HIDUP BERANI UNTUK GAGAL

Masih ramai yang pening dengan contest “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL“. Sebenarnya mudah je buat je satu entri bebas tapi bagus kalau boleh beri manafaat kepada semua contohnya cerita KEGAGALAN anda dulu dan akhirnya sekarang dah BERJAYA seperti cerita JoshLim (Josh contest terbuka untuk semua bukan untuk orang Melayu je). Kalau malas nak mengarang copy paste je dan tukarkan link yang perlu pun boleh juga yang penting ikut syarat yang telah ditetapkan.

Ada juga yang pening sebab tak ada akaun Twitter dan Facebook. Jangan risau bagi yang belum ada akaun Twitter dan Facebook masih boleh ikut serta dan daftar akaun-akaun tersebut kemudian. Untuk buka akaun Twitter dan Facebook tak susah yang penting mesti ada email. Bagi yang dah ada akaun Twitter dan Facebook cuba guna TweetDeck memang best. Aku boleh monitor siapa yang retweet hanya dengan masukkan kata kunci BERANI GAGAL diruangan search di Twitter.

Contest “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL” ini akan ada banyak kejutan. Kejutan pertama ialah apabila Zai Kulim dan Zie Fauzi telah menang hadiah bernilai RM50 setiap seorang. Tahniah juga kepada Ratu Salju yang telah menang hadiah sebagai peserta ke 10. Apakah lagi hadiah kejutan yang lain? Mungkinkah penulisan contest paling menarik? Mungkinkah penyumbang trafik tertinggi? Segala kemungkinan akan ada dalam contest ini.

Tapi yang paling best tu ramai juga yang dah join contest ni tapi masih belum tinggalkan link diruangan komen. Apa agaknya strategi mereka ni? Apa pulak akan berlaku sekiranya seseorang join contest dan tinggalkan link di ruangan komen tetapi introducernya masih belum buat lagi?

Contest “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL” bukan sekadar mengejar HADIAH tetapi insyallah secara tidak lansung akan merangsang MINDA BAWA SEDAR BLOGGER untuk menempuh 2010 yang lebih mencabar. Kepada BLOGGER-BLOGGER HEBAT pasti ada cerita KEGAGALAN sebelum KEJAYAAN yang hendak dikongsikan dengan blogger-blogger baru. Mungkin ini wadah terbaik untuk kalian berkongsi bersama kami. Kepada yang ingin turut serta sila terus ke contest “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL“.

@ Tahniah kepada x-po kerana menjadi pelawat bertuah ke 66,6666.(Denaihati has transferred RM66 to your Maybank account for hadiah pelawat ke 66,666 on 12/04/09 11:45:07 via Maybank2u.com.)
@ Kepada yang nak belajar strategi SEO untuk up kan ranking kat google.com.my tu boleh visit Tips SEO oleh JejakTrend. 

penGOMEL pertama
X-PO – Aku X-PO

88 Comments

        1. Sebagian lagi menganggap bahwa kegagalan adalah akhir dari segalanya dan menyerah pada kenyataan.
          Nah.. Anda masuk di bagian orang yang seperti apa? Tentunya hanya Anda sendiri yang bisa menjawabnya 🙂

  1. Karena dengan kegagalan lah kita menjadi orang yang lebih kuat dan lebih baik. Karena dengan berjuta – juta kegagalan lah, pada akhirnya nanti, kita akan menggapai mimpi kita. Mimpi besar kita.

    1. Janganlah pernah takut untuk gagal. Teruslah mencoba dan mencoba. Yakinlah, ada sesuatu yang indah yang sedang menunggu kita, memberikan kita tumpangan menuju mimpi – mimpi kita.

  2. kegagalan itu adalah sesuatu yang indah. Karena apa? Karena dengan kegagalan kita akan terus bangkit dan memperbaiki diri, karena dengan kegagalanlah kita bisa belajar lebih banyak.

            1. “Kegagalan hanyalah situasi tak terduga yang menuntut transformasi dalam makna positif. Ingat, Amerika Serikat merupakan hasil dari kegagalan total. Sebab Columbus sebenarnya ingin mencari jalan ke Asia.”

            2. Biasakanlah untuk berpikir bahwa sukses hanya tinggal selangkah lagi dan pasti akan diraih, niscaya masa depan yang cerah akan ada di depan Anda

    1. kenapa sedikit??tidak mampu??malas??atau takut gagal?? mungkin alasan terbesar seseorang tidak ingin menjadi seorang pemimpin adalah takut akan kegagalan.

      1. mengapa mesti takut gagal??’kegagalan adalah keberhasilan yang tertunda’ mungkin bagi beberapa orang yang putus asa menganggap kalimat itu hanyalah pelipurlara belaka. namun jika kita memahami arti sebuah kegagalan akan menempa diri kita menjadi pemimpin yang lebih baik lagi.
        Curahan rasa Bang Iwan @ ..Alexandria Mills Miss World 2010My Profile

        1. Sering gagal adalah banyak belajar. kegagalan adalah bentuk pembelajaran,karena gagal kita jadi tahu dimana letak kekurangan diri,dan senantiasa memperbaiki diri. tapi kok saya sering melakukan kesalahan yang sama y?? berarti anda belum menjadikan kegagalan sebagai pembelajaran melainkan kegagalan sebagai beban
          Curahan rasa Bang Iwan @ ..Alexandria Mills Miss World 2010My Profile

          1. Kegagalan Jalan Menuju Sukses. Thomas Alpha Edison melakukan 10.000x percobaan untuk membuat sebuah bola lampu.coba tanya kepada thomas apakah dia gagal 10.000x???”saya bukan gagal 10.000x..saya sukses kok..hanya saja butuh waktu 10.000x untuk membuatnya..ke 10.000x itu adalah bagian dari kesuksesan saya”
            Curahan rasa Bang Iwan @ ..Alexandria Mills Miss World 2010My Profile

  3. Mengutip dari buku Valentino dinsi “Jangan pernah seumur hidup jadi orang gajian” tidak mungkin anda menyuruh orang lain berolah raga untuk merasakan manfaat olahraga buat tubuh anda. Begitu juga dengan bisnis, tidak mungkin anda menyuruh orang lain untuk mendapatkan ilmu bisnis dari usaha yang anda.

        1. Gejala awal yang dimunculkan adalah adanya berbagai alasan yang dilontarkan setiapkali akan mencoba memulai. Seseorang yang teridap penyakit ini tidak mengevaluasi dan mencari jalan keluar atas kegagalannya tetapi lebih menekankan kepada mencari alasan kenapa bisa gagal. Dengan demikian yang terjadi adalah tidak pernah mencapai kesuksesan karena terlalu sibuk dengan mencari-cari alasan kenapa gagal.
          Curahan rasa Bang Iwan @ ..Alexandria Mills Miss World 2010My Profile

          1. Sebagus apapun ide seseorang tidak akan pernah terwujud tanpa pernah mencoba, belajar itu bukan berarti kita punya ilmu yang cukup dulu di bidang yang akan kita geluti, akan tetapi justru kita akan banyak belajar dari kegagalan yang pernah kita lakukan selama menjalankan bisnis.
            Curahan rasa Bang Iwan @ ..Alexandria Mills Miss World 2010My Profile

            1. Tung desem Waringin dalam bukunya 24 ilmu para milyader mengatakan bahwa “kita harus Be(menjadi) dan Do (Melakukan) dulu, setelah itu baru kita Have(memiliki)”. Tapi pada kenyataan banyak orang yang punya keinginan langsung Have tanpa pernah Be dan Do yang pada akhirnya mereka tidak pernah memiliki.

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!