Seminar Buat Duit Affiliate dengan Blog

Tenang walaupun ditahan polis

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, aku tulis draft entri dalam pesawat Airasia yang berada 30,000 kaki atas laut china selatan dalam perjalanan pulang ke Malaysia. Ini kali ke 3 aku terbang bersama Airasia keluar negara di awal tahun 2011 selepas Jakarta dan Phnom Penh.

3 hari lepas aku bersama Airasia terbang ke Macau selama 4 jam. Cuaca sejuk 13degree menyambut aku dan 3 teman yang lain di International Airport Macau. Sampai di kaunter immigration ketika pemeriksaan pasport aku ternampak seorang mat saleh memerhati. Ketika aku berjalan menuju kekawasan bagasi aku seperti diperhati oleh dua orang lelaki. Aku buat tak kisah sahaja. Sebaik sahaja aku mengambil bagasi dan hendak keluar 2 orang lelaki dan mat saleh tadi menghampiri aku dan menunjukkan kad kuasa polis. Mereka minta aku follow diaorang. Teman-teman aku terkejut tapi terus berlalu keluar.

Aku dibawa kesebuah bilik untuk pemeriksaan. Perasaan berdebar tu ada tapi aku perlu tenang. Mereka minta aku buka bagasi. Semua barang-barang dikeluarkan dan beg diperiksa dengan detail. Selagi ada kocek beg semua diperiksa termasuklah 7 paket maggie asam laksa dan 2 paket cookies. Setelah selesai mereka tidak menemui apa yang dicari maka aku dilepaskan. Mat saleh tu kata ni routine check up. 10 minit yang mendebarkan heee.

Dah banyak negara aku pergi ini pengalaman pertama kena periksa dan semuga pengalaman terakhir kerana selepas lebih banyak destinasi lain akan aku lawati untuk belajar erti kebesaran Allah melihat kejadianNya yang berbeza dilokasi yang berlainan. Aku tidak akan pernah serik untuk ke Macau negeri kecil yang penuh dengan casino dan kedai berjenama. Next trip lebih mudah mencari lokasi makanan halal kerana aku telah terjumpa dengan orang Malaysia yang bekerja disebuah hotel.

Travelog aku di Macau membawa pengalaman baru dan semuga berjumpa lagi di lokasi baru yang lain.

Venetian

Venetian

Venetian

---

  1. benar2 pengalaman yang mendebarkan, tapi memang kuncinya tidak lain adalah ketenangan…
    Entri terbaru Dadan – Prediksi Umur ManusiaMy Profile

  2. memang mendebarkan…
    Entri terbaru Mus – Memori Tahanan Perang Di Quailey’s Hill, RanauMy Profile

  3. pengalaman amat berharga…
    Entri terbaru amie7834 – Tips menaikkan Berat Badan Secara SihatMy Profile

Trackbacks

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Denaihati, mister lAl. mister lAl said: RT @denaihati: TENANG walaupun ditahan polis @ http://bit.ly/ftY8gN […]

Artikel pilihan...close