11 September

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, 10 tahun dahulu 11 September telah mengubah landskap politik dunia. Berbagai telahan konspirasi yang dibuat oleh manusia selepas kejadian 11 September tetapi yang pasti selepas detik itu Islam menjadi musuh paling utama di dunia selepas mereka berjaya meruntuhkan Komunis. Islam diasak dari atas, bawah, kiri dan kanan oleh 1Dunia untuk memastikan Islam juga akan hancur sebagaimana hancurnya Komunis.

Mereka silap Islam bukan fahaman seperti Komunis atau Demokrasi atau Kapitalis tetapi Islam adalah agama yang dibawa Manusia Agung Rasulullah SAW. Seluruh alam ini dicipta oleh ALLAH SWT hanya kerana adanya MUHAMMAD SAW kekasih ALLAH SWT.

11 September sebenarnya bukan saat kehancuran Islam tetapi saat Islam berkembang dengan pesat di seluruh dunia. Beratus ribu manusia telah mendapat HIDAYAH selepas 11 September. Mereka yang mendapat HIDAYAH ini sangat taat pada Islam walaupun dimasa yang sama ramai manusia yang dilahirkan dalam Islam murtad meninggalkan Islam.

Semuga video 11 September boleh menjadikan iktibar kerana janji ALLAH SWT setiap kejadian itu pasti ada hikmahnya. Hanya mereka yang sabar dan redha dengan ujian ALLAH SWT akan berjaya dunia dan akhirat.

Firman ALLAH SWT “Sesungguhnya Aku mengetahui akan apa yang kamu tidak mengetahuinya” (Surah Al Baqarah 2:30)

69 Comments

  1. Pepatah Inggris berkata, Every cloud has a silver lining: setiap kejadian akan
    selalu berbuah hikmah, dan dalam Islam pun menjelaskan itu. Mudah-mudahan, peristiwa 11 September ini dapat membawa hikmah, terutama bagi umat Islam. Kini kita semua (umat muslim khususnya) harus berusaha membuat diri kita senyaman mungkin dengan nilai-nilai yang kita anut dan berupaya untuk mwngendalikan hawa nafsu kita. Itulah JIHAD kita!!!

      1. “Sebelum 11 September, ada enam ribu orang yang masuk Islam setiap tahunnya. Setelah tragedi itu, kini jumlahnya meningkat jadi 20 ribuan dalam waktu beberapa bulan saja

        1. Direktur AMC Aly R Abuzaakouk mengakui bahwa Islam masih asing di mata masyarakat AS. Sejak tragedi 11 September 2001, mereka seolah baru menyadari keberadaan agama ini di lingkungan mereka. “Buku-buku tentang Islam banyak terjual di mana-mana.

          1. muslim cinta damai tapi bila hak ekonomi dan kekayaan dirampas, jangan salahkan jihad dan perjuangan rakyat negeri muslim. Seperti halnya , engkau harus melawan perampok bila ia sedang menguras isi rumahmu !

            1. Bila keselamatan dan keamanan sebuah negara terancam, negara itu harus bisa melakukan diplomasi kepada negara pengancam. Tapi, skenario tragedi 11 September adalah skenario besar dari Tuhan untuk manusia. Agar selalu saling mempercayai, menghargai dan merespon kebaikan antar negara.

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!