Diehard Crypto mengatakan ‘kemerosotan harga’ sebelum rebounce

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Harga bitcoin jatuh. Masa depan cryptocurrencies akan melibatkan peraturan yang lebih tinggi, penglibatan lebih banyak oleh institusi besar, turun naik yang lebih rendah dan integrasi yang lebih besar dengan aset tradisional.

Kami baru kehilangan FB page yg mempunyai lebih 2 juta follower. Mohon seminit LIKE page baru kami yang penuh dengan ILMU untuk jadi top 10 Malaysia! Klik Sini

Itu adalah menurut ahli panel pada Sidang Kemuncak Crypto Bloomberg yang diadakan di London pada hari Jumaat lalu. Sidang kemuncak itu diadakan pada akhir tahun namun untuk pasaran crypto yang baru, di mana lebih daripada US $ 700 bilion telah hilang dan melihat ke depan untuk 2019.

Walaupun tiada siapa meramalkan pemulihan segera dalam harga crypto, Bitcoin telah kehilangan kira-kira 80% daripada nilainya pada tahun ini. Mereka mengatakan kemerosotan semasa sebagai lebih seperti kesakitan yang semakin meningkat.

Sebenarnya dua bidang pertumbuhan industri akan hadir dari token volatiliti rendah yang dikenali sebagai duit syiling yang stabil dan token keselamatan yang dipanggil, kontrak digital yang mewakili pemilikan aset seperti hartanah atau stok.

Walau bagaimanapun pasaran akan berkembang, peraturan akan menjadi ciri yang berterusan dan berkembang dari dunia aset digital pada 2019. Ini boleh menjadi berita baik bagi usahawan dan pemilik perniagaan yang mahu kerajaan untuk memberikan legitimasi terhadap industri yang penuh dengan penipuan dan manipulasi.

Ia juga boleh menimbulkan cabaran jika bidang kuasa yang berbeza mematuhi piawaian yang lebih rendah daripada yang lain, terutamanya jika negara-negara kecil yang secara proaktif mempromosikan diri mereka sebagai destinasi untuk perniagaan crypto.

Ada yang mengatakan bahawa kejatuhan harga crypto adalah disebabkan pelabur Bitcoin di Amerika Syarikat menjual crypto mereka untuk membayar cukai keuntungan modal.

Pelabur kali pertama di Bitcoin berhadapan dengan cukai keuntungan modal yang besar daripada keuntungan yang mereka buat pada 2017. Laporan menunjukkan bahawa mereka kini menjual dengan cepat sebelum mereka memfailkan cukai April mereka.

22 Comments

  1. ramai sgt ckp rugi xbeli masa awl2 dlu.. sbb mata da dikaburi dgn nilai duit. wlapun xpasti ape keuntungan yg bakal diperolehi

  2. Akhirnya bubble harga Bitcoin pecah meletup..nah 80% nilai kerugian pada tahun ini saj. Untung la sapa berjaya buat untung sebelum2 ini

  3. Rakan-rakan yang baru beli Bitcoin sebulan dua bulan lepas merasai kesan yang sangat mendukacitakan bila harga bitcoin jatuh teruk pada ketika ini… Masa beli hari tu pun harga dah mahal…. Jadi, pelabur-pelabur kena bersabar dan berharap semoga harga Bitcoin naik semula…
    Curahan rasa Anuar @ ..Carta Top 10 – Nov 2018My Profile

  4. Siapa yang beli Bitcoin masa awal-awal dulu memang untung besar… Beli masa harga rendah dan dapat jual pada harga tinggi sehingga dapat keuntunggan berkali-kali ganda…

    1. tu la..asa harga ratus ratus pun dah rasa mahal. Terasa rugi tak beli banyak bnayak dan jual masa harga ribu ribu huhu

  5. Saya tak berapa minat dgn BitCoin/Crypto ni sbb tidak berapa jelas cara perniagaannya..ada jugak kawan ajak join tapi pengalaman lalu mengajar saya.

    1. Saya pula minat dengan kripto ni, dan memang jangkan harga dia akn jatuh.. tapi tak sangka lak jatuh sebanyak seperti skng ni

    2. memang xnampk jels sbb xtau sumber utama sebenarnye datang dari mna. tapi ramai je yang berani semata-mata untuk duit

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!