eWallet Setel memberi cash back kepada pelanggan Petronas

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Apa khabar sahabat pembaca setia dan juga yang pertama kali terjumpa blog ini. Dah baca ke entri sebelum ini “hukum duit digital bitcoin“. Kali ini Abang nak berkongi cara untuk menjimatkan duit ketika mengisi petrol kenderaan.

Mohon seminit LIKE page kami yang penuh dengan ILMU untuk jadi top 10 Malaysia! Klik Sini

Dalam belanjawan 2020 hanya warga yang mendapat Bantuah Sara Hidup (BSH) sahaja akan mendapat subsidi petrol RON95 sebanyak RM30 sebulan untuk kereta dan RM12 sebulan untuk motor yang layak.

Kenderaan yang layak untuk subsidi itu adalah kereta dengan kapasiti enjin 1,600cc dan ke bawah atau kereta dengan kapasiti enjin melebihi 1600cc yang berusia lebih 10 tahun, atau motosikal dengan kapasiti enjin sehingga 150cc dan ke bawah, atau motosikal dengan kapasiti enjin melebihi 150cc yang berusia lebih tujuh tahun. Setiap rakyat yang memiliki tidak melebihi dua kereta dan dua motosikal yang layak, akan berhak menerima PSP untuk satu kenderaan sahaja.

Abang nak cadang satu lagi cara untuk untuk dapat cash back ketika isi petrol di Petronas bukan sahaja yang terima BSH malahan untuk semua warga Malaysia yang mempunyai kenderaan. Banyak juga diskaun yang diberi.

Caranya mudah sahaja

1. Mesti ada smartphone tak kisahlah iOS atau Android.
2. Download aplikasi “Setel”.
3. Daftar akaun kalian dengan menggunakan code cny3x.
4. Selesai daftar sudah layak untuk dapat cash back di station minyak petronas terdekat.
5. Paling best aplikasi setel ini akan tunjuk stesen petronas paling dekat dengan update fasilit yang disedikan seperti tandas, surau dan sebagainya.

6. Sampai sahaja station petrona kita pilih pump berapa yang sudah tertera di aplikasi setel.

7. Tidak perlu berbaris nak membayar di kaunter dan tidak perlu terikat dengan limit RM200 apabila menggunakan kad kredit atau kad debit.

Setel boleh di top up dengan menggunakan online banking atau kad kredit atau kad debit seperti BigPay. Kepada yang belum ada kad debit boleh lah apply kad BigPay tak ada syarat hanya perlu boleh download aplikasi BigPay di smartphone kalian dan daftar dengan menggunakan kod GRGAK2G8Y1.

Kita kena jadi warga digital Malaysia yang bijak dengan menggunakan eWallet yang dapat memberi penjimatan apabila berbelanja.

Memang suka sungguh inovasi ini. Sekarang nak isi petrol tak perlu beratur dah. Duduk dalam kereta, buka aplikasi, pilih pam, pilih amaun dan isi! Semudah di hujung jari sahaja. Tambah nilai gunakan kad debit, kad kredit atau perbankan atas talian. Aku gunakan kad BigPay seperti biasa dan linked dengan kad Mesra. Dapat juga dua mata ganjaran berganda. Okay, boleh pulang ke kampung! – Hisyamuddin Fadzil

Mengikut pembentangan belanjawan 2020 kadar celik warga Malaysia menggunakan eWallet hanya 8% sahaja jauh ketinggalan berbanding warga Indonesia dan Thailand.

Aplikasi Setel adalah salah satu eWallet terbaru di Malaysia yang sangat bermanafaat.

Kepada yang sudah guna Setel sila kongsi pengalaman.

Kepada yang belum download aplikasi SETEL apalagi jom buat sekarang dan jangan lupa menggunakan code cny3x ketika mendaftar.

4 Comments

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!