Liburan di Jakarta, Indonesia

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, tepat jam 11am pesawat Airasia yang aku naiki mendarat di Bandara (lapangan terbang) Soekarno Hatta. Tepat mengikut jadual tidak tertunda atau terlewat seperti yang kadang-kadang terjadi dan tidak terbabas seperti yang berlaku di Kuching International Airport. Alhamdulillah syukur.

Keluar dari pemeriksaan kastam aku lansung ke kaunter KAHA hotel reservation, agen hotel untuk mencari hotel yang sesuai. Di kaunter aku disambut cawek Indonesia yang ayu senyum tak berhenti. Biasanya bila aku keluar negara memang aku akan book kamar hotel melalui agen kerana akan dapat diskaun kadang boleh dapat diskaun sehingga 20-30% (ni tips untuk kurangkan belanja bila menempah hotel tak kiralah dalam atau luar negara).

Bandara Internasional Sultan Iskandar Muda

Dalam perjalanan ke hotel dengan taksi seperti biasalah Kota Jakarta kalau tak macet tak sah. Dalam kesibukan Kota Jakarta teringat pulak aku lagu Sheila Majid “Antara Anyer dan Jakarta“. Dah lama aku tertanya-tanya di mana sebenarnya Anyer. Pasti tempat wisata yang menjadi tumpuan ketika liburan warga Indonesia.

Dah lebih setahun aku tak menjejaki kaki di Kota Jakarta nampaknya tak banyak berbeza. Trip kali ini bukan untuk liburan di Jakarta tetapi trip bisnis untuk berjumpa dengan beberapa teman bisnis dari Indonesia dan Europe. Teman dari Jakarta yang uruskan katanya ada peluang baru. Aku datang dengan open mind manalah tahu ada peluang baru yang lain daripada yang lain untuk bersaing pada tahun 2011 ni.

Teman-teman ada ke idea bisnis bagus terutamanya bisnis online untuk dikongsikan dengan aku?

80 Comments

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!