Erti Pengorbanan, Selsema Babi dan Kerajaan Perpaduan.

PENGORBANAN ini perkataan besar yang mudah di katakan tapi bukan mudah nak buat.

Bagi aku erti PENGORBANAN ini adalah melakukan sesuatu yang tak suka kita lakukan untuk mencapai satu kejayaan.

Contohnya untuk sukses dalam PELAJARAN kita mesti bersengkang mata untuk belajar siang dan malam. Kalau setakat goyang kaki dapat telur ayam je lah nampaknya. Nak berjaya dalam BISNIS juga mesti kerja kuat, tinggal keluarga, kurang berseronok-seronok dan tidak mudah putus asa. Bagunan yang tinggi dibina dengan kerja kuat siang dan malam. Nak masuk SYURGA lagi lah perlu bersusah-susah. Tengok je lah macam mana Nabi SAW berkorban tenaga, harta dan masa. Hasil dari pengorbanan Nabi SAW kita sekarang mengnikmati ISLAM walaupun sudah lebih 1400 tahun kita ditinggalkan.

Dunia sekarang sedang diduga dengan masalah bermula dengan penguncupan EKONOMI dan terkini masalah wabak Selsema Babi. Kes pertama jangkitan tempatan Selsema Babi sudah terjadi di Malaysia. Untuk mengatasi masalah ini perlukan PENGORBANAN. Isu penguncupan Ekonomi dan Selsema Babi adalah isu besar tetapi di Malaysia tenggelam oleh isu POLITIK.

Seminggu dua ni 1Malaysia sedang sibuk dengan isu Kerajaan Perpaduan, bagi aku secara peribadi kalau untuk perpaduan UMAT ISLAM supaya menjadi tuan di negara sendiri kenapa tidak??? Musuh-musuh ISLAM memang suka kita bersengketa. Tak salah berbeza Pendapat, Tak salah berbeza Parti tapi perpaduan Umat Islam mesti dijaga. Ini semua hanya akan berlaku bila ada PENGORBANAN. Jangan sia-siakan PENGORBANAN yang telah Nabi SAW buat untuk kita. Siapalah kita ini jika dibandingkan dengan Nabi SAW.

Apa makna PENGORBANAN bagi ANDA??

---

  1. Ali ridha says:

    mereka itu terkorban
    secara tidak sengaja.
    apa sebab yang munasabah.

  2. Pengorbanan itu sesungguhnya mempunyai arti yang sangat mulia, yaitu memberikan apa yang kita miliki untuk tujuan yang baik.

  3. kadang pengorbanan yg akan kita lakukan tdk pernah direspon baik dgn seseorang, padahal pengorbanan yg kita lakukan itu memang sangat dibutuhkan olehnya, mungkin pencarian sosok orang tsb yg masih belum ada pada diri orang yang akan berkorban…

  4. Apa arti dari pengorbanan?
    Perilaku menuju kebahagian
    Lewat mahligai perpaduan
    Jerih ayah dipekerjakan
    Agar keluarga dapat makan

  5. Apa arti sebuah pengorbanan?
    Tak bisa terlukiskan
    Namun melekat dirasakan
    Pada manusia yang kasmaran
    Entri terbaru Bang Iwan – Gerakan Nasional Indonesia Sayang Anak Ajakan Posting KolaborasiMy Profile

  6. Selesma babi sudah merupakan jangkitan internasional.
    Entri terbaru Bang Iwan – Gerakan Nasional Indonesia Sayang Anak Ajakan Posting KolaborasiMy Profile

  7. mengamankan yang pertama disini….. berbedaan pendapat adalah hal yang biasa.
    Entri terbaru Bang Iwan – Gerakan Nasional Indonesia Sayang Anak Ajakan Posting KolaborasiMy Profile