Ramalan Tarikh Pilihan Raya Umum ke 13

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, tajuk paling hangat untuk orang politik Malaysia iaitu “Bila pilihan raya umum ke 13”. Mana-mana aku pergi samada berjumpa dengan puak Barisan Nasional atau penyokong tegar Pakatan Rakyat tidak pernah sesaat terlepas nak bercerita tentang pilihan raya umum ke 13. Dari desas desus di kampung dan di bandar katanya tarikh Parlimen akan dibubarkan pada Jun 2012. Hanya ALLAH SWT sahaja yang tahu bila PRU 13.

Tanda pilihan raya umum ke 13 semakin hampir sudah begitu banyak. Berbagai pengumuman telah dilakukan oleh PM DS Najib Razak dan terbaru apabila Penjawat Jawatan Awam mendapat durian runtuh 7 – 13% apabila sistem SBPA dibatalkan SSM dikekalkan dengan pertambahbaikan struktur gaji penjawat awam.

Parti politik kian rancak perkempen masuk ke desa dan felda mungkin mereka tahu orang bandar ni tak boleh diharap sangat sebab dah terlebih pandai dan terdedah dengan berbagai sosial media. Berbagai dokumen rahsia telah dan akan didedahkan dalam tempoh kempen menjelang PRU 13. Di jangkakan PRU 13 adalah pilihan raya paling panas dalam sejarah kemerdekaan Malaysia.

Berdasarkan keputusan undian Ramalan PRU 13 di blog Denaihati kemenangan pasti akan ditentukan oleh pengundi atas pagar. Ada orang politik kata pengundi atas pagar ini orang yang tiada pendirian mudah disuap. Bagi pengundi atas pagar pulak orang politik ini terlalu taksub dengan parti mereka sehingga semua informasi walaupun salah diterima bulat-bulat tanpa justifikasi sewajarnya.

Seronok bila tengok jumlah undian Ramalan PRU 13 bertambah setiap hari. Ketika entri ini ditulis lebih 3051 pembaca telah mengundi dengan kedudukan PR 45%, BN 44% dan Atas Pagar 11%. Lebih ramai yang mengundi pasti lebih tepat ramalan PRU 13 jadi mungkin Rakan Blogger boleh bantu buat special entri.

Nak tanya kepada yang layak mengundi dah mendaftar ke? Bukan susah sangat nak daftar mengundi tak percaya baca entri ini “Daftar Mengundi“. Mengundi adalah tanggungjawab dan ada Ulama yang kata berdosa kepada rakyat yang tidak menyempurnakan tanggungjawab memilih pemimpin. Jadi jangan sia-siakan hak kita sebagai Rakyat Malaysia.

[poll id=”2”]

113 Comments

  1. Aku malas nak ngundi dah, kalau ngundi pun bukannya boleh menang, pasal apa, cuba tengok kerjaan BN rampas negeri Perak, (tempat aku Ngundi) nampak sangat kerajaan Bn samseng rampas negeri tersebut.
    Nampak sangat tiada ketelusannya, tahun ni aku sebagai pemerhati je, kalau Bn kalah kat Perak tahun ni, baru yang seterusnya aku mengundi. Hidup Pas hidup Pas.

  2. Rasanya tak perlulah kita nak sebarkan atau pun nak buat ramalan tentang bila nak ada Election…takut nanti ada yang kecewa macam kakitangan awam semalam yang dh berangan dapat kenaikan seorang RM700 ..tup tup dapat ckit jerk….tu la kalau belum sah jgn nak wat ramalan kesian kat orang ramai…..

  3. tapi sebenarnya perlu ke tukar alamat ? rata2 org yg nak daftarkan mengundi tuk saya minta saya tukar alamat ic tu .. susah betul..renyah ..
    Curahan rasa puanbee @ ..Simple LaksaMy Profile

  4. nak tukar ic dan alamat dulu , nak undi di kl .. hehehe .. lama dulu pernah daftar di kampung , alamat ic pun masih alamat kampung , oleh kerana tk de masa nak balik semata2 kerana ngundi kena lah daftar ngundi di kl , dan tukar alamat rumah di ic dulu.. alahai …mcm susah jek nak daftar sebenarnya tuk org merantau ni ..
    Curahan rasa puanbee @ ..Simple LaksaMy Profile

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!