Kisah Blog Anda

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, apabila google ketatkan syarat untuk dapat PR maka ramai blogger termasuk blogger otai dah tak kisah sangat dengan PR. Tak kurang juga blog yang rendah PRnya dapat trafik dan income yang lebih dari blog yang tinggi PRnya dan ini membuatkan PR mula dilupakan dikalangan blogger dan malah ramai blogger baru lansung tak ambil pusing tentang PR.

Komen daripada kebanyakan blogger mereka tak kisah PR yang penting boleh terus berblog, menulis dan berkongsi ilmu, kisah suka dan duka. Kali ini aku nak bagi peluang kepada semua blogger untuk tulis review ringkas kisah blog anda di ruang komen semuga dengan cara ini kita boleh saling lawat melawati antara satu sama lain. Jangan lepas kan peluang ini. Insyallah besok aku nak share kisah aku ditahan polis sebaik sahaja sampai ke negara yang sedang aku lawati.

Selamat berkongsi kisah blog anda.

[ad#nuffnang336]

115 Comments

  1. My blog personal,yang semula tak ku sengaja. Tapi telah terlanjur masuk,akhirnya kujalani dengan merayap,modal kemauan. Dan kini blog saya ku isi denga apa yang saya bisa,ada adab dan doa,gratisan,resep masakan indo,automotif,kisah khikmah,free servis,video dan apa saja yang bisa saya masukan. Yang semoga bisa jadi manfaat,bagi yang memerlukannya. Inilah sekilas saya ngeblog. Yang tentu masih sangat jauh dari profesional. Terus maju,untuk mencapai maksimal ! Goo…o!.

  2. As Salam,
    Nak amik peluang berkongsi gak.
    Asalnya tujuan asal berblog adalah nak ceritakan kisah famili dengan kawan2. Tapi sekarang dah ada sikit tambahan. Tujuan nak berkongsi kisah famili masih menten, tapi ditambah utk jadikan blog saya sebagai satu catatan maya (mcm diari) untuk tatapan kawan dan famili terutamanya bila anak2 dah besar nanti. Sebab tu, entri dah banyak masukkan tentang aktiviti semasa sebagai simpanan. Kawan2 pun dapat tahu aktiviti famili saya, kira macam selebriti plak.
    Curahan rasa RIS-FAMILI @ ..SAKIT TEKAK PETUA ORANG TUAMy Profile

  3. Kehidupan yg qt jalani memang penuh dg misteri,suka,duka,mudah,sulit,tertawa,menanggis,kalah,menang,
    bahkan hal2 yg mmbuat qt tak sadari smua trjadi begitu saja,
    namun lebih baek qt jalanin dg iklas,,,psti smua berjalan dg smpurna
    dan ingatlah smua trjadi hnya sekali,trkadang kita tidak dapat mngulang kembali
    ambilah,manfaatkan peluang2 yg kita dpt sebaik2nya
    GBU!

        1. # Komitmen – menyelesaikan apa yang telah kita mulai akan menambah rasa percaya diri, dan menunjukkan bahwa kita adalah orang yang punya komitmen dan bisa dipercaya dalam mengerjakan sesuatu. Semua tugas yang diberikan akan kita selesaikan walau apapun rintangannya.
          Curahan rasa Bang Iwan @ ..Jepang Juara AFC Asian Cup Qatar 2011My Profile

          1. dengan ngeblog, kegiatan mencari ide, menuliskan dan mempublishkannya. Akan jadi sangat menyenangkan jika kita bisa menemukan alasan yang bagus dan membuatnya menjadi hal yang menyenangkan. Lain halnya jika kita menganggapnya sebagai suatu beban, seringan apapun beban akan terasa sangat memberatkan.
            Curahan rasa Bang Iwan @ ..Jepang Juara AFC Asian Cup Qatar 2011My Profile

    1. ternyata untuk Menjadi blogger professional full time atau part time blogger tidak akan terlepas dari pasang surutnya semangat atau motivasi ngeblog. Apa lagi jika kita seorang part time blogger yang hanya memiliki waktu yang sangat minim apa lagi setelah pulang kerja sudah lelah seperti yang sering saya alami.
      Curahan rasa Bang Iwan @ ..Arrival Dwi Sentosa Pencipta Artav AntiVirusMy Profile

      1. Selain untuk meningkatkan kemampuan menulis, salah satu motivasi saya dalam ngeblog adalah semangat untuk berbagi. Karena saya merasakan banyak mendapat manfaat dari blog, maka saya akhirnya tergerak untuk melakukan hal yang sama dengan para blogger yang telah banyak menginspirasi saya.

  4. Mula berbolg dengan alasan melepaskan apa yang berbuku-di hati dan stress semasa buat research dan kerja di makmal.

    Namun sekarang kerja sembang hal-peribadi dan stress sendiri dah makin kurang dan bertukar kepada mencari makna hidup kepada yang memberi.

    Apa yang saya baca dan dirasakan menarik dan sesuai untuk dijadikan rujukan buat masa hadapan, ada saya selitkan juga di blog sendiri.
    Curahan rasa wansiti @ ..Tips Merawat Demam Kuning Pada Bayi- Tips untuk contes qalishcomMy Profile

    1. “dijadikan rujukan masa depan”

      Saya setuju dengan kata wansiti.. kadang2 kita sendiri terlupa sesuatu benda tu dan kalau ia diletakkan dekat blog, senang la dirujuk nanti

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!