Liburan di Malaysia

Assalamualikum dan salam 1Dunia, alhamdulillah aku sebagai Rakyat Malaysia sudah menyelusuri semua negeri di Malaysia, dari Arau hingga ke Sandakan. Walaupun aku sering melawat negara orang tapi Malaysia masih yang terbaik dengan berbagai tempat yang cantik, murah dan bersih boleh dilawati. Bak kata pepatah orang tua “Hujan Emas di Negeri Orang, Hujan Batu di Negeri Sendiri, Lebih Baik di Negeri Sendiri”.

Pantai di Malaysia memang best lah

Pengalaman berkenderaan sekeluarga dari Kuala Lumpur ke Kota Bahru, Kuala Trengganu dan Kuantan selama 5 hari pada  tahun 2007 memang tidak dapat dilupakan. Percutian di Genting Higland 2005 dan 2010 memang menyeronokan. Percutian di Damar Laut, Lumut 2006 memang lain daripada yang lain sebab tak sangka pulak tempat pendalaman macam tu ada tempat percutian yang bagus. Pulau-pulau di Malaysia pun banyak yang cantik-cantik tapi aku baru sempat jejak kaki di Pulau Tioman, 1994 dan 1996. Tak lupa makan seafood di Sandakan yang segar dan murah.

Percutian di Sungai dan Jeram juga menarik

Banyak lagi lokasi percutian di Malaysia yang belum aku jejaki. Sempena cuti sekolah akhir tahun 2011 ni aku merancang untuk membawa keluarga berlibur di lokasi yang belum pernah aku jejaki. Mungkin teman-teman boleh kongsikan lokasi menarik yang pernah teman-teman jejaki untuk aku bawa keluarga kembara cuti sekolah. Rancang awal-awal ni bagus boleh jimat kos,  jadi tak jadi tu no dua. Kalau nak merasai pengalaman aku ziarah negara orang boleh lah baca di travelog denaihati.

[ad#Adsense234x60]

80 Comments

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!