Ini Sebab Mengapa Pasangan Bahagia Tak Tayang Kebahagiaan Di Media Sosial

Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Sejak akhir-akhir ini, banyak betul perkongsian gambar bersama pasangan mereka di media sosial. Ada yang kata “rindu saat ini” bahkan ada yang menyatakan juga ini antara memori indah bersama pasangan.

Tidak ketinggalan juga mereka yang sengaja memuat naik gambar atau video yang menunjukkan kemesraan bersama pasangan.

Yang bujang sudah tentu rasa sunyi dan kecewa bukan?

Bukan soal si bujang saat ini, tapi lebih kepada sikap suka menunjuk itu sendiri. Kalau pengantin baru itu lain cerita, tapi yang dah lama-lama ini.

Baca : Pasangan Melayu ramai bercerai sebab remeh temeh

“Kebahagiaan yang anda tunjuk itu boleh jadi bukan kebahagiaan sebenar…”

Ini kerana, pasangan yang bahagia jarang sekali nak tunjuk kebahagiaan mereka di media sosial. Nak tahu kenapa? Ini sebabnya :

1. Mereka nikmati waktunya

Apabila pasangan berasa gembira dalam hubungan, mereka akan menikmati masa yang mereka ada pada masa itu. Jadi, ia tidak terganggu untuk mengakses atau memuatkan keintiman mereka di media sosial.

Bagi mereka, menikmati bersama adalah jauh lebih penting daripada meluahkan kasih sayang kepada orang lain.

2. Kebahagiaan tidak perlu dibuktikan

Mereka yang benar-benar bahagia tidak memerlukan orang lain untuk ‘melihat’ hubungan mereka dan memberikan bukti bahawa mereka gembira. Mereka tidak akan peduli dengan fikiran orang lain atau kata-kata tentang hubungan mereka.

Baca : Antara lelaki dan perempuan, siapa lagi suka check telefon bimbit pasangan?

3. Tiada apa yang anda dapat kalau muat naik pun

Ketenangan dalam hubungan media sosial tidak akan memberi kesan kepada hubungan. Walaupun seseorang melepaskan kekecewaan mereka kepada pasangan mereka, ia tidak akan menyelesaikan masalah yang mereka hadapi.

Jadi, adakah anda antara pasangan yang bahagia?

Wallahua’alam. Ini hanya pendapat peribadi. Dah baca sila tekan share yee 🙂

Kredit : baituljannah.com

Baca : Sedihnya Hati Seorang Isteri Apabila Suaminya Malas Menunaikan Solat

5 Comments

  1. Saya memang kurang suka baca atau tengok orang post macam tu. Selalu saya pangkah je sebab pada saya tu semua attention seekers atau pun mungkin sebenarnya kurang kasih sayang. Apa apa pun apa yang di tulis atau di tunjukkan menggambarkan peribadi. Kena hati-hati di media sosial.

  2. Tujuan untuk kenangan dan rujukan masa depan… tetapi tak semua kenangan manis itu perlu dikongsikan bersama. Jika pun untuk kenangan boleh abadikan saja di simpanan peribadi. Wallahu a’lam.

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!