KuasaNYA NIAT

Dalam Islam setiap amalan bermula dengan NIAT. Solat wajib atau sunat, Puasa, Zakat, Mandi Wajib, Berwudhu dan sebagainya bermula dengan NIAT.

NIAT mempunyai kuasa yang sangat KUAT. NIAT juga adalah DOA. Dalam ilmu metafizik gelombang NIAT boleh diukur. Kelajuan gelombang NIAT melebihi kelajuan cahaya. Kelajuan gelombang NIAT ini boleh dirakam di dalam air putih.

NIAT yang baik akan mendapat ganjaran 10 x ganda pahala tetapi NIAT yang jahat belum mendapat DOSA. Satu DOSA hanya akan ditulis apabila manusia melakukan NIAT yang jahat. Dalam Hadis ada menyatakan bahawa setiap berbuatan bergantung kepada NIAT.

KUATnya kuasa NIAT tetapi kenapa manusia lalai membawa ke dalam kehidupan harian. Pernahkah kita berNIAT mendapat rezeki yang barakah setiap kali kita keluar rumah setiap pagi? Pernahkah kita berNIAT mendapat zuriat yang soleh apabila bersama dengan isteri? Pernahkah kita berNIAT dipermudahkan hidup apabila kita BERSEDEKAH? Pernahkah kita berNIAT setiap kali kita on laptop?

Tanpa NIAT maka segalanya terserah pada ALLAH menentukan. Justeru itu mari kita berazam untuk berNIAT setiap kali hendak memulakan apa juga aktiviti setiap hari, insyallah pasti HASILnya juga HEBAT.
[ad#advertlets336]

48 Comments

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!