Arsenal vs Swansea FA Cup 2012/13

Spread the love

Assalamualaikum dan Salam 1Dunia, memang marah betul dengan pemainan pertahan Laurent Koscielny keran beliau dikenakan kad merah diawal pemainan menjadi sebab kekalahan Arsenal kepada Manchester City 0 – 2. Ini bukan kali pertama Koscielny buat hal, sebelum ini beliau sudah beberapa kali menjaringkan gol sendiri dan dikenakan kad merah. Pasti semua Arsenal Fan mempunyai perasaan marah yang sama seperti yang aku rasai.

Arsenal vs Swansea - Sumber Google

Setiap perlawan Arsenal sangat penting untuk memungut mata sebanyak yang boleh bagi menjadi top 3 BPL 2012/13 untuk layak secara automatik ke Champions League 2013/14. Kesilapan bodoh seperti yang dilakukan oleh Laurent Koscielny seperti cubaan untuk sabotage Arsenal. Sebaiknya pemain yang sering melakukan kesilapan dijual sahaja supaya tidak merosakan prestasi Arsenal.

Arsenal vs Swansea - Sumber Google

Arsenal akan bertemu Swansea sekali lagi untuk perlawanan ulangan FA Cup setelah seri 2 – 2 pada perlawanan pertama. Bukan tugas mudah kerana Arsenal tewas 0 – 2 dengan jaring akhir masa kepada Swansea untuk perlawanan BPL. Penyerang Swansea Michu memang sangat berbisa yang perlu ditambat oleh pertahanan Arsenal.

Arsenal vs Swansea - Sumber Google

Arsenal mesti bermain dengan baik dan kreatif untuk memberi ruang kepada Walcott dan Podolski menjaringkan gol. Tugas utama pemain tengah adalah mencipta peluang kepada penyerang yang sering sahaja menjadi masalah kepada Arsenal musim ini. Mungkinkah Arsenal perlu membeli pemain tengah yang kraetif seperti Alex Song dan Cesc Febregas?

Keputusan Arsenal vs Swansea : 1 – 0

Live Arsenal vs Swansea @ Astro Supersport 831 tarikh 17/1/13 jam 3.30 am waktu Malaysia.

Live StreamingArsenal vs Swanseal @ Goal.com.

Live di Stadium Twitter dengan hashtag #Arsenal

KEPUTUSAN FA CUP ULANGAN 2012/13

Mancehster United vs West Ham : 1 – 0

Blackpool vs Fulham : 1 – 2

West Brom vs QPR : 0 – 1

Sunderland vs Bolton : 0 – 2

Stoke vs Crystal Palace : 4 – 1


Spread the love

18 Comments

      1. sebelum laga ini digelar City sudah tertinggal 9 poin dari Manchester United. Mereka butuh tiga poin di tiap pertandingan demi mengejar selisih poin dari United. Tapi, The Citizens malah kehilangan tiga poin penuh dari laga ini.
        Curahan rasa Bang Iwan @ ..MISTERI CIPULARANGMy Profile

  1. Jack Wilshere mencetak gol yang menentukan kemenangan Arsenal 1-0 atas Swansea City pada pertandingan putaran Piala FA, di Emirates Rabu (16/1/2013) setelah pertandingan kemarin imbang dengan kedudukan 2-2

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!