Nun di sana cita-cita kita dan keluarga akhirnya

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, maaf kepada semua yang sering singgah dan tinggalkan jejak komen kerana tidak dapat nak melayan kauter pertanyaan. Kesibukan tugas dan urusan keluarga sangat mendesak ketika ini. Aku berikan lebih masa melayan dan bersama dengan anak-anak yang tinggal di asrama yang hanya sesekali dapat bersama mereka. Orang bijak pandai berkata biar sekejap bersama keluarga tetapi pastikan masa itu benar-benar berkualiti.Konsep sayangkan isteri tinggal-tinggalkan, sayangkan anak rotan-rotankan memang menjadi prinsip yang telah membawa kejayaan dalam hidup keluarga kami.

Gambar hiasan dari Google

Di samping itu aku sedang sibuk menguruskan bisnis baru menternak ikan Arowana yang sedang cadang-cadang untuk ikut serta. Menyahut seruan kerajaan untuk buat bisnis high performance iaitu bisnis modal kecil tapi pulangan berlipat kali ganda. Aku pun sedang merancang contest SEO baru yang akan diumumkan minggu ini dengan konsep yang agak berbeza. Stay tune ya supaya tidak ketinggalan ..hadiah not bad juga lah.

Dua tiga hari ini akau sering mendengar lagu ini yang nak dikongsikan bersama teman-teman semuga ada pengajaran disebaliknya…Nun di sana cita-cita kita dan keluarga akhirnya. Jumpa lagi next entri.

242 Comments

  1. dari kecil lagi kita telahpun ditanam dan dididik di dalam jiwa untuk menyulam apa yang ingin kita kecapi pabila sudah menjangkau usia dewasa.ibu bapa kita pasti akan bertanya apakah cita-cita anaknya pabila sudah dewasa.apa yang diidamkan pastilah suatu kerjaya yang mampu memberi kesenangan dan kebahagiaan dalam hidup.
    Curahan rasa suarapeople @ ..Khairul Fahmi- Aimie tangguh tunangMy Profile

    1. sama ada ingin menjadi doktor,pendidik,jurutera mahupun polis kesemuanya adalah satu nilai murni dalam kehidupan untuk mencapai apa yang diidamkan.dan sudah tentu itulah yang menjadi satu tujahan perasaan kita dalam mula-mula melangkah ke alam persekolahan.
      Curahan rasa suarapeople @ ..Khairul Fahmi- Aimie tangguh tunangMy Profile

    1. selalu menjadi contoh di kehidupan, menjadi tempat bertanya apabila kita benar-benar buta akan kehidupan dan keluargapun bisa menjadi pendengar yang lebih baik dari pada orang-orang terdekat disekitar kita.

      1. “Fungsi keluarga adalah menjadi penopang bagi informasi hidup yang rapuh, menjadi pendengar terbaik ketika hidup sedang runyam, selalu menjadi bahan inspiratif untuk kemajuan , dan selalu memberikan dan ada di saat kesedihan melanda .

        1. Keluarga itu bagaikan rumah bagi hidup kita, sebuah omelan dan hentakkan yang di berikan oleh keluarga kepada kita, harus menjadi pacuan hidup kita menjdi yang lebih baik.

        2. Dan juga tempat pertama dimana kita dibentuk karakter, dan tempat dimana semua perasaan dapat kita curahkan dan semua permasalahan dapat kita temukan solusinya.

          1. Yang paling penting buat aku,ketika orang-orang udah mulai gak ada yang percaya sama aku setidaknya aku punya keluarga yg pasti percaya sama aku”

          1. Seakan2 sudah jadi rutin masuk dekat sini.. selain contest, kayaknya ada sesuatu yang menarik perhatian.. tapi dari sini juga saya kenal dengna sobat dari Indonesia seperti Bro Munir, bang Iwan dan mbak Anazkia.
            Curahan rasa Steward John @ ..I hate Celcom BroadbandMy Profile

        1. Saya pun macam tu juga.. kalau tidak bersedia, mana saja saya mau pegi depan bagi presentation. Sama juga halnya dengan contest, kalau belum bersedia, mana bisa berani mau ikutan.. tapi tidak rugi kalau kita mencoba
          Curahan rasa Steward John @ ..TechnoratiMy Profile

  2. Pingback: IMCurtain.com

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!