Seks Oral Suami Isteri

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, entri ini dedikasi khas untuk Penganti Baru Azrul dan Ana yang baru diijab kabul menjadi suami isteri yang sah menyahut seruan Rasulullah. Rasulullah SAW pernah mengingatkan sesiapa yang berkemampuan tetapi enggan untuk berkahwin melalui sabdanya, “Kamu berkata begitu, ingatlah demi Allah sesungguhnya aku adalah orang yang paling takut kepada Allah dan yang paling taqwa kepada-Nya, tetapi aku berpuasa dan kadangkala tidak berpuasa; aku sembahyang dan aku tidur; dan juga kahwin dengan perempuan. Barangsiapa tidak suka dengan sunnahku, dia bukanlah pengikutku”.

Rahsia Menambat Nafsu Suami – Ebook terbaik buat para isteri yang ingin memuaskan suami dengan cara yang sensasi

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, “Hak suami atas isterinya (tanggungjawab isteri terhadap suaminya), bahawa isteri tidak boleh meninggalkan hamparan (tilam) suaminya, hendaklah menerima dengan baik pemberian suaminya, hendaklah taat pada perintah suaminya, tidak boleh keluar dari rumahnya kecuali dengan izin suaminya, dan tidak boleh membawa (membenarkan) orang yang dibenci oleh suaminya masuk ke dalam rumahnya.” (riwayat Al-Tabrani)

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, “Bila isteri itu mengerjakan sembahyang lima waktu, berpuasa bulan Ramadan, memelihara kemaluannya dan mematuhi suruhan dan larangan suaminya, maka akan dimasukkan dia ke dalam syurga.” (riwayat Abu Hurairah)

Kepada pasangan muda berikut antara isu yang sering menjadi bualan secara gelap.

Menjilat kemaluan isteri adalah perkara yang jarang dibincangkan secara terbuka kerana masyarakat kita sangat sensitif dan pemalu. Jika dibuat kajian 98 peratus pasangan suami isteri melakukan “oral sex” ini. Jika ini membahagiakan pasangan suami isteri dalam menikmati perhubungan seks. Sila baca posting ini. Apakah hukumnya menjilat kemaluan isteri anda?

Allah SWT menciptakan tubuh manusia dengan fungsi masing-masing. Justeru Islam melarang dari mendatangi isteri dari `duburnya’ dan juga semasa haid atau nifas, kesemua pengharaman ini mempunyai dalil dan nas yang khusus. Namun isu `oral seks’ tidak mempunyai dalil khusus yang melarang, ini menyebabkan berlakunya perbezaan pendapat di kalangan ulama Islam.

Ulama sepakat bahawa jika sekadar menyentuh atau menggosok kemaluan suami dan isteri tanpa `oral seks’, adalah dibenarkan menurut para ulama Islam kerana ia tergolong dalam bentuk aktiviti menaikkan syawat suami isteri yang yang diharuskan.

---

  1. Good article but I think that your language can’t be understood by noobs… Maybe make notes more understandable?

  2. Lama tak singgah dekat sini.. apa2 pun harap2 masih sempat untuk ucapkan selamat pengantin baru untuk pasangan Azrul dan Ana

  3. selamat pengantin bru

  4. mantap cinta terwujud dalam suatu ikatan

  5. Selamat pengantin baru..Semoga berbahagia dan kekal hingga hujung nyawa…
    Entri terbaru eyriqazz – Penipuan Trafik Guna IframeApa Kata NuffnangMy Profile

  6. selamat aja gan moga langgeng sampai tua…

  7. Pernikahan bisa dipahami sebagai akad untuk beribadah kepada Allah, akad untuk menegakkan syariat Allah, akad untuk membangun rumah tangga sakinah mawaddah wa rahmah.
    Entri terbaru Bang Iwan – Thomas Edisons 164th Birthday Google DoodlesMy Profile

    • Pernikahan atau perkawinan adalah penyatuan dua pribadi, bahkan dua keluarga. tidak bisa dihindari adanya perbedaan, namun bukan itu yang dicari. sebaliknya bagaimana perbedaan itu akan mewujudkan rasa saling membutuhkan, saling menghargai dan menghormati.
      Entri terbaru Bang Iwan – Thomas Edisons 164th Birthday Google DoodlesMy Profile

      • pernikahan..tidak hanya berjanji dihadapan pasangan kita, ataupun dihadapan para tamu undangan namun yang terpenting adalah janji di hadapan Allah SWT dan diri pribadi masing-masing pasangan untuk senantiasa menjaga dan menghormati satu sama lain dalam pernikahan tersebut, dan juga disanalah ujian yang sebenarnya akan pelaksanaan konsep keikhlasan, kesabaran dan rasa syukur kita…apabila semua itu bisa dilalui,,maka begitu indahnya pernikahan yang dijalani…dan Insya Allah akan menjadi keluarga yang sakinah, mawaddah, wa rahmah
        Entri terbaru Bang Iwan – Thomas Edisons 164th Birthday Google DoodlesMy Profile

Trackbacks

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Denaihati and smp3lembang, yanmie. yanmie said: RT @denaihati: Selamat Pengantin Baru Azrul dan Ana http://bit.ly/fmwBFD (via @yanmie @ariffshah @mohdisa) […]

Artikel pilihan...close