Melayu Buang Bayi yang lebih Jahiliah daripada Jahiliah

Assalamualikum dan salam 1Dunia, maaflah HIDUP aku sebagai SEORANG BLOGGER sangat terganggu emosinya melihat isu ini. Dua remaja Melayu mengaku buang bayi, Pelajar Melayu IPTA menangis selepas didakwa membuang bayi, Sepasang kekasih remaja Melayu mengaku buang bayi, Janda muda Melayu disyaki buang bayi ditahan reman, Remaja perempuan Melayu ditahan disyaki buang bayi, Siswazah Melayu dipenjara setahun dan didenda kerana buang bayi, Jurujual wanita Melayu ditahan disyaki buang bayi, Buang bayi polis tahan wanita Melayu, Pemuda Melayu tanam bayi dihukum penjara dua tahun dan banyak lagi berita yang lebih parah dari ini.

Gambar dari Utusan Online

Akibatnya Bayi ditinggal atas tangga, Mayat Bayi dalam timbunan sampah, Mayat Bayi ditemui berhampiran surau, Bayi dalam lubang paip, Bayi perempuan dalam beg ditemui di hentian bas, Mayat bayi perempuan ditemui terperangkap di sungai, Mayat bayi ditemui dalam longkang, Bayi lelaki ditemui rentung dalam tong sampah, Mayat Bayi Dibekal Ubat Semut Dan Gunting sebahagian dari kisah sedih teramat bayi yang tidak berdosa ditamatkan riwayat hidupnya oleh manusia jahiliah modern yang juga darah daging mereka sendiri.

Gambar dari Utusan Online

4700 kes zina setiap hari di kalangan Melayu adalah penyebab kepada kes Buang Bayi. Feneomena Buang Bayi menjadi lebih parah 9 bulan selepas pesta sambutan tahun baru dan valentine days. Rumusan aku mudah sahaja semua yang terlibat dengan zina dan akhirnya buang bayi adalah mereka yang hanya mampu sebut nama Allah tetapi tiada rasa takut kerana mereka lansung tidak kenal Allah swt. Mereka yang malang ini tidak pernah kenal Allah kerana ibubapa mereka tidak pernah kenalkan Allah kepada mereka. Mengapa agaknya ibubapa mereka tidak mengenalkan Allah kepada anak-anak mereka kerana ibubapa juga tidak kenal Allah.

Gambar dari Utusan Online

Terlajak perahu boleh ditarik balik tetapi terlajak kehidupan susah untuk diubah jadi kita mesti pengambil pengajaran dari isu ini dan marilah sama-sama  kita azam untuk belajar mengenal Allah supaya kita dapat mendidik anak-anak kita mengenal Allah. Jika tidak pasti generasi kita akan juga menjadi generasi yang dengan tanpa belas kasihan buang bayi. Menjadi generasi Melayu buang bayi yang lebih Jahiliah daripada Jahiliah di zaman sebelum Rasulullah dan zaman Firaun. Inginkah kita melihat mungkin seorang keturunan kita menjadi begitu dari alam kubur kelak?

Firman Allah swt : “Dan janganlah kamu mendekati zina, (zina) itu sungguh suatu perbuatan keji, dan suatu jalan yang buruk.” – Surah Al-Isra’ ayat 32.

Firman Allah swt : “Pezina lelaki tidak boleh menikahi kecuali dengan pezina perempuan, atau dengan perempuan musyrik, dan pezina perempuan tidak boleh bernikah kecuali dengan pezina lelaki atau dengan lelaki musyrik, dan yang demikian itu diharamkan bagi orang-orang Mukmin.” – Surah An-Nur, ayat 3.

[ad#Mangga 300]

---

  1. Kalau menghindari benda ni daripada berlaku, atau memastikan agar benda seperti ni tidak akan berlaku lagi? macam mana tu?

  2. Kalau menghindari benda ni daripada berlaku, atau memastikan agar benda seperti ni tidak akan berlaku lagi? macam mana tu/

  3. tak tahula apa nak jadi dengan mereka2 yg berhati kejam nie. Kenapala time buat tak fikir semua nie. fikir sedap jer…
    Entri terbaru razis – Apa Kata Anda- Upin dan Ipin pun kena boikot di IndonesiaMy Profile

Trackbacks

  1. IMCurtain.com says:

    Melayu Buang Bayi yang lebih Jahiliah daripada Jahiliah | Denaihati…

    4700 kes zina setiap hari di kalangan Melayu adalah penyebab kepada kes Buang Bayi. Feneomena Buang Bayi menjadi lebih parah 9 bulan selepas pesta sambutan tahun baru dan valentine days. Rumusan aku mudah sahaja semua yang terlibat dengan zina dan akhi…

Artikel pilihan...close