Waktu Imsak dan Berbuka Puasa Malaysia dan Negeri-Negeri di Malaysia

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, syukur ALLAH SWT telah pilih kita untuk bertemu dengan Ramadhan bulan Rahmat, Bulan Pengampunan dan Bulan Pembebasan dari api neraka untuk tahun 1434H. Bulan puasa untuk merehatkan sistem penghadaman setelah dibebankan dengan berbagai makanan selama 11 bulan yang lain. Bulan untuk muhasabah diri dan meletakan diri pada landasan yang betul.

selamat-menyambut-ramadhan

Untuk paduan semua disertakan Jadual waktu Imsak dan Berbuka puasa Negeri-negeri seluruh Malaysia. Semuga jadual ini akan memudah dan melancarkan ibadah Ramadhan rakan blogger.

Jadual Waktu Imsak dan Berbuka Puasa Negeri-Negeri seluruh Malaysia mengikut Zon untuk tahun 2013/1434H – sumber

Kepada rakan blogger yang menggunakan platform Wordpress boleh pasang plugin jadual waktu imsak dan berbuka seperti @ link. Dan jangan lupa baca larangan-larangan ketika berbuka puasa @ link.

SELAMAT BERPUASA SEMUGA AMALAN KITA DITERIMA DAN MENDAPAT REDHA ALLAH SWT.

Sudikan juga singgah :

35 Comments

  1. Adalah suatu kemestian bagi kita untuk selalu melakukan pensucian diri dari segala sifat- sifat dan perbuatan yang tercela. Karena semua itu akan dapat memberikan kerugian kepada diri kita sendiri dan juga kepada orang lain. Terlebih lagi dalam rangka menyambut Ramadhan tentunya pensucian diri menjadi sangat begitu penting supaya ibadah yang kita lakukan benar-benar diterima Allah. Baik itu pensucian diri yang sifatnya berhubugan dengan Allah maupun dengan manusia. Tentunya itu semua dilakukan satu bentuk tanda kebahagian menyambut datangnya bulan Ramadhan.
    Curahan rasa Bang Iwan @ ..Marhaban Ya RamadhanMy Profile

    1. “Ramadhan itu adalah bulan sabar, sedangkan sabar itu adalah pahalanya surga. Ramadhan itu adalah bulan memberi pertolongan ( syahrul muwasah ) dan bulan Allah memberikan rizqi kepada mukmin di dalamnya.”
      Curahan rasa Bang Iwan @ ..Marhaban Ya RamadhanMy Profile

      1. “Barangsiapa memberikan makanan berbuka seseorang yang berpuasa, adalah yang demikian itu merupakan pengampunan bagi dosanya dan kemerdekaan dirinya dari neraka. Orang yang memberikan makanan itu memperoleh pahala seperti orang yang berpuasa tanpa sedikitpun berkurang.”
        Curahan rasa Bang Iwan @ ..Marhaban Ya RamadhanMy Profile

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!