Durian Musang King mana nak dapat

Assalamualaikum dan 1Dunia, durian ini memang feberet aku kalau tak dapat makan sebulan mesti mencari. Durian ini ada macam-macam jenis antaranya durian kampung, durian D24, durian 101, durian udang merah dan paling aku suka durian musang king atau terkenal juga dengan durian raja kunyit.

Durian bukannya ada sepanjang musim jadi kalau teringin nak makan kena pandai cari lokasi jual durian musang king. Antara lokasi feberet makan durian musang king adalah di pasaraya AEON Cheras Utara tapi boleh tahan lah harganya kalau bukan musim boleh mencecah RM80 satu paket.

durian musang king paling sedap

Kalau nak makan durian musang king dalam suasana bandar boleh terjah disebelah KFC Bukit Bintang, kat sini tak kira musim apa memang sentiasa sahaja ada durian musang king. Kalau makan kat sini paling bagus buka terus jadi kalau tak bagus boleh tukar. Rahsia makan durian mahal ini mesti makan di lokasi jualan jangan bawa balik. Kalau nak bawa balik kena siap-siap bawa tapperware.

Kalau nak makan durian seperti suasana restoran boleh makan di gerai durian di SS2 Petaling Jaya. Macam-macam pilihan ada memang pening kepala dibuatnya. Nak sedap makan jangan datang sesorang mesti dengan kawan-kawan baru best. Bukan setakat makan durian musang king boleh minun air kelapa yang memang sedap tu.

sedapnya makan durian musang king

Kalau kawan-kawan nak tahu lebih lanjut cerita durian musang king bagus klik kisah isteri blogger yang mengidam durian musang king.

---

  1. baru sempat merasa malam ini…serius sangat sedap…
    Entri terbaru eyriqazz – Durian Musang King Yang MenggiurkanMy Profile

  2. Waaw enak banget kayanya, ini buah kesukaan ku.
    Entri terbaru Ibang S R – Triple StrollerMy Profile

  3. Sedap ni..
    Entri terbaru Shack – Kehilangan Nor Fazilah RohaniMy Profile

  4. durian king says:

    Musang king nama komersilnya saja, nama yang berdaftar dengan jabatan pertanian ialah durian kunyit @ D197.Asal Tanah Merah Kelantan boleh didapati terutama daerah Kuala Krai n Gua Musang boleh juga didapati didaerah Raub atau Maran, Pahang. Harga pasaran sekarang ialah dari RM20 – RM30/kg

  5. Alamak, memang buah kegemaran ni.. tapi macam kecik jer buah tu.. memang tak cukup bagi saya
    Entri terbaru Steward John – How to monetize your blog | Earn with NuffnangMy Profile

  6. Enak nampak nye nih..
    rugi klo tak cobe
    Entri terbaru Download game – Sedot Penggunjung Dari BlogtopsiteMy Profile

  7. oooow, puasa melihat durian seperti ini bikin ngiler ngiler ngiler. di mana adanya ini durian?

  8. wachh…kya nya enak tuvh..
    tapi saya kurang suka ma durian

  9. Perghhhh terbaek bro..
    Entri terbaru JAI – WORDLESS WEDNESDAY #8 PERNAH TENGOK ESKALATOR TERPENDEK TAK?My Profile

Artikel pilihan...close