SALAM AIDIL ADHA

Kepada semua Muslimin dan Muslimat saya dan isteri ucapkan selamat menyambut Hari Raya Aidil Adha.

Semuga kita mengambil iktibar daripada peristiwa Korban Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail. Tanpa pengorbanaan pasti tiada kejayaan dunia dan akhirat.

Marilah kita berdoa agar rakan-rakan seperjuangan dan semua jemaah kita dapat mengerjakan ibadah Haji dengan sempurna dan agar amal ibadat mereka diberkati Allah s.w.t. serta dapat pulang ke tanah air dengan selamat.

Insyallah dengan izin Allah swt kami suami isteri berazam untuk menjadi tetamu Allah swt tahun depan … tolong doakan.

38 Comments

  1. “Daging (qurban) dan darahnya itu sekali – kali tidak akan sampai kepada ALLAH, tetapi yang sampai kepada-NYA adalah ketakwaan kamu. (QS. Al-Hajj ayat 37). Selamat hari Idul Adha.”

    1. “Kami sekeluarga mohon maaf lahir-batin. Selamat idul Adha. Semoga perjalanan hidup kita semakin mudah dengan rezeki yang cukup dan berkah. Salam untuk keluarga.”

      1. ”ALLAHU AKBAR 3x
        Gema takbir berkumandang memecahkan suwasana sepi yang merasuk sukma dan menenangkan jiwa. Semoga suwasana itu jadi bagian di hari raya Qurban ini bagi kita semua. Amin.”

        1. ”Hidup adalah sebuah pencarian. Labuhkan pencarian hidupmu hanya pada Yang Maha Kekal mski penuh pengorbanan. Layaknya pencarian dan pengorbanan Nabi Ibrahim AS yang hanif. Selamat hari raya Idul Adha.”

          1. ”Ketulusan hati sering terlukai dengan keegoan. Keikhlasan penghambaan sering terguris dengan keangkuhan. Nabi Ibrahim AS selalu menjadi inspirasi tak bertepi untuk perbaiki diri. Met Idul Adha.”

            1. ”Selamat hari Raya Idul Adha 1428 H. Semoga kita dapat meneladani kualitas pengorbanan Nabi Muhammad SAW dan Nabi Ibrahim AS dan semoga ALLAH memberi kita kekuatan dalam meneladani dua teladan agung ini. Amin.”

            2. ”Selamat hari Raya Idul Adha. Semoga ALLAH melimpahkan cinta Nabi Ibrahim AS kepada ALLAH kedalam diri kita sampai akhir hayat kita.”

              “Selamat Hari Raya Idul Adha 1431 H. Semoga semangat Nabi Ibrahim AS dan keluarganya terpatri dalam diri kita semua. Amin.”

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!