Israel, Australia dan Dunia

Aku sering bilang kat teman-teman….setiap kezaliman ke atas umat Islam pasti akan di balas kembali oleh Allah SWT.

Daripada analisa aku sendiri setiap kematian ke atas umat Islam pasti Allah akan membalasnya di sudut dunia yang lain melalui bencana alam.

Sebulan yang lepas selama 22 hari Israel mengodam Gaza yang mengakibatkan lebih 1300 jiwa terkorban (semuga mereka terkorban sebagi suhada). Hari ini api sedang melahap Australia dan hampir 200 jiwa sudah terkorban. Allah maha berkuasa dan berkuasa mengambil nyawa dengan pelbagai cara.

Gaza terus diserang Israel

Aku yakin banyak lagi bencana alam akan berlaku dan pasti lebih dari 1300 nyawa akan terkorban…..

Maha besarnya Allah…itu lah kita hamba yang kerdil cuba untuk melawan…berjaya kah!!

Tsunami Jepun 2011
Tsunami Jepun 2011
Tornado di Amerika Tengah
Tornado di Amerika Tengah

40 Comments

  1. Dien Allah (Islam) tidak akan menang hanya dengan omong kosong belaka. Negeri-negeri Islam juga tidak akan terjaga hanya dengan pantun, lagu, dan syair.

    1. Percik darah di Serambi Al Quds ini akan menaikkan tensi ghirah kita kepada Islam. Terutama kaum Muslimin Palestina. Jika bocah-bocah Palestina dengan lantang mengatakan, “Beri aku senjata, maka demi Allah, aku akan melawan mereka!” Maka bagaimana dengan kita?

        1. Mari kita tanyakan pada diri kita, ketika kita menyaksikan pembantaian rakyat Palestina oleh zionis Israel, pernahkah terbetik dalam hati kita untuk berjihad? Ataukah hanya sebatas empati dan ucapan, “Kasihan”?

          1. Nabi Shallallahu ‘Alaihi wa sallam bersabda, artinya, “Apabila kalian telah berjual beli dengan cara Al-‘Inah dan kalian telah ridho dengan perkebunan dan kalian telah mengambil ekor-ekor sapi dan kalian meninggalkan jihad, maka Allah akan menimpakan kepada kalian suatu kehinaan yang (Allah) tidak akan mencabutnya sampai kalian kembali kepada agama kalian”. (HR. Abu Daud)

            1. Jika korban dari kalangan nonmuslim, meski hanya satu orang, mereka heboh bukan main dengan membawa-bawa alasan pelanggaran HAM, korban terorisme, dan seterusnya. Jika yang jadi korban adalah umat Islam, maka banyak fakta yang tidak akan diungkap, atau fakta itu sengaja diputarbalikkan untuk menyudutkan kaum Muslimin.

  2. Tidak ada kata yang lebih tepat untuk menggambarkan pembantaian IsraelIsrael kembali menumpahkan darah kaum Muslimin di Gaza, Palestina. Ratusan Muslim tewas dirudal zionis yahudi dan ribuan lainnya luka-luka. terhadap rakyat Palestina selain kata “BIADAB”.
    Curahan rasa Bang Iwan @ ..Debut Valentino Rossi dengan DucatiMy Profile

      1. setiap darah yang tertumpah tidak tertumpah percuma jiwa mereka langsung dibawa oleh Malaikat dan semngat mereka akan menumbuhkan jundullah baru yang siap berjihad di Jalan Nya

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!