Bakar Al-Quran dan Tattoo ALLAH

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, dunia Islam panas dengan berita askar Amerika membakar naskah Al-Quran di Bagram, Afghanistan. Tunjuk perasaan besar-besaran telah dilakukan di Afghanistan sehingga hari ini lebih 40 orang telah terkorban menuntut askar Amerika yang membakar Al-Quran dihukum mati. Presiden Amerika, Barack Obama telah mengutus surat memohon maaf kepada Presiden Afghanistan tetapi tidak dapat meredakan keadaan. Tunjuk perasaan bukan sahaja di Afghanistan tetapi diseluruh dunia termasuk Malaysia menentang provokasi yang dilakukan oleh askar Amerika.

Belum tamat isu bakar Al-Quran keluar pulak isu Tattoo ALLAH yang menjadi sebab pembatalan konsert Erykah Badu di Malaysia. Keputusan pembatalan konsert Erykah Badu adalah yang paling tepat dibuat oleh Kerajaan. Bukan Eyrkah Badu sahaja yang melukiskan gambar ALLAH di badan tetapi ramai lagi artis lain yang boleh di lihat di images google search.

Al-Quran adalah kitab ALLAH SWT iaitu kata-kata ALLAH SWT yang menjadi panduan kepada semua umat Islam selain hadith. Kalau kita umat Islam tidak mempertahankan AL-Quran siapa lagi? Tetapi malang di akhir zaman kecintaan kepada dunia mengatasi daripada kecintaan kita kepada ALLAH SWT. Rasa cinta dan sayang kepada ALLAH SWT sudah hilang apatah lagi rasa takut kepada ALLAH SWT sudah tiada. Ramai yang tidak kisah kalau ALLAH SWT dipersendakan dilukis di atas badan. Tak percaya cuba baca entri dan komen-komen yang terdapat di entri ini Reaksi Seleberiti Tentang Pembatalan Konsert Eyrkah Badu.

Semuga ALLAH SWT terus bagi nikmat Islam dan Iman kepada kita kerana nilainya tidak dapat dikira dengan seluruh harta seisi dunia dan alam ini.

Firman ALLAH SWT dalam Surah Luqman ayat 32 yang maksudnya, “Wahai sekalaian manusia, bertaqwalah kepada Tuhan kamu, dan takutlah akan hari akhirat yang padanya seseorang ibu atau bapa tidak dapat melepaskan anaknya dari azab dosanya, dan seorang anak pula tidak dapat melepaskan ibu atau bapanya dari azab dosa masing-masing sedikit pun. Sesungguhnya janji ALLAH itu adalah benar, maka janganlah kamu diperdayakan oleh kehidupan dunia, dan jangan pula kamu diperdayakan oleh bisikan dan ajakan Syaitan yang menyebabkan kamu berani melanggar perintah ALLAH”.

190 Comments

      1. Bagi non-Muslim non-Ahli Dzimmah, maka Khilafah akan membuat perhitungan dengan negaranya, bahkan bisa dijadikan alasan Khalifah untuk memerangi negaranya, dengan alasan menjaga kehormatan dan kepentingan Islam dan kaum Muslim.
        Curahan rasa Blog Keperawatan @ ..Penyakit EndokarditisMy Profile

  1. atau mendustakan satu saja hukum atau informasi yang dinyatakannya, atau meragukan isinya, atau berusaha melecehkannya dengan tindakan tertentu, seperti melemparkannya di tempat-tempat kotor, maka dinyatakan kafir (murtad).
    Curahan rasa Blog Keperawatan @ ..Penyakit EndokarditisMy Profile

  2. Al-Qadhi Iyadh pernah berkata, “Ketahuilah bahwa siapa saja yang meremehkan al-Quran, mushafnya atau bagian dari al-Quran, atau mencaci-maki al-Quran dan mushafnya, ia telah kafir (murtad) menurut ahli Ilmu.” (Asy-Syifa, II/1101)
    Curahan rasa Blog Keperawatan @ ..Penyakit EndokarditisMy Profile

    1. Dalam kitab Asna al-Mathalib dinyatakan, mazhab Syafii telah menegaskan bahwa orang yang sengaja menghina, baik secara verbal, lisan maupun dalam hati, kitab suci al-Quran atau hadis Nabi saw. dengan melempar mushaf atau kitab hadis di tempat kotor, maka dihukumi murtad.
      Curahan rasa Blog Keperawatan @ ..Penyakit EndokarditisMy Profile

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!