Welcome 2012, Goodbye 2011

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, terasa macam baru semalam menulis entri “Goodbye 2010, Welcome 2011” dan “Melangkah Tahun Baru 2011 dengan Niat yang Betul“, kini kita sudah melangkah ketahun baru 2012. Ini bermakna usia kita semakin pendek untuk berada di dunia dan semakin dekat ke alam akhirat. Apakah pencapaian kita tahun 2011 lebih baik daripada pencapaian 2010 atau mungkin kehidupan kita lebih banyak ujian berbanding 2010. Walau apapun yang berlaku samada yang baik atau yang susah pasti semuanya itu ada hikmah bagi mereka yang bersabar.

Tahun Hijrah

Kehidupan ini tidak lari dengan ujian ALLAH SWT. Senang-susah, berjaya-gagal, kahwin-cerai, kaya-miskin, sihat-sakit, gembira-duka, hidup-mati semua ini adalah sifat berlawan yang pasti akan ada dalam kehidupan manusia. Tidak semua yang kita rancang akan menjadi dan banyak perkara yang tidak dirancang datang menerjah hidup pada masa yang tidak dijangka. Terima sahaja ketentuan ALLAH SWT dengan redha pasti kita tidak akan merasa susahnya hidup ini. Kita akan merasa hidup ini tersangat susah apabila kita cuba melawan takdir yang telah ditentukan ALLAH SWT. Peritnya hidup dimadu apabila kita tidak menerima hakikat takdir dari ALLAH SWT. Tulis senang tapi untuk dipraktikkan bukan mudah tetapi itulah hakikat kehidupan.

Alhamdulillah blog Denaihati melalui berbagai transformasi sepanjang 2011. Terima kasih tidak terhingga kepada mereka yang terlibat secara lansung dengan blog Denaihati iaitu Kak Jie, Ariffshah, Anarm, Shahril, Jaws, Serverfreak dan Eizil juga kepada semua sponsor yang sudi bersama dengan semua contest yang pernah dianjurkan sepanjang 2011. Ucapan billion terima kasih kepada 1.1 juta Rakan Blogger yang tidak jemu-jemu singgah dan berkongsi idea sepanjang tahun 2011.

Berbagai perancangan sedang dibuat untuk 2012 untuk mengukuhkan kehadiran blog Denaihati dan yang paling utama untuk memperkasakan tagline Hidupkan Untuk Memberi. 2012 akan membawa dimensi baru kepada blog Denaihati bersama dengan Rakan Blogger yang setia bersama. Kejayaan itu kurang bermakna seandainya tidak dapat membawa Rakan sekeliling berjaya bersama.

Welcome 2012, Goodbye 2011. Semuga 2012 bakal diwarnai dengan berbagai rempah ratus kehidupan yang akan dapat kita harungi dengan tabah dan redha. Jangan berangan-angan dengan masa depan yang belum tentu tetapi jangan pula meratapi kegagalan masa lampau, hidup mesti diteruskan dengan hanya berharap sepenuhnya kepada ALLAH SWT bukan pada makhluk yang lain.

SELAMAT TAHUN BARU 2012.

163 Comments

    1. Tiada kata yang seindah lantunan syair.
      Tiada mutiara yang secantik bidadari.
      Tapi hari ini melebihi dari hari sebelumnya, karena tak lama lagi kita akan melewati detik pergantian yang banyak di tunggu jutaan manusia di dunia.
      Hanya satu yang dapat aku lakukan dan berkata
      Selamat tahun baru 2012….

      1. Merajut asa
        Melatih tegar
        Menangkis kerlingan binal sang masa
        Dan biduk tetap harus bisa meniti rentangannya
        Selamat tahun baru 2012….

        1. Buka Hati ada damai
          buka mata ada terang
          Buka kasih ada sukacita
          Semoga semua harapan yang tertunda bisa terwujud di tahun 2012 ini. Amin.

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!