Arsenal vs Bayern Munich Champions League 2012/13

Assalamualaikum dan Salam 1Dunia, yang membeza pasukan menang atau kalah adalah jaringan gol. Arsenal bermain dengan baik ketika menentang Blackburn untuk FA Cup 2012/13 dengan gerak yang menarik tetapi tidak berjaya menjaringkan gol. Blackburn yang hanya bertahan dengan sesekali serangan balas berjaya menewaskan Arsenal 1 – 0 dengan jaringan yang tidak sengaja. Itulah bolasepak bagaimana jaringan tidak penting tetapi jaringan itulah yang akan menentukan pemenang.

Cazorla

Arsenal telah terlepas peluang untuk menjulang piala untuk Carling Cup dan FA Cup setelah tewas kepada pasukan lemah. Peluang untuk menjuarai BPL 2012/13 memang tidak akan tercapai dengan baki 12 perlawanan. Champions League 2012/13 peluang terakhir untuk Arsenal menjuari piala setelah ketandusan sejak 2005.

Arsenal vs Bayern Munich - Sumber Google

Champions League 2012/13, Arsenal vs Bayern Munich di Emirates untuk perlawanan pertama peringkat kalah mati. Atas kertas prestasi Bayern Munich jauh lebih bagus dengan kedudukan mendahulu liga jauh berbanding pasukan lain. Kunci kejayaan Arsenal adalah bermain dalam satu pasukan dan menjaringkan sebanyak gol untuk setiap peluang yang dicipta. Wilshere dan Cazorla boleh mengemudi bahagian tengah mencipta sebanyak mungkin peluang kepada Podolski dan Walcott.

Arsenal vs Bayern Munich

Arsenal tiada pilihan selain menjaringkan sebanyak gol di Emirates sebagai bekalan sebelum pusingan ke dua di Bayern Munich. Tidak ada yang mustahil untuk menang dengan skil yang ada pada setiap pemain Arsenal.

Keputusan Arsenal vs Bayern Munich Pusingan pertama : 1 – 3

Keputusan Bayern Munich vs Arsenal Pusingan kedua : 0 – 2

Arsenal gagal layak ke pusingan suku akhir kerana gol away Bayern Munich walaupun agregate 3 – 3.

Live Arsenal vs Bayern Munich @ Astro Supersport 831 tarikh 20/2/13 jam 3.45 pm waktu Malaysia.

Live Streaming Arsenal vs Bayern Munich @ Goal.com.

KEPUTUSAN CHAMPIONS LEAGUE 2012/13

Celtic vs Juventus : 0 – 3 (0 -2) Jeventus layak.

Valencia vs PSG : 1 – 2 (1 – 1) PSG layak

Shakhtar Donetsk vs Borussia Dortmund : 2 – 2  (0 – 3) Borussia Dortmund layak

Real Madrid vs MU : 1 – 1 (2 – 1) Real Madrid layak

Porto vs Malaga : 0 – 0 (0 – 2) Malaga layak

Galatasaray vs Schalke 04 : 1 – 1 (2 – 1) Galatasary layak

AC Milan Vs Barcelona : 2 – 0 (0 – 4) Barcelona layak

70 Comments

        1. Arsenal justru sebaliknya. Setelah maju ke fase knockout hanya sebagai runner-up di bawah Schalke, tersingkir dari Piala FA dan Capital One Cup, serta tercecer di peringkat lima Premier League, Liga Champions bisa dibilang sebagai satu-satunya peluang mereka untuk meraih trofi musim ini.
          Curahan rasa Bang Iwan @ ..Vania Larissa, Miss Indonesia 2013My Profile

      1. Bayern bahkan dianggap banyak orang sebagai favorit kedua setelah Barcelona untuk menjuarai turnamen ini. Wenger paham hal tersebut, tapi sebelum laga dia sempat menegaskan bahwa Arsenal memiliki kualitas dan mental yang dibutuhkan untuk mengatasi Bayern. Namun, kenyataan di lapangan berkata lain. Arsenal tak berdaya dan Bayern lah yang selangkah lebih dekat ke perempat final.
        Curahan rasa Bang Iwan @ ..Vania Larissa, Miss Indonesia 2013My Profile

        1. Kegagalan di final musim lalu sepertinya menjadi motivasi tersendiri bagi Bayern. Sang raksasa Bavaria pun memiliki modal berharga untuk melakoni leg kedua, sedangkan Arsenal bakal butuh keajaiban saat ganti bertandang ke Allianz Arena 14 Maret mendatang.
          Curahan rasa Bang Iwan @ ..Vania Larissa, Miss Indonesia 2013My Profile

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!