Komen Aku Di Chedet.co.cc

Ini adalah komen Aku di posting Chedet yang terkini :
Saya setuju dengan Tun, sejarah itu sangat penting kerana itulah di dalam Al-Quran sejarah nabi-nabi terdahulu diulang sangat banyak dan Allah juga meninggalkan sebahagian dari kesan sejarah untuk dijadikan panduan dan iktibar kepada mereka yang mendapat hidayat.

Generasi muda sekarang ramai yang sudah lupa sejarah kerana baginya sejarah itu sudah terbelakang. Katanya zaman ICT tak sama dengan zaman dulu yang kuno. Zaman sekarang yang penuh kebebasan katanya yang bagi saya adalah propaganda Barat atas tiket Demokerasi. Inilah gerakkan Barat untuk menghancurkan negara Islam yang maju seperti Malaysia dan memastikan negara Islam lain terus terperosok sebagai negara miskin.

Tetapi malangnya Generasi Muda, Generasi lepasan Merdeka ini di ketuai oleh pemimpin-pemimpin lama yang mempunyai kepentingan peribadi atau mungkin pemimpin-pemimpin di kuasai oleh pengaruhluar samada di dalam parti pemerintah atau di dalam parti pembangkang. Pemimpin yang pandai memanupulasi pemikiran generasi muda yang sentiasa ingin berubah.

Semuga Malaysia dan Melayu tidak menyesal sebelum terlambat. Jadikan sejarah kejatuhan empayar Islam sebagai contoh yang paling terbaik. Ingatlah, Apabila sudah jatuh memang tidak akan bagun lagi!!

[ad#nuffnang336]

8 Comments

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!