Tips mendapat ilham dari Malaikat ketika susah

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Apa khabar sahabat pembaca setia dan juga yang pertama kali terjumpa blog ini. Dah baca ke entri sebelum ini “Jangan minta tolong pada manusia kerana tiada kuasa“. Kali ini Abang nak berkongsi kisah bagaimana TUHAN menghantar bantua kepada kita yang sentiasa menjaga amal dengan istiqomah.

Mohon seminit LIKE page kami yang penuh dengan ILMU untuk jadi top 10 Malaysia! Klik Sini

Sebelum ini Abang pernah menulis dalam artikel “tips selesaikan masalah“, ustaz yang mengajar bila susah, bila senang ingat pada TUHAN, minta tolong dari TUHAN dengan banyakkan berdoa, istifar, zikir pagi, zikir petang dan banyak lagi amalan yang disebut dalam Al Quran dan diajar oleh Baginda Rasulullah SAW.

TUHAN akan sentiasa melihat hambanya yang tidak meminta pada tuhan yang lain dan tidak berperasangka buruk kepada NYA seperti maksud ayat 30 surah Fussilat

Sesungguhnya orang-orang yang menegaskan keyakinannya dengan berkata: “Tuhan kami ialah Allah”, kemudian mereka tetap teguh di atas jalan yang betul, akan turunlah malaikat kepada mereka dari semasa ke semasa (dengan memberi ilham): “Janganlah kamu bimbang (dari berlakunya kejadian yang tidak baik terhadap kamu) dan janganlah kamu berdukacita, dan terimalah berita gembira bahawa kamu akan beroleh syurga yang telah dijanjikan kepada kamu.

Inilah rezeki yang tidak disangka-sangka yang sentiasa datang kepada insan yang menjaga amalnya dengan istiqomah dan tetap teguh di atas jalan yang betul semasa senang dan susah.

Biasa kita dengar sahabat-sahabat kata rezeki datang ketika kita sangat-sangat memerlukan, sebenarnya bukan rezeki yang tidak disangka-sangka tetapi rezeki yang diberi ilham oleh Malaikat kerana amalan yang kita lakukan semasa senang dan susah.

Semuanya perlu pergorbanan tidak datang bergolek begitu sahaja.

Abang Denaihati
Penulis Blog

Nota : Baca juga artikel menarik dibawah dan share pada kawan-kawan niat sebagai amal jika ia memberikan menafaat.

34 Comments

  1. Bila baca tentang amal ibadat, atau landasan-landasan agama yang betul ni terasa diri ni masih jahil tapi siapa pun kita dan apa pun keadaan luaran kita selagi kita ada pendirian yang teguh bahawa rezeki tu datang dari Allah mungkin memadai buat masa ini dengan syarat tetap bermuhasabah diri sampai la suatu hari nanti terbuka hati untuk menjadi Muslim yang sejati. Amin…
    Curahan rasa Qiya Saad @ ..Sambutan Hari Peladang, Penternak dan Nelayan Kebangsaan (HPPNK) 2017My Profile

  2. Alhamdulillah rezeki dtg dlm pelbagai cara dan bentuk.. bila ada anak semuanya semakin mencukupi dan berkat.. bak kata suami “yg penting wlpon sedikit janji berkat… “

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!