Stoke City vs Arsenal EPL 2012/13 Week #2

Assalamualaikum dan Salam Aidilfitri, perlawanan pertama EPL 2012/13 Arsenal vs Sunderland berakhir dengan keputusan seri. Arsenal dibarisi dengan pemain baru Carzola, Podolski dan Giroud menunjukkan prestasi yang menarik cuma ketajaman serangan mesti dipertingkatkan lagi. Penghijrahan Robin Van Persie ke Manchester United pasti tidak akan memberi kesan besar kepada Arsenal dengan barisan baru yang baik.

Arsene Wenger masih ada masa sehingga 31/8/12 untuk membawa beberapa lagi pemain terutama Defensive Midfield mengantikan Alex Song yang berhijrah ke Barcelona dan pemain pertahanan yang dapat membantu memperkuatkan team Arsenal.

EPL 2012/13 week #2 Arsenal akan bertandang ke Stadium Britannia menentang Stoke City. Perlawan Stoke City vs Arsenal pasti menarik kerana kedua-dua pasukan yang seri pada perlawanan pertama pasti ingin mengutip mata penuh pertama.

Keputusan Stoke City vs Arsenal : 0 – 0

Live Stoke City vs Arsenal @ Astro Supersport 813 tarikh 26/8/12 jam 8.30 pm waktu Malaysia.

Live Streaming Stoke City vs Arsenal @ Goal.com.

Live di Stadium Twitter dengan hashtag #Arsenal

Keputusan EPL 2012/13 Week #2

Chelsea vs Reading : 4 – 2

Swansea vs West Ham : 3 – 0

Aston Villa vs Everton : 1 – 3

Norwich vs QPR : 1 – 1

Southampton vs Wigan : 0 – 2

Tottenham vs West Brown : 1 – 1

Manchester United vs Fulham : 3 – 2

Sunderland vs Reading : 0 – 0

Chelsea vs Newcastle : 2 – 0

Liverpool vs Manchester City : 2 – 2

154 Comments

      1. Robin van Persie dan Alex Song merupakan pemain terakhir yang dijual. Keduanya mengikuti jejak Cesc Fabregas, Samir Nasri, Kolo Toure, Emmanuel Adebayor dan Emmanuel Eboue yang sudah lebih dulu dijual. Sementara itu bek Mikael Silvestre dilepaskan secara free transfer pada Agustus 2010.

        Kenyataan ini membuat kecewa legenda Arsenal, Frank McLintock, yang pernah meraih gelar ganda pada 1971.
        Curahan rasa Bang Iwan @ ..10 Entri Terbaik DenaihatiMy Profile

          1. Kontrak Walcott dengan Arsenal sebetulnya baru akan berakhir musim 2013 mendatang. Namun kontrak baru di musim terakhir tak kunjung ditandatangani hingga memunculkan spekulasi pemain berusia 23 tahun akan dilepas. Spekulasi itu akhirnya terjawab setelah Wenger melakukan pembicaraan dengan Walcott
            Curahan rasa Bang Iwan @ ..10 Entri Terbaik DenaihatiMy Profile

            1. Berapa nilai kontrak baru Walcott memang belum lagi disebutkan. Namun, pemain sayap ini sempat menolak tawaran Arsenal yang cuma menggajinya 75.000 Pound per pekan. Itu artinya, Arsenal bersedia membayar lebih dari itu.
              Curahan rasa Bang Iwan @ ..10 Entri Terbaik DenaihatiMy Profile

  1. Arsenal, Liverpool, Manchester City, Manchester United, Chelsea dan Everton tak mahu terlepas peluang kali ini berada di atas liga, tapi jgn lu[ajuga pendatang baru yg meningkat naik spt Swansea, Wigan, Reading, QPR, Fulham dll.
    Curahan rasa sensasi2020 @ ..10 entri terbaik DenaihatiMy Profile

        1. Seperti dilansir Daily Mail, manajer Arsenal, Arsene Wenger sudah mengeluarkan ultimatum bahwa dalam 48 jam Theo Walcott sudah harus menandatangani perpanjangan kontrak berdurasi 5 tahun dengan gaji 75.000 Poundsterling per pekan.
          Curahan rasa Bang Iwan @ ..10 Entri Terbaik DenaihatiMy Profile

            1. Situasi ini dimanfaatkan oleh Liverpool dan Manchester City untuk menggoda personil tim nasional Inggris itu. Belum jelas nominal yang diajukan kedua klub namun, The Gunners mematok harga 12 juta Poundsterling untuk Theo Walcott.
              Curahan rasa Bang Iwan @ ..10 Entri Terbaik DenaihatiMy Profile

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!