Jadual dan Keputusan English FA Cup 2014/15

Spread the love

Assalamualaikum dan Salam 1Dunia, kepada peminat bola sepak pasti mengakui bahawa persaingan BPL musim ini memang rancak dan menarik. Pada awal musim kelihatan Chelsea begitu kukuh bagai tidak boleh ditewaskan tetapi menjelang pertengahan musim suasana berubah apabila Chelsea juga seperti pasukan lain yang boleh ditewaskan. Kedudukan terkini BPL musim 2014/15 sentiasa berubah pada setiap perlawanan kerana perbezaan mata sangat rapat. Begitulah bola sepak tiada yang akan kekal kuat sentiasa kerana pemain adalah manusia yang pasti tidak dapat mengekalkan prestasi apabila bermain dalam musim yang panjang.

Arsenal bersama piala FA 2013/14

Persaingan Capital One Cup musim 2014/15 juga sangat sengit. Pasukan besar seperti Manchester United, Manchester City dan Arsenal terkeluar awal daripada persaingan. Arsenal telah terkenal lebih awal setelah tewas kepada Chelsea. Sheffield United menjadi satu-satu pasukan bukan BPL yang layak kepusingan seterusnya. Persaingan English League Cup akan bersambung pada 21/1 dan 22/1. Mungkinkah akan berlaku kejutan?

[box type=”shadow”]Klik untuk melihat persaingan Piala untuk musim 2014/15

1. Champions League 2014/15

2. Keputusan Terkini BPL Musim 2014/15

3. English FA Cup 2014/15[/box]

Champions League sudah masuk ke pusingan kalah mati. Liverpool gagal meneruskan perjuangan mengiringi Arsenal, Chelsea dan Manchester United City. Daripada undian Champions League 2014/15 kelihatan lebih memihak kepada Arsenal berbanding Chelsea dan Manchester City. Semuga Arsenal yang sudah 17 kali layak Champions League mampu menjadi juara buat pertama kali walaupun kelihatan agak susah berdasar prestasi semasa.

gambar arsenal menjulang FA Cup 2014
Tahniah Arsenal berjaya menjulan FA Cup 2014

English FA Cup juga bakal menjadi persaingan yang hebat. Sehingga tamat pusingan ke 3 belum ada lagi pasukan besar yang tewas dengan kelab division rendah. Jika musim lepas Arsenal menjulang piala FA Cup setelah bertahun ketandusan.

Jadual FA Cup 2014/15 Waktu Malaysia

Football results provided by whatsthescore.com

Agaknya musim ini pasukan mana yang bakal menjadi juala FA Cup 2014/15?


Spread the love

76 Comments

  1. go go go arsenal. selalu mendukungmu. entah peringkat berapa klasmenmu sekarang ini saya tetep bangga sama arsenal. Terima kasih buat admin yang sudah membuat artikel ini.

  2. pak ini obat keputihan. ada penyebab keputihan dan cara mengatasi keputihan atau keputihan saat hamil. numpang ya pak ni buat asbab insya Allah sampean dapat pahala nanti

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!