5 tanda rezeki sentiasa dimurahkan

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Islam adalah agama yang seimbang membicarakan aspek kehidupan di dunia dan di akhirat. Umatnya diseru berusaha secara tekun untuk mencapai kebahagiaan di dunia dan di akhirat. Oleh itu perlu ada ‘usaha’ ke arah memperolehi rezeki.

Baca: Rahsia kejayaan dan magnet rezeki yang luar biasa

Rezeki adalah salah satu perkara yang menjadi rahasia Allah SWT, sama halnya dengan umur, jodoh, dan kematian seseorang. Namun, Allah Taala menegaskan bahawa setiap makhluk yang ada di dunia telah dijamin rezekinya.

Dapatkan Ebook 21 cerita murah rezeki http://bit.ly/ceritamurahrezeki21

Konsep rezeki akan jadi lebih murah dan mudah datang jika kita bersedekah atau ‘memberi’ kepada orang lain. Tidak kisah banyak atau sedikit, apa yang penting adalah keikhlasan.

Baca: Alhamdulillah, Rezeki Tak Pernah Putus Selepas Amal Doa Ini

Baca: Amalkan Surah Al-Waqiah setiap hari, dikurniakan pelbagai bentuk rezeki

Oleh itu, mari sama-sama kita lihat perkongsian daripada seorang pengguna facebook,Puan Suzy berkaitan tanda rezeki sentiasa dimurahkan. Di bawah ini ada 5 tanda-tandanya;

1.KESEJUKAN HATI YANG SUKAR DICARI GANTI

Hati mula rasa tenang damai. Itulah rezeki paling utama yang dikehendaki oleh sesiapapun manusia atas mukabumi.

Kita pergilah mana pun, pusing keliling dunia nak cari tempat paling aman, namun jika hati sendiri tak rasa aman, pergi mana pun tetap rasa sama.

2.KERJA DIPERMUDAHKAN

Urusan kita mencari rezeki semakin dipermudahkan. Hasil atas usaha kita sentiasa mengalir dan tak putus seperti air zam-zam.

3.KUANTITI SEDIKIT PUN RASA CUKUP

RM1 yang berkat, adalah lebih baik dari RM100 yang tak diberkati. Kadang kita lihat duit sedikit itulah yang tak pernah habis namun bila ada duit banyak pula, hilang macam itu je. Tak nampak bayang.

Dapatkan Ebook 21 cerita murah rezeki http://bit.ly/ceritamurahrezeki21

4.DIKURNIAKAN KESIHATAN BERPANJANGAN

Tubuh badan yang sihat adalah dari pemakanan yang selamat dan bersih. Dan itu semua dari sumber yang halal dan diberkati.

5.DISENANGI OLEH ORANG SEKELILING

Kehadiran yang selalu diraih, dan pemergian kita ditangisi. Kita hadir membawa rezeki. Bukan dalam bentuk kewangan namun dalam bentuk ketenangan jiwa dan kegembiraan perasaan.

Semoga kita semua sentiasa mendapat rezeki yang diberkati dan dipanjangkan umur dengan limpahan keberkatan dari Allah SWT. Rezeki tidak pernah salah alamat 🙂

Puan SuzyHoney

2 Comments

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!