Viral cara mohon kerja yang unik, tarik perhatian pelbagai syarikat

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Mampu menonjol dari orang ramai biasanya merupakan cara yang baik untuk mendapatkan peluang untuk mendapatkan pekerjaan. Dan rakyat Malaysia ini hanya membuktikan bahawa dengan CV kreatifnya di LinkedIn!

Azmil Hakim baru-baru ini mencatatkan cara yang unik untuk mendapatkan peluang kerja di laman rangkaian LinkedIn dan menjadi tular.

Dia menyiarkan gambar kerusi yang kosong di sekelilingnya dan memulakan jawatan itu dengan “hi, saya sedang mencari penemuduga untuk mengisi kerusi ini,” dan mendapat perhatian majikan dari seluruh dunia!

Beberapa majikan dari syarikat besar di seluruh dunia memuji dia untuk kreativiti dan menjangkau jawatannya, semua berminat untuk mengupahnya sebagai pekerja mereka!

Hantaran di Linkedin itu kini mempunyai lebih daripada 15,000 likes dan 886 komen, dengan beberapa mengatakan bahawa dia tidak seharusnya berada di Sumber Manusia tetapi sebaliknya di bahagian Pemasaran.

Seolah-olah seperti Azmil menetapkan trend untuk orang mencari pekerjaan di masa depan.

Ada juga yang bergurau, mungkin juga ada yang akan mengambil foto dengan kerusi yang kosong dan berkata, “Saya mencari teman lelaki atau teman wanita untuk mengisi tempat ini.”

Sama ada kita pasti tertarik dengan pendekatannya untuk mencari kerja, Moga dapat kerja yang baik, Azmil!

Memang ramai yang nampaknya tidak mempunyai pekerjaan. Mungkin dengan keadaan ekonomi yang tidak stabil, pelbagai perkara dan kerja sambilan dilakukan. Namun jika kerja sambilan itu mendapat habuan lumayan, apa salahnya seperti di 3 cara buat duit secara online, buat sampai jadi!

2 Comments

  1. Kreatif..biasa pekerja yang cari kompeni..skang ni biar kompeni lak yang cari pekerja..haha .. nak kena update Linkedln gak lak gini

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!