Arsenal vs West Brown EPL 2012/13 Week #16

Assalamualaikum dan Salam 1Dunia, empat perlawanan berturut-turut Arsenal tidak menang perlawanan EPL dan Champions League menyebabkan keresahan di kalangan Arsenal Fan. Terkini tewas 1 – 2 kepada Olympiakos diperlawanan terakhir peringkat kumpulan Champions League 2012/13 yang akan menyebabkan Arsenal akan bertemu pasukan kuat dipusingan kalah mati.

Arsenal vs West Brown - Sumber Google

Kemerosotan Arsenal pada pandangan peribadi aku adalah disebabkan pemain-pemain utama tidak dapat menunjukan prestasi terbaik. Perubahan jelas sekali kelihatan apabila Jack Wilshere dimasukan dalam kesebelasan utama setelah tidak bermain akibat kecederaan. Adakah Jack Wilshere masih belum dapat menyesuaikan diri dengan rakan-rakan baru atau kemasukan beliau telah mengubah rentak permainan yang menyebabkan prestasi Arsenal merosot.

Arsenal vs West Brown - Sumber Google

Arsenal perlu bangkit membina keyakinan untuk baki perlawanan EPL, Champions League, Capital One Cup dan FA Cup. Arsenal mempunyai pemain-pemain yang hebat cuma kesungguhan dan keyakinan sahaja dapat mengembalikan prestasi baik yang telah ditunjukkan sebelum ini. Lihat sahaja West Ham yang tidak mempunyai superstar tapi dapat bermain dengan baik dalam satu pasukan sehingga dapat menewaskan Chelsea.

Arsenal vs West Brown - Sumber Google

Menentang West Brown bukan tugas mudah tetapi Arsenal tiada pilihan selain menang di tempat sendiri. Kekalahan pasti membawa padah dimana Arsene Wenger dan kesebelsan utama pasti akan diejek oleh penyokongnya sendiri. Mungkin Pengurus Pasukan perlu merombak dengan mengeluarkan pemain utama yang tidak menujukkan prestasi yang baik.

Perlawana tumpuan minggu ini pasti Manchester City vs Manchester United pada 9/12/12 jam 9.30 pm waktu Malaysia. Semuga perlawanan ini berakhir dengan seri.

Keputusan Arsenal vs West Brown : 2 – 0 (Mikel Arteta)

Live Arsenal vs West Brown @ Astro Supersport 813 tarikh 8/11/12 jam 11.30 am waktu Malaysia.

Live Streaming Arsenal vs West Brown @ Goal.com.

Live di Stadium Twitter dengan hashtag #Arsenal

KEPUTUSAN EPL 2012/13 WEEK #16

Southampton vs Reading : 1 – 0

Wigan vs QPR : 2 – 2

Sunderland vs Chelsea : 1 – 3

Swansea vs Norwich : 3 – 4

Aston Villa vs Stoke : 0 – 0

Manchester City vs Mancehster United : 2 – 3

Everton vs Tottenham : 2 – 1

West Ham vs Liverpool : 2 – 3

Fulham vs Newcastle : 2 – 1

52 Comments

  1. Pertandingan yang tidak kalah hebatnya juga adalah Laga bertajuk Derby Manchester antara Manchester City dan Manchester United akan tersaji pada pekan ke-16 Premier League guna memperebutkan posisi puncak klasemen.

    1. Usai terhempas dari turnamen Eropa, praktis konsentrasi City akan terpusat di liga domestik. Pada laga hari Minggu nanti, The Citizens akan tampil habis-habisan pada laga yang berlangsung di Etihad Stadium guna menghilangkan selisih poin di antara kedua tim.

        1. Keberhasilan Manchester City mengalahkan Manchester United dalam perebutan gelar Premier League musim lalu tak lantas membuat The Citizens dianggap lebih baik ketimbang The Red Devils.

          1. City harus membuktikan bahwa mereka bisa mempertahankan dominasi atas United, dengan status mereka sebagai juara bertahan. Kini, City sendiri masih tertinggal tiga poin dari MU, yang sementara memuncaki klasemen.

  2. Berkat kemenangan ini, Arsenal naik empat tangga ke peringkat keenam untuk sementara. Mereka berada tepat di bawah West Brom, dengan selisih dua poin.

    1. Dipertandingan lain, Dua gol Fernando Torres plus gol tambahan dari Juan Mata membangkitkan Chelsea setelah tujuh laga terakhir di liga tanpa kemenangan.

        1. kesempatan skuad Arsene Wenger untuk meraih tiga poin cukup terbuka. Hal itu dikarenakan motivasi para pemain West Brom sedang bermasalah, usai menelan dua kekalahan beruntun di liga.

          1. kedua tim diprediksi akan bertarung habis-habisan demi meraih kemenangan. Pasalnya hasil positif bisa jadi akan mengembalikan motivasi tim serta jalur kemenangan yang sempat hilang.

            1. Untuk pertandingan kali ini Arsenal dipastikan belum akan diperkuat kembali oleh Lukas Podolski dan Theo Walcott. Keduanya kembali menepi setelah mengalami cedera minggu lalu.

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!