Kemalangan Jalanraya TIDAK berbau

Dalam sibuk kita menyambut Aidil Fitri, ziarah menziarahi jangan sesekali kita lupa keselamatan ketika memandu. Pastikan kita membaca doa kenderaan dan jika ingin berjalan jauh usahakan solat sunat Musafir, insyallah perjalanan kita akan dipelihara oleh Allah swt.

Jadikan peristiwa ini sebagai ikhtibar :

1. Keriangan dua beradik hendak menyambut Aidilfitri bersama keluarga di Perak bertukar tragedi apabila mereka dan seorang rakan terbunuh dalam kemalangan di laluan dekat Sungai Panjang, Sabak Bernam hari ini. “Keadaan jalan ketika itu padat dengan kenderaan yang dalam perjalanan untuk pulang berhari raya. Kereta mangsa dari arah Sekinchan ke Sungai Besar tiba-tiba dipercayai hilang kawalan lalu terbabas dan bertembung dengan lori terbabit. “Tindakan kereta itu masuk ke laluan bertentangan secara tiba-tiba menyebabkan lori itu tidak sempat mengelak,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini. Che Hussin tidak menolak kemungkinan pemandu kenderaan tersebut mengantuk sehingga hilang tumpuan memandu sebelum terbabit dalam nahas berkenaan. – Utusan

2. Empat sekeluarga rentung manakala dua lagi cedera parah dalam kemalangan yang membabitkan empat kenderaan termasuk sebuah treler di Kilometer 94.8, Lebuh Raya Utara Selatan arah selatan dekat sini awal pagi ini.  Sebelum itu, treler terbabit yang membawa peralatan komputer dipercayai terbabas dan terbalik sehingga melintang di atas laluan lebuh raya. Seorang pemandu Naza Citra, Kamarulzaman Husain, 36, yang mengikut dari belakang tidak sempat memberhentikan kenderaannya lalu merempuh treler berkenaan. – Utusan

TERINGAT AKU KEPADA 2 ORANG ARWAH ABANG IPAR YANG MENINGGAL KEMALANGAN SELANG 40 HARI. PERISTIWA SEDIH INI MENYEBABKAN MAK MERTUA TIDAK STABIL SELAMA LEBIH KURANG 4 TAHUN. SEMUGA ARWAH DI TEMPATKAN BERSAMA MEREKA YANG BERIMAN. UNTUK KITA YANG MASIH HIDUP TOLONGLAH BERSABAR DI ATAS JALANRAYA DAN SENTIASA BERDOA SEMUGA KITA DIPELIHARA OLEH ALLAH SWT.

[ad#nuffnang336]

---

  1. Dalam hidup ni tak pernah terlibat dengan benda macam ni dan tak nak terlibat dengan benda macam ni.

  2. semoga bisa sampai raya dengan tak kurang apapun

  3. perlu kita berhati-hati sangat bila sedang berkendara dihari yang ramai
    Entri terbaru munir ardi – Hidup Seorang BloggerMy Profile

  4. Doa Supaya Selamat dari Musibah

    “Ya Allah aku berlindung kepada-Mu dari musibah yang berat, dari kecelakaan yang menimpa, dari ketentuan yang yang jelek, dan dari kejahatan musuh yang zhalim. ”

    Penjelasan:
    Agar kita selamat dari musibah maka bacalah doa ini setiap saat. Begitu juga Rasulullah Saw. senantiasa memohon perlindungan kepada Allah dari musibah yang berat
    Entri terbaru fais – Contest Hidup Seorang Blogger dari sobat Denaihati yang Hidup Untuk MemberiMy Profile

    • Doa Selamat dari Fitnah

      “Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu dari siksa neraka Jahanam. Aku berlindung kepada-Mu dari siksa kubur. Aku berlindung kepada-Mu dari fitnah Dajjal yang pembohong. Aku berlindung kepada-Mu dari fitnah hidup dan fitnah mati. Aku berlindung kepada-Mu dari banyaknya dosa dan hutang. Aku berlindung kepada-Mu dari kejelekan fitnah kaya dan kejelekan fitnah fakir. Aku berlindung kepada-Mu dari kejelekan pendengaran, penglihatan, lisan dan hatiku. Aku berlindung kepada-Mu dari dikembalikan kepada umur yang terlalu tua. Dan aku berlindung kepada-Mu dari mati dalam keadaan ingkar kepada agama-Mu.”

      Penjelasan:
      Dalam hadis riwayat Imam Ashhab Al-Sunnah dari Ibnu Abbas dljelaskan, bahwa Rasulullah Saw. senantiasa membaca doa di atas.
      Entri terbaru fais – Contest Hidup Seorang Blogger dari sobat Denaihati yang Hidup Untuk MemberiMy Profile

  5. turut berduka atas kecelakaan tersebut…

  6. kayaknya aku yang jadi pengomel pertama di entri ni..
    Entri terbaru fais – Contest Hidup Seorang Blogger dari sobat Denaihati yang Hidup Untuk MemberiMy Profile

Artikel pilihan...close