Susunan tulisan blog tidak kemas

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, bila blogwalking pasti kita akan berjumpa dengan berbagai cara dan susunan tulisan dengan berbagai warna, bentuk dan saiz. Semua itu tidak salah kerana berblog pun ada amalan demokrasi dimana penulis blog boleh memilih apa juga bentuk dan jenis tulisan yang mereka inginkan walaupun kekadang menyakitkan mata pembaca. Aku lebih suka mencontohi cara tulisan blog profesional kerana blog ini pun berusaha untuk menjadi blog profesional. Kalau nak mencari contoh pasti mencari pada yang lebih baik daripada kita.

Cuba rakan blogger bandingkan antara dua susunan tulisan blog berikut :

1. Pilihan pertama

Susunan tulisan blog tidak kemas

2. Pilihan kedua

Susunan tulisan blog yang kemas

Yang mana satu pilihan anda susunan tulisan blog tidak kemas atau yang kemas? Biasakan kita jumpa dua keadaan ini dalam banyak tulisan blog yang kita lawati.

Aku lebih suka dengan pilihan kedua. Terima kasih kepada Kak Jie yang memberi tunjuk ajar walaupun kelihatan kecil sangat ilmu ini tetapi sangat besar maknanya. Taklah susah mana sebenarnya untuk kelihatan kemas cuma ramai blogger yang terlepas pandang.

Caranya mudah sahaja setelah menulis entri baru highlight kan semua dan tekan button Align Full yang ada di dashboard WordPress dan Blogspot. Selamat mencuba.

Comments