Revolusi Malaysia

BERMULA DENGAN REVOLUSI TUNISIA

REVOLUSI MESIR

(Mungkin pelajar di Mesir boleh kongsikan pengalaman sebelum dan selepas)

REVOLUSI YAMAN

REVOLUSI SYRIA

REVOLUSI LIBYA

DULU REFORMASI KINI REVOLUSI MALAYSIA??

Adakah Revolusi Malaysia untuk menambah baik Malaysia atau menjadikan AnWAR Perdana Menteri?

PENDAPAT RAKAN BLOGGER ADAKAH MALAYSIA PERLUKAN REVOLUSI??

Makna REVOLUSI :  Perubahan sosial dan kebudayaan yang berlangsung secara cepat dan menyangkut dasar atau pokok-pokok kehidupan masyarakat. Di dalam revolusi, perubahan yang terjadi dapat direncanakan atau tanpa direncanakan terlebih dahulu dan dapat dijalankan tanpa kekerasan atau melalui kekerasan.

Aku suka komen ini :

Zulfikar Hazri Says: Kalau tak puashati pangkah masa pilihanraya. Demokrasi bukan cara demonstrasi. Kerajaan yang bangun dengan keganasan akan tumbang dengan keganasan dan tunjuk perasaan itu tidak mewakili suara majoriti. 

56 Comments

  1. Negara kita tak perlu demotrasi jalanan, kerna negara kita sudah aman, stabil dr segi ekonomi, pemimpin turun padang berjumpa rakyat tanya ttg denyut nadi rakyat, masalah rakyat didahulukan. Pembangkang hanya tahu bangkang sj tapi kaedah dan cara2 tak disertakan. Jika memerintah blem ttu stabil, sesama mereka sendiripun bercakaran, letak jawatan atau lompat parti sdh ramai. Jika betul sdh tentu tak letak jawatan, biasanya kalu ltk jawatan, itu namanya ada yg tak betul. Semoga negara kita aman dan makmur dulu, kini dan selamanya. Kalau tak puas hati dgn kerajaan sekarang, dlm PR ke-13, pangkah lh yg berkenan di hati, andai kata kerajaan skrg dpt majoriti 2/3 lg, itu tandanya kerajaan skrg teguh dan masih dipercayai dan diterima rakyat.

  2. saya rasa revolusi yang berlangsung dalam masyarakat atau negara tidak akan bisa berjalan dengan cepat,karna dalam pemerintahan ataupun adat masyarakat ,telah melekat suatu prinsip yang kuat ,sehingga akan sulit mengubahnya,secara garis besar revolusi mungkin bisa diraih apabila ,dalam keadaan mendesak misalkan perang atau perpindahan penduduk,karena tidak ada pilihan yang lain.blog ini bagus saya suka,,
    Curahan rasa diancar @ ..1957 Chevrolet, a car in the classic style of hunting in America.REVIEWS""My Profile

    1. Kalau anda tanya saya pastinya saya akan katakan saya tidak menyebelahi mana2 pihak..apa yang saya concernkan adalah negara kita ini..jika negara kita x aman akan mudah anasir luar masuk..jadi tambah huru hara..politik x stabil maka pelabur cabut lari..agenda2 kroni dajjal akan mula berhimpun kat negara kita dan keterbukaan antara kaum2 yg ada di negara kita akan semakin terbatas atas fahaman racist..ini tidak adil dan memberi kesukaran kepada kehidupan rakyat malaysia…kenapa harus kita rosakkan negara kita yang aman..kalau pembangkang memerintah sekalipiun belum tentu dier dapat buang semua budaya yang dorang tentang mati2an u..drg pun kroni gak,rasuah gak..samaje..so daripada xde or tergadai biar ler ada asalkn aman..2 je yg paling penting bagi kami semua pihak marhaen ni…keamanan dan kestabilan ekonomi negara..semoga Maalaysia terus aman dari campurtangan pihak luar.hapuskan jenayah kroni dajjal…

        1. Terima kasih saudara.saya amat menga2lukan seorang yang memiliki corak pemahaman seperti saudara.Kepentingan sebagai rakyat adalah memastikan negara kita aman tanpa kacau bilau dan huru hara.dengan ini hubungan diplomatik kita dengan negara lain akan lebih erat dan terancang..bila semuanya baik kita juga yang mendapat faedah daripadanya..xperlu kerenah2 macam ni..kalau x puashati lepaskan waktu mengundi nanti.so keamanan negara x terganggu kerana kita telah menggunakan saluran yang betul…

  3. Assalamualaikum kepada saudara2 ku..saya disini cuma ingin menambah sedikit tentang apa yang saudara/ri bentangkan disini..mungkin ada yang sedar dan mungkin ada yang tidak bahawa negara2 yang melakukan demonstrasi seperti gambar2 diatas adalah negara2 yang telah tumbang didalam tangan zinois@freemason@illuminati.Kenapa kita x nampak bahawa antara protokol yang mereka rancang diantaraanya menggunakan kelemahan politik disesebuah negara itu untuk mencapai cita2 mereka bagi menghancurkan negara yang mereka kehendaki..dan orang2 muda juga adalah antara target yang mereka perlukan bagi menjayakan perancangan ini..Saya amat berharap kita semua sedar bahawa pernacangan dan doktrin kroni2 dajjal ini sedang cuba meluaskan empayarnya ke seluruh dunia islam..bila islam telah hancur maka mereka dengan mudah akan menakluki kita semua tanpa rasa takut dan gentar.Semoga Allah menjauhi negara kita dari anasir2 kejhatan ini..sila lihat link dibawah untuk sedikit info.

    http://ipohmalay.blogspot.com/2009/01/peta-israel-raya.html

    http://kainsa.wordpress.com/rencana-eretz-yisrael/

    http://tenteradajjal.blogspot.com/2011/04/iraqi-resistance-according-to-iraqis.html

  4. btw guys, this is the talk that all wanna hear, kritikan yg membina. Bkn mcm comment2 dkt facebook dgn youtube yg mcm budak2 tu.

    Revolusi or No To Revolusi, hopefully in the end semuanya better dari ape yg ada skrng nie.

  5. Salam,
    Reformasi ada hikmahnya juga agar penceritaan terus tersebar..tanpa reformasi tak mungkin wujud tajuk pada blog ini kan hehe..

    Penting adalah untuk memberi kesedaran kepada pemerintah agar tidak terus leka..dan terus memikirkan kebaikan dan keharmonian rakyat yang sedang menyokong.

    Bagi mereka yang dah senang apa lagi mereka nak perjuangkan..bagi dibawah rakyat yang segala2nya kena akur dan terima..kadang2 rakyat dicengkam pelbagai masalah..luahan perasaan terbuku..pemimpim masyarakat tidak turun jengok pun..semua nak kena topup je..kadang jadi pengikut buta..akhirnya apa yang tukang topup tu dapat..bila perjuangannya tidak terbela.

    Di Mesir misalnya saya pernah berada di sana melebihi 10 tahun..mmg tiba masanya rakyat meluahkan apa yang tidak puashati…saya juga byk berurusan dengan pihak kerajaan di sana..dari segi pentadbiran kerajaan mmg teruk..tak sesuai utk golongan2 muda dah..cam tak update..kalau nk banding kan dengan msia mmg jauh cekap dan sistematik..

    Dimana2 jua pejabat kerajaan kalau orang asing dilayan entah apa2..terutama melambatkan urusan dll..

    Bagi rakyat disana cam berlaku baru2 ini perlu menuntut pembelaan nasib sebab rakyat tak terkawal perasaannya..akhiranya PERASAAN MESTI DITUJUKKAN..

    Puncanya : Masalah ekonomi..kenaikan harga barangan yang melampau..kronisme dan birokrasi..rasuah cukup tinggi..
    Curahan rasa Jurnal Alkiram @ ..Haid Lewat Kenapa Berlaku ?My Profile

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!