Cara Install Twitter dalam Facebook

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, aku dapat satu soalan dari seorang teman blogger Indonesia yang menarik untuk dikongsikan dengan semua teman blogger. Soalannya dari Adiey Berkata : mbak (kata ganti untuk cewek ni … mungin dia sangka denaihati ni cewek)  mau nanya, kalau biar update stat di twitter munjul juga di facebook. Maksud soalan ini bagaimana caranya nak buat setiap kali massage yang kita post di twitter juga akan keluar secara automatik di facebook. Ada sesiapa yang boleh bantu?

Facebook sudah menjadi lubok duit

Jawapan aku mudah dan ringkas dan semuga ianya juga mudah difahami : Log in akaun twitter > profile > edit profile > profile > (You can also add Twitter to your site here ) > facebook > facebook application > install twitter in facebook dan adjust ikut keperluan. Ingat pastikan anda sudah daftar akaun twitter dan facebook sebelum memulakan usaha untuk link kan twitter dan facebook.

Next entri insyallah aku akan kongsikan cara bagaimana setiap entri baru di blog akan keluar di twitter secara automatik tanpa perlu nak tweet dan juga akan keluar secara automatik di facebook. Aktiviti ini akan membantu untuk monetize blog kita secara automatik. Kesannya trafik akan meningkat dan yang paling penting akan membantu SEO serta akan meningkatkan kewujudan blog kita dalam search engine. Mengikut analisa terbaru twitter dan facebook sangat mempengaruhi SEO sesebuah blog (betulkan aku sekiranya fakta ini salah).

Aku sedang mencari tools yang boleh mengenalpasti siapa dikalangan teman twitter yang paling banyak retweet setiap tweet yang aku buat. Aku bercadang nak bagi small token kepada teman twitter yang paling banyak retweet sepanjang 2010. Anda sesiapa boleh bantu?

Nota : Baca juga artikel menarik dibawah dan share pada kawan-kawan  niat sebagai amal jika ia memberikan menafaat.

114 Comments

  1. Pingback: IMCurtain.com
      1. hehehe stiap saat tu..ala..xpe jarang pun..janji tetap ada kan..boleh set auto update kat tweet kalau kita update blog..so x masuk twitter pon xpe

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!