Konsert Maher Zain di Pasir Gudang dibatalkan. Ini pula arahan pihak berkuasa…

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Bukan mudah dan selalu penyanyi Maher Zain untuk membuat persembahan di Malaysia. Baru-baru ini telah berlangsung konsertnya di Axiata Arena, Bukit Jalil yang meriah dengan kehadiran ribuan penonton.

Pengurusan Maher Zain Malaysia Tour 2019 dengan rasa sedih telah mengumumkan pembatalan Maher Zain Malaysia Tour 2019 di Pasir Gudang, Johor yang dijadualkan berlangsung pada 15 Mac 2019 disebabkan oleh keadaan berbahaya yang disebabkan oleh pencemaran udara kimia.

Pembatalan itu tidak dapat dielakkan kerana ia adalah tanggungjawab profesional sebagai pengurusan konsert untuk memastikan keselamatan peminat, kru dan juga artis berprestasi.

Penganjur sudah pastinya sudah membuat banyak persediaan daripada segi kos yang merangkumi persiapan pentas, stadium dan promosi bagi konsert di Pasir Gudang. Namun terpaksa akur dengan keadaan semasa dan arahan yang telah diberikan.

Ada baiknya juga konsert ini dibatalkan kerana ia membabitkan isu semasa yang sedang melanda Pasir Gudang, Johor. Sekiranya diteruskan, sudah pasti akan mengundang pelbagai lagi isu yang akan timbul. Kes gas beracun di Pasir Gudang juga belum pulih sepenuhnya dan banyak faktor diambil kira.

Konsert Maher Zain di Axiata Arena telah berlangsung pada 9 Mac 2019 yang lalu dan dijadualkan di Pasir Gudang 15 Mac, Pulau Pinang 16 Mac dan Kota Kinabalu 17 Mac.

https://www.instagram.com/p/Bu0R5L6lIqt/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1oxr8dpmrcew5
Peminat Maher Zain di Kuala Lumpur
Konsert Maher Zain di Axiata Arena, Bukit Jalil pada 9 Mac 2019

Bagaimana dengan yang sudah membeli tiket?

Para pelanggan yang membeli tiket boleh memilih salah satu daripada tiga pilihan berikut:

  1. Tiket yang dibeli dari kaunter fizikal / pejabat: –
    Sila hantar salinan tiket anda (diimbas) bersama butiran bank (Nama Pemegang Akaun, Nama Bank dan No Akaun) ke suhailah@myeventsinternational.com sebelum 30 Mac 2019. Proses pembayaran balik akan mengambil masa 14 hari bekerja.
  2. Tiket yang dibeli dari TixMalaysia: –
    Bayaran balik akan dikreditkan ke kad kredit sebelum 30 Mac 2019. Proses bayaran balik akan mengambil masa 14 hari bekerja.
  3. Sebagai alternatif, anda boleh memilih untuk menukar tiket anda ke salah satu lokasi Pelancongan Maher Zain Malaysia (Pulau Pinang atau Sabah). E-mel maherzain@tixmalaysia.com.

Penganjur telah memastikan bahawa dua tempat lain yang tinggal di Pulau Pinang dan Sabah akan diteruskan seperti yang dirancang. Sebagai penganjur konsert ini, mereka turut berkongsi kekecewaan dengan semua peminat Maher Zain mengenai pembatalan ini. 

Penganjur sudah pasti akan bekerjasama dengan ejen tiket untuk memastikan bayaran balik yang cepat untuk semua tiket yang dibeli.

Sementara itu, ayuhlah kita berdoa untuk keselamatan mangsa dan keluarga mereka yang terjejas dengan bencana ini.

3 Comments

  1. Pembatalan konsert Maher Zain di Stadium Pasir Gudang, Johor adalah tindakan yang wajar memandangkan udara kimia yang tersebar di sana sangat membahayakan orang ramai. Sudah tentu yang datang ke konsert Maher Zain terdiri dari mereka yang hadir bersama keluarga lebih-lebih lagi melibatkan anak kecil. Alhamdulillah, masih terdapat dua lokasi lagi untuk ikuti konsert di Pulau Pinang dan Sabah. PRAY 4 PASIR GUDANG!
    Curahan rasa Nurol Huda @ ..Pusat Bimbingan Darul SolihinMy Profile

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!