Pengalaman berjiran Wanita Bujang

Aku tertarik betul dengan kisah azabnya berjiran dengan wanita bujang di blog Oh! Tidak. Aku pun ada pengalaman yang menarik dan pasti teman-teman pun ada pengalamankan menarik tak kiralah samada berjiran dengan wanita atau lelaki bujang. Antara pengalaman masa bujang berjiran wanita bujang ni :

1)Mengilai ramai ramai macam pontianak.

2)Coli dan panties dijemur di hadapan jalan raya. (macam bendera bangsa bangsa bersatu berkibar)

Gambar dari Aku X-PO

[ad#Adsense234x60]

3) Kalau memasak di dapur, dengan hilai ketawa dan berbualan boleh didengar oleh jiran.
4) Hari minggu kalau cuci kereta, main air pancut antara mereka.
5) kalau balik shopping, dengan megah dan suara yang kuat memanggil teman serumah untuk meilhat apa yang dibeli semasa shopping.
6) Kalau boyfriend datang, suruh masuk terus. Bukan suruh tunggu diluar.

Ish ish ish ..banyak lagi kalau nak cerita..tetapi bukan semua wanita bujang berperangai begini hanya segelintir sahaja. Ada yang nak kongsi pengalaman ke ….

Tanggungjawab kita sebagai jiran memang telah dijelaskan dalam Islam. Jiran ini lebih penting daripada saudara mara kita yang jauh dan sebaik-baiknya apabila kita berdoa mesti kita doakan untuk jiran kerana akhirnya kelak di akhirat kita akan dituntut oleh jiran kita.

[ad#Mangga 300]

Comments

  1. says

    tu la ulama ckp ppuan skrg dh xde nilai dlm dunia ni.. harapkan nilai smasa kawin je bapak punye mahal.. mahal tp hadis penuh di dada xpe juga.. ni kakai bau cekang harga melampau2.. bkn nk kritik, tp tu la kenyataan dan lumrahnya..

    :)
    .-= aduka´s last blog ..Buah Betik Dan Coli =-.

  2. says

    keke, penulisan agak kelakar…tp dya harus setuju la kut, tp bukan sbb dya penah buat pkr2 tertentu yg encik denaihati postkn di atas, n0o0o0….freakin’ way ! huhu, but anyway, ngilai cam pontianak tu penah la kut sekali dua haha. bila dh berkumpul ramai2 mmg byk berita yg nk diceritakan. cam slumber party la kut, with pajamas and food but n0o0o0 men whatsoever ! :lol:
    .-= Dya´s last blog ..Sami Yusuf =-.

  3. says

    Haha, Pengalaman nombor 2 tu tak tahan.. siap jemur coli dihadapan jalan raya.. nak buat jualan bundle mungkin nih.
    .-= Steward John´s last blog ..Rumah Kedua? =-.

Trackbacks