MAS SELAMAT captured

Pernah dengar nama Mas Selamat. Yang di katakan oleh kerajaan Singapore sebagai TERRORIST merancang untuk hijack kapal terbang dan melanggar kapal terbang di Changi Airport. Pada tahun 2001 Mas Selamat terlepas dari penjara Singapore dan ditangkap semula pada tahun 2006 di Pulau Bintan, Indonesia dan dihantar pulang ke Singapore. Pada Tahun 2007 sekali lagi Mas Selamat berjaya meloloskan diri dari penjara Singapore.

Setelah 13 bulan menjadi orang yang paling dikehendaki oleh Kerajaan Singapore akhirnya Mas Selamat ditangkap di pinggir bandar Johor Bahru. Mengikut berita IKIM.FM, Mas Selamat sekarang berada dalam tahanan ISA Malaysia.

Aku penat memikirkan betapa hebatnya Mas Selamat ni boleh lolos 2 kali dari penjara Singapore yang memang hebat tu dan boleh keluar dari Singapore…tapi kenapa dia tak pergi jauh-jauh hanya stay tempat yang dekat dengan Sngapore je Pulau Bintan dan Johor Bahru… ADA UDANG SEBALIK MEE ke???

[ad#Mangga 300]

21 Comments

  1. hesh..bahay betul bila ada prisoner yg terlepas…dua kali pulak tu, cam prison break je hehe..ni membuatkan kita mempersoalkn security di penjara singapore tersebut ..
    .-= Dya´s last blog ..Sami Yusuf =-.

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!