Keputusan Pilihan Raya Kecil Merlimau dan Kerdau

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, sebahagian besar pemerhati dan pengiat aktif politik sedang menunggu keputusan pilihan raya kecil Merlimau dan Kerdau. Pilihan raya kecil kedua DUN perlu diadakan setelah menyandang dari Barisan Nasional meninggal dunia. Pilihan raya kecil adalah pentas kepada ahli politik untuk menabur janji menunjukkan kehebatan di hadapan rakyat.

Perang Bendera Pilihanraya

Setiap kejadian pasti ada hikmahnya, kematian ADUN merupakan kesedihan kepada keluarga tetapi kegembiraan kepada masyarakat. Pilihan raya kecil adalah pengerak ekonomi setempat dimana berjuta-juta wang akan bergerak dari tangan ketangan melalui bisnis makanan, sewa rumah dan hotel, sewa khemah, pengangkutan, upah pekerja dan wang atas dan bawah meja. Pilihan raya kecil ibarat durian runtuh.

Keputusan pilihan raya kecil Merlimau dan Kerdau tidak menjadi keutamaan kepada masyarakt yang sudah bosan dengan kerenah ahli politik. Sebahagian masyarakat menganggap ahli politik adalah kaki kacau yang sentiasa ingin melihat negara tidak stabil demi kepentingan politik. Ahli politik berjuang bermatian untuk mendapat kedudukan untuk kepentingan sendiri. Hanya segelintir ahli politik yang sentiasa berada di padang berjuang untuk rakyat yang lain lebih suka dipuji-puji oleh pengikut sendiri.

Keputusan pilihan raya kecil Merlimau dan Kerdau mungkin akan menjadi tanda bahawa pilihan raya umum ke 13 semakin dekat. Kepada rakyat Malaysia yang sudah layak mengundi pastikan ada mendaftar sebagai pengundi jika tidak anda berdosa kerana tidak menjalankan tanggungjawab sebagai rakyat untuk memilih pemimpin yang paling layak memerintah Malaysia. Tanggungjawab yang gagal disempurnakan akan disoal kelak di akhirat nanti.

Pemenang pilihan raya kecil Merlimau dan Kerdau seperti sudah dijangka. Kenapa tak percaya ke?

KEPUTUSAN : BN wins both Merlimau (majority 3,623 votes) Kerdau (majority 2,724).

29 Comments

  1. keputusan dan keluar… heheh bukan keluar dewan…
    tahniah kepada yang menang, semoga apa yang dijanjikan kepada rakyat akan dilaksanakan dengan sebaik-baiknya… 🙂
    Curahan rasa yangbaik @ ..Esok untuk apaMy Profile

  2. klu nak pemimpin yang jujur ikhlas nak tlg rakyat jgn nak tunggu nak pilihan raya baru nak jenguk rakyat, kenapa bila dah menang setahun sekali pun kadang2 batang hidungpun tak nampak sedangkan apa yang dijanjikan hanya cakap kosong semata mata.kami sebagai rakyat di jadikan batu loncatan untuk kepentingan sesebuah parti saja kah?

  3. keputusan pilihanraya kali ni kita boleh tengok samada penolakan ataupun penerimaan rakyat ke atas kerajaan..keputusan dah dekat..keputusan tak rasmi dah tau..cuma tunggu pengumuman je..samada di pihak barisan mahupun pas, berpolitik lah secara bijak..jangan ikut hawa nafsu..tak semua orang makan rasuah dalam berpolitik, tak semua yang pakai lebai tu baik, tak semua yang bagi bantuan tu ikhlas..tapi, kita kena fikir secara rasional..untuk apa kita berpolitik..untuk agama?bangsa?negara?undi anda adalah rahsia..buatlah pilihan yang bijak
    Curahan rasa zuar @ ..Rezeki Bulan 3 Dari Nuffnang dan SaysmyFirst Time Cash OutMy Profile

  4. tak adakan pilihan raya pon dah tahu sapa boleh menang.. semua orang dah tahu.. hehehe.. PR kecil ni durian runtuh untuk rakyat.. janji ditabur.. duit pon ditabur.. bila nak ada piliha raya kecil dekat kg aku ni.. nak minta TAR jalan yg dah berpuluh tahun tak dapat ni..

  5. urm macam permainan rakyat dah, awai2 je mulut manis pastu mula la tak buat keja la apa la dan sebagainya, cuba tanya anak muda, mesti ada yang tak turun, bukan tak bertanggungjawab cuma diorang dah muak dengan cara pemimpin kita ni, sekadar pendapat bukan kontroversi ye..;D

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!