HIDUP BERANI UNTUK GAGAL update syarat

Hari ini adalah hari ke 5 contest “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL“. Dengan rasa rendah diri aku sangat terharu dengan sambutan yang diterima. Yang sungguh tidak disangka ramai sungguh blogger-blogger HEBAT yang turut serta contest dan insyallah lebih ramai lagi yang akan ikutan. Tak kurang juga banyak pengisian contest yang menarik dan pasti boleh merangsang MINDA BAWA SEDAR pembaca-pembaca. Insyallah dengan izin ALLAH swt contest “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL” akan memberi kesan jangka panjang kepada sebahagian blogger yang terkesan dengan pengisian yang ditulis oleh peserta contest.

Aku menerima beberapa pertanyaan daripada dalam dan luar negara yang berminat dengan contest ni berkaitan dengan ranking di Google.com.my.  Mengikut syarat yang telah aku buat menyatakan bahawa contest ini terbuka untuk Satu Dunia Melayu maknanya bukan sahaja untuk blogger Malaysia tetapi mengapa menggunakan sesawang pencarian Google.com.my? Jadi aku nak buat sedikit perubahan pada syarat iaitu :

Contest mudah sahaja iaitu dipenghujung contest (tarikh penutup akan diumumkan kemudian), blog yang tersenarai di sesawang pencarian Google.com menggunakan page the web berdasarkan browser FireFox dengan kata kunci HIDUP BERANI UNTUK GAGAL.

Menjawab respond daripada Josh Lim : Untuk makluman contest ini terbuka kepada semua bangsa bukan sahaja untuk orang Melayu dan diterima dalam bahasa Melayu, English dan Indonesia dengan mengekalkan kata kunci “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL“.

Tahniah kepada Taufidris yang telah berjaya menjadi peserta ke 25 yang melayakan untuk menang hadiah bernilai RM50. Insyallah ramai lagi akan mendapat rezeki daripada contest ini dengan bermacam hadiah-hadiah terkejut.

Kepada yang ingin turut serta sila terus ke contest “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL“.

Ramai manusia GAGAL dalam hidup kerana mereka GAGAL MERANCANG UNTUK BERJAYA.

~penGOMEL pertama~
Aenaz – Aenaz.com

38 Comments

          1. Namun, sangat tidak memuaskan. Jika biasanya saya bisa mendapatkan nilai A untuk tugas-tugas terencana saya, maka nilai untuk tugas tanpa persiapan ini hanya C minus.

    1. Ketika seseorang yang sukses berbicara tentang sebuah goal (target), dia akan menceritakan kepada anda tentang rencana-rencana yang akan dilakukannya dan kapan hal tersebut akan dikerjakan.

      1. Namun, berbeda sekali dengan seseorang yang gagal ketika dia berbicara tentang sebuah goal, anda akan mendengar kurang lebih seperti ini “Saya harap bisa melakukannya suatu hari nanti.” Inilah sebuah bukti bagi mereka yang gagal di luar sana bahwa suatu hari nanti itu tidak akan pernah ada.

          1. Seorang pecundang sangat membenci kegagalan sedangkan seorang pemenang tidak akan pernah takut dengan kegagalan karena dia tahu kegagalan itu adalah bagian dari kesuksesan yang akan diraihnya.

    1. Ketahuilah betapa senangnya Pencipta kita, bila kita mau untuk melibatkanNya,
      Sebab tidak selamanya kegagalan membuat kita menjadi terpuruk
      Atau kemenangan selalu menjadi jaminan bagi kita untuk bisa tenang dalam hidup ini,

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!