Nur Kasih movie kehidupan

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, nur kasih, cinta dan sayang tidak dapat dipisahkan dalam kehidupan manusia. Perasaan halus yang ghaib susah untuk ditafsirkan boleh menjadikan manusia gembira dan berduka.

Tidak kurang ramai manusia yang membunuh diri akibat putus cinta dengan kekasih hati. Ada juga isteri yang trauma seumur hidup apabila kehilangan suami tercinta. Tragedi sadis begini berlaku akibat manusia salah mengutamakan kasih sayang.

Nur Kasih tidak pernah ada sempadan

Cinta, kasih dan sayang yang paling utama adalah kepada Allah kemudian kepada Rasulullah. Tetapi hakikatnya kita lebih menyayangi manusia lebih dari pencipta manusia, Allah SWT. Apabila kita mencintai manusia melebihi Allah pasti Allah akan uji dengan mengambil manusia yang kita sayangi.

Nur kasih akan terus menjadi ramuan keindahan hidup gembira dan duka. Tak salah mencintai sesama manusia, kasih suami kepada isteri, anak kepada ibubapa dan sebagainya tetapi jangan sampai nur kasih itu melebihi dari kasih kita kepada Allah SWT. Sekiranya kasih kita melebih pada yang hak pasti suatu hari kita akan diuji.

Nota : pasti ramai yang teringin melihat Tiz Zaqyah sebenar seperti Nur Amina dalam Nur Kasih the Movie.

[ad#nuffnang336]

84 Comments

  1. Pingback: Tahajjud Cinta
  2. Nur kasih…cerita yg ada unsur islamik, garapan cerita dan cinematografi serta kesan bunyi terbaik, namun pelaksanaan filemnya tidak islamik, ada sentuhan bukan mahram, pelukan yang berlebihan….berbanding filem indonesia Ketika Cinta Bertasbih, mereka lebih menjaga batas sosial. Begitu juga filem Laskar Pelangi, tidak sentuhan bukan mahram, namun kesan emosinya tetap hadir dalam hati…
    Curahan rasa Bumi serta isinya @ ..Ayat Munjiyat- ayat penyelamat dari berbagai kesulitanMy Profile

    1. ” melihat Tiz Zaqyah sebenar seperti Nur Amina” maknanya jumpa perempuan seperti Nur Amina in reality bukan Tiz jd Nur Amina hehe

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!