu haruslah kamu sempurna, sama seperti Bapamu yang di sorga adalah sempurna.”

      Kerana Allah Bapa juga mengasihi orang2 yg tidak mengenal Allah. .
      Dan begitu juga kami harus sama dgn karekter Allah .. mengasihi org2 yg tidak seiman ..

      Lukas 6:27 “Tetapi kepada kamu, yang mendengarkan Aku, Aku berkata: Kasihilah musuhmu, berbuatlah baik kepada orang yang membenci kamu;
      6:28 mintalah berkat bagi orang yang mengutuk kamu; berdoalah bagi orang yang mencaci kamu.
      6:29 Barangsiapa menampar pipimu yang satu, berikanlah juga kepadanya pipimu yang lain, dan barangsiapa yang mengambil jubahmu, biarkan juga ia mengambil bajumu.
      6:30 Berilah kepada setiap orang yang meminta kepadamu; dan janganlah meminta kembali kepada orang yang mengambil kepunyaanmu.
      6:31 Dan sebagaimana kamu kehendaki supaya orang perbuat kepadamu, perbuatlah juga demikian kepada mereka.
      6:32 Dan jikalau kamu mengasihi orang yang mengasihi kamu, apakah jasamu? Karena orang-orang berdosapun mengasihi juga orang-orang yang mengasihi mereka.
      6:33 Sebab jikalau kamu berbuat baik kepada orang yang berbuat baik kepada kamu, apakah jasamu? Orang-orang berdosapun berbuat demikian.
      6:34 Dan jikalau kamu meminjamkan sesuatu kepada orang, karena kamu berharap akan menerima sesuatu dari padanya, apakah jasamu? Orang-orang berdosapun meminjamkan kepada orang-orang berdosa, supaya mereka menerima kembali sama banyak.
      6:35 Tetapi kamu, kasihilah musuhmu dan berbuatlah baik kepada mereka dan pinjamkan dengan tidak mengharapkan balasan, maka upahmu akan besar dan kamu akan menjadi anak-anak Allah Yang Mahatinggi, sebab Ia baik terhadap orang-orang yang tidak tahu berterima kasih dan terhadap orang-orang jahat.
      6:36 Hendaklah kamu murah hati, sama seperti Bapamu adalah murah hati.”
      6:37 “Janganlah kamu menghakimi, maka kamupun tidak akan dihakimi. Dan janganlah kamu menghukum, maka kamupun tidak akan dihukum; ampunilah dan kamu akan diampuni.
      6:38 Berilah dan kamu akan diberi: suatu takaran yang baik, yang dipadatkan, yang digoncang dan yang tumpah ke luar akan dicurahkan ke dalam ribaanmu. Sebab ukuran yang kamu pakai untuk mengukur, akan diukurkan kepadamu.”

      Semoga mengerti. . GBU !!! =)

    3. e2 hanyalah satu penipuan terbesar dalam sejarah yang ditimbulkan oleh iblis2 yang menyesatkan.

    4. Ustazmohammad, Tuhan mencipta dunia dan mencipta manusia. dan Tuhan sangat mengasihi semua ciptaanNya. kenapa ada kasih antara kelompok dan benci antara kelompok manusia dan kenapa ada bunuh membunuh antara kelompok manusia. semua ini berlaku kerana jin jahat mahu kelompok manusia menyembah Jin jahat. Tetapi Tuhan membunuh manusia yang ingkar akan perintahNya. Tuhan menghancurkan kota Sodom dan Gomorah, membunuh Goliat dan melemaskan askar Firaun di Red Sea. Ini kerana Tuhan amat marah kepada mereka kerana mereka ingkar akan perintahNya dan mengikut syaitan. Adakah Yahudi itu semuanya pengikut syaitan? dan perlu dibunuh. Yahudi itu kaum yang dipilih Allah. Evil is angry with God chosen people. Takut orang Yahudi berkuasa. Evil mahu merebut kuasa daripada orang Yahudi.

  8. Firman Allah yang bermaksud: Engkau akan dapati yang paling memusuhi dan membenci ummat Islam ialah orang-orang yahudi dan sekutu-sekutunya, dan engkau akan dapati yang hampir kasih sayang kepada orang-orang Islam ialah mereka yang berkata kami adalah nasara, ini kerana dikalangan mereka terdapat qissisin dan ruhban dan mereka tidak menyombong diri”…

    Apa yang kita dapat lihat dari percakapan benjamin menunjukkan bahawa dia bukan kristen sebenar, beliau telah dikelirukan oleh yahudi sehingga membenci dan memusuhi Islam…

    ini kerana yahudi amat percaya dengan ramalan Rasulullah SAW bahawa di akhir zaman nanti ummat Islam akan bergabung dengan kristen untuk menghapuskan keseluruhan orang-orang yahudi….yahudi berusaha sedaya mungkin untuk mengubah nasib mereka…

    Rasulullah SAW mengkhabarkan bahawa disuatu masa nanti hanya pohon gharqad sahaja yan membela mereka…maka mereka menanam banyak-banyak pokok gharqad…

    Apabila Rasullullah SAW mengkhabarkan bahawa Islam akan bergabung dengan kristen dibawah pimpinan Nabi Isa dan Imam al-Mahdi maka mereka berusaha untuk memisah jauhkan kristen dan Islam…

    Apabila mereka mendengar tentang gabungan Nabi Isa dan Imam Mahdi maka mereka dari awal lagi merancang untuk membunuh Imam Mahdi dan Nabi Isa…bagaimanaya hendak membunuh Nabi Isa dan Imam Mahdi? dan dimana ya?

    Makkah, Ka’bah…ini kerana tentu Imam Mahdi akan mengerjakan haji begitu juga dengan Nabi Isa yang akan diturunkan dengan mengikut syariat Nabi Muhammad…oleh itu, mereka merancang untuk mengawal para hajji dengan membina hotel Raffles yang tinggi agar pergerakan jemaah haji dapat diawasi.

    mereka juga mencipta senjata canggih yang dapat diterbangkan diudara dan dapat membuat dua letupan, letupan pertama menyebabkan jema’ah hajji hancur begitu juga dengan bangunan disekelilingnya…dan letupan kedua akan menghancurkan KA’BAH sehingga bertukar menjadi lubang yang begitu dalam yang mengakibatkan Ummat Islam tidak mampu lagi untuk membinanya kembali. wallahu a’lam bissowab.

    1. Jgn kuat kencing la ustaz. . nama alim tapi byk tipu. .
      Benjamin dihasut oleh Yahudi ??
      Ini hasil risikan ko dgn CIA ka ??
      Atau ko yg buat spekulasi sendiri ??
      Ko kata Islam dan Kristian akan bergabung tenaga menghancurkan Yahudi ??
      Xda pun ramalan mcm ni dalam Bible. . jgn syok sendiri bro. .
      Pohon Gharqad. . Israel sekarang duk dalam tank dorg la bro. . manada men sembunyi2 kat belakang pohon Gharqad .
      Dahlah bro. . jgn nak syok sendiri. . Islam tetap kena bantai dgn Yahudi. .
      Ko bayangkan negara ISrael tu punya main kecil dan dikelilingi oleh negara2 Islam yg besar2 tetapi tetap saja negara Islam yg habis dibantai oleh Yahudi. .

      Kenapa nak benci Yahudi bro ??
      Sedangkan 24 nabi sebelum Mamad asdalah berbangsa Yahudi. .
      Mamad ja Arab .. tapi kebencian bukan main hebat terhadap bangsa Yahudi. .
      Belajarlah mengasihi dan jiwamu akan merasa damai. .

    2. Assallamualaikum, Ustaz Muhammad. Nabi Isa yang U katakan itu adalah orang Yahudi. Tetapi kenapa orang Yahudi sendiri membunuh dia kerana mengajar ajaran Allah akan kebaikan dan kerana Isa mengatakan dia anak Allah. Semua ini adalah kerja Allah semata-mata untuk memberi peringatan/pengajaran kepada manusia turun temurun bagaimana hidup di dunia dengan cara yang baik. kejahatan memang ada sebab adanya Setan. jadi manusia hidup berbelah bagi. Ada yang ingat Allah, ada yang tidak, ada pula yang luke warm dengan agamanya. Apakah pohon Gharqad itu ada kuasa? Adakah sama dengan pohon di tengah kebun Eden yang menyebabkan Adam dan Hawa berdosa? Adakah sama dengan Bodi Tree tempat persemayan Buddha? Hai… macam-macam. Tak apalah. Asalkan U and I buat kebaikan supaya dapat masuk Syurga.

  9. Allah sendiri memberi jaminan Islam akan naik setelah kejatuhannya…kita perlu yakin semua janji2 tersebut

    1. dalam agama kamu ada menyatakan bahawa org2 berdosa akan masuk neraka..right? tetapi selepas dosa dia sudah habis dibayar dengan kesengsaraan di neraka maka ia akan masuk ke syurga..kalau macam ni…org2 tidak akan takut berbuat dosa kerana walaupun mereka berbuat demikian tapi pada akhirnya mereka akan tetap masuk syurga..dan kenapa ketika darurat agama kamu membenarkan memakan makanan yang d haramkan?..sbb sayang nyawa? lebih pentingkan nyawa berbanding dgn berbuat dosa ke??
      oke sampai di sini sja utk kali ini…tapi saya percaya bahawa..MUJIZAT AKAN NYATA D NEGARA INI..JESUS IS COMING BACK!!!…

      1. cuba kamu nyatakan ayat mna yg mnybut slps dosa d byr maka akn msuk k syrga??dlm islam,org2 yg bukan islam dan byk bbuat dosa tp x btaubat akn kekal d seksa d neraka… org2 yg fasik(org2 buat maksiat tp kuat beibadah kpd allah)yg akn mdapat syafaat dr rasulullah spya tlepas dr api neraka..then,islam mbenar muslim mkn benda haram wktu darurat krna islam itu agama yg btolak ansur..xkn la nk biarkan mati sbb kelaparan..agama kamu xbtolak ansur kaa..x tfikir kah kamu

        1. Bertolak ansur dalam bab makanan ye bro. .
          Tapi bila ada org murtad terus hang dok sebok nak bunuh depa sambil teriak Allahuakbar. . ??
          Biar je la dia murtad daripada jadi Muslim yg hanya ada pada nama. .dan tidak menjalani kehidupan Muslim ygt sebenarnya. .

        2. agama islam btolak ansur..ye le? tp knpa kmu x d ajar utk mengampuni dan melupakan..sering kali sja mnuntut pmbalasan..

        3. muslim kata:
          org2 yg fasik(org2 buat maksiat tp kuat beibadah kpd allah)yg akn mdapat syafaat dr rasulullah spya tlepas dr api neraka..then,islam mbenar muslim mkn benda haram wktu darurat krna islam itu agama yg btolak ansur..xkn la nk biarkan mati sbb kelaparan..agama kamu xbtolak ansur kaa..x tfikir kah kamu

          Hai…U kata, buat dosa tapi kuat beibadat. Itu hipokrit namanya.
          Dan..Lebih baik mati kelaparan dan masuk Syurga, itulah hikmahnya, daripada makan benda haram dan berdosa melawan hukum agama. Kalau macam itu, boleh saya katakan agama kamu mengajar kamu jadi orang hipokrit. Di depan jadi orang baik, tetapi di belakang jadi orang jahat. Fikirkanlah.

        1. balik bercuti ke? if dah nama tuhan tu DIA bila2 masa boleh dtg or pergi..kene tunggu mase jugak ke? alahai….

          1. God telah memberi kebebasan kepada manusia dengan cara hidup masing-masing. Tetapi pengajaranNya ditinggalkan untuk manusia. Nak ikut ajaran itu atau tidak? Kalau ikut selamat, kalau tak nak ikut sengsara. God will come back! Suatu hari Tuhan datang untuk mengadili yang manusia yang hidup dan yang mati akan iman dan dosa manusia untuk ditempatkan di Naraka atau di Syurga. God will come back maksud Christin adalah bila lebih banyak orang berdosa daripada orang beriman. Setakat millenium ini masih banyak orang mahu sembahyang untuk menyelamatkan dunia. Oleh itu, Tuhan hanya memusanahkan tempat-tempat di mana manusia melakukan dosa dengan bencana alam seperti Tsunami. Jika lebih banyak manusia berdosa daripada orang beriman, maka Tuhan datang untuk menyelamatkan manusia yang beriman dan membunuh manusia yang berdosa dengan menghancurkan bumi ini. Selepas itu, Tuhan membina dunia yang baru. Ya, seperti kita berkebun. JBila tanaman kita banyak yang rosak, maka kita akan membakarnya dan membuat kebun yang baru.

      2. Bro,

        Something not right here lah.

        Apa yg u cakap tu, umpama mengatakan orang sanggup berdosa & mengharungi segala hukuman Tuhan (seperti masuk neraka, dll) sebab akhirnya, akan masuk syurga jugak??

        Neraka itu kita boleh umpamakan penjara. Kamu buat salah (berdosa), kamu masuk penjara (neraka). Kamu terpaksa duduk dalam penjara dalam tempoh yg berpatutan dgn kesalahan kamu. Dalam tempoh itu, kamu akan menjalani membaikpulihan (rehabilitasi) supaya insaf dan menyedari kesalahan kamu. Selepas tamat tempoh penjara, kamu akan dibebaskan (masuk syurga), dengan harapan kamu sudah kembali menjadi orang baik yang tidak akan berbuat salah lagi. Kalau buat salah lagi, masuklah penjara lagi.

        Bezanya neraka dengan penjara, hukuman di neraka adalah seteruk-teruknya, jadi orang yang keluar dari neraka hanyalah orang yang betul-betul insaf & menyedari kesalahannya. Dia akan kembali ke jalan Tuhan & menghambakan diri dengan Tuhan. No turning back.

        Saya yang bukan Islam atau Kristian pun boleh faham semua ini. Susah sangat ke nak memahami konsep ini?

        1. Hai, The Quality Guy. Naraka itu tempat manusia yang jahat. Bila orang jahat ini mati, dia masuk Naraka dan merasakan kehidupan yang sengsara seumur hidup. Dia tidak tahu insaf dan bertobat. Dia tidak boleh keluar dari Naraka dam masuk Syurga pula. NO WAY brother. Manusia yang boleh masuk Syurga kerana insaf dan bertobat adalah manusia melakukan kebaikan dan juga kejahatan, di dunia. Seperti awak mencuri untuk menolong orang miskin. Orang yang sebegini bila mati masuk temat yang bernama Pegatori. Di situ dia boleh insaf dan bertobat akan kesalahan yang dilakukannya, tambah lagi rakan seumatnya di bumi banyak berdoa meminta Tuhan mengampuni dosanya, barulah dia boleh keluar dari Pegatori dan masuk Syurga. Haow about you? Where should you go when you die. To hell, to Pegatori or to heaven. I know you are a free thinker but mind you. your are created by God and you and I should obey his commandment. Don’t just live without a guidance. OK…

    1. Aku pun hairanlah dengan pendakyah2 keristian ni. Dari dulu sampai sekarang mereka menggunakan fitnah dan pembohongan tentang islam untuk mendakyahkan agama mereka kpd orang-orang islam. Nampak sangat yg mereka tiada modal dan kekuatan untuk berdiri sendiri dgn agama mereka bila nak dakyahkan agama tu pada orang islam. Sebab agama islam tu dah lengkap. Kalau dia cerita bab kebaikan dosa dan pahala…semuanya ada dah dalam islam. Kalau dia cerita bab syorga neraka…dalam islam pun dah ada. Tapi kalau dia cerita bab ketuhanan (tauhid) di sini baru ada kecacatan pada agama keristian tu.
      Ceritalah tentang ajaran kamu je bila nak buat dakyah. Jgn cerita benda-benda yg tak betul dan yg anda sendiri pun tak tahu sangat tentang islam.
      Wahai orang-orang islam semua, jangan termakan dakyah mereka. Sebenarnya mereka lemah dan terpaksa mereka cipta untuk buat kita jadi pening dan kelitu. Oleh itu jika ada diantara mereka yg mempersoalkan tentang ajaran islam dan nabi Muhammad, anda perlu rujuk kpd alim ulamak untuk dapatkan penjelasan sebenar. Jangan mudah terpengaruh.
      Mereka tu iri hati dan sudah dibasuh minda mereka untuk membenci islam turun temurun oleh pendeta dan paderi2 mereka.

      1. OYA…7 bidadari yang menanti kamu d syurga i2 untuk apa?? untuk mengurut ke…kenapa syurga kamu menyediakan bidadari??..bukankah bila berada d syurga smua org seperti saudara dan tidak ada lagi nafsu seperti d bumi kerana syurga dan bumi itu sanggat jauh berbeza..

        1. Dalam syurga Islam ada sesi berbuat mesum dgn bidadari. .
          Tetapi dalam syurga Kristian hanya ada perhimpunan dari seluruh suku bangsa dan bahasa utk menaikkan puji2an kepada Tuhan .. utk info selanjutnya sila rujuk Kitab Wahyu 7:10

          1. kau ni murtadin jugak ke? bukan main beriya-iya lagi nak mengutuk islam ni. setahu aku murtadin-murtadin ni dia ada masalah kekecewaan dengan ‘bekas’ tuhan dia. bila dia rasa allah tak sayang dia ataupun tak menyebelahi dia mulalah dia nak berpaling tadah kat agama lain,kononnya agama baru tu boleh mengubat hati dia yang ‘merajuk’ dengan tuhan tu.

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!