Qatar musuh Arab Saudi tanda akhir zaman

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Apa khabar sahabat pembaca setia dan juga yang pertama kali terjumpa blog ini. Ramadan Kareem. Dah baca ke entri sebelum ini “10 kisah paling viral di FB Denaihati“. Kali ini Abang nak berkongi kisah panas dunia yang sudah lama Abang tidak menulis.

Mohon seminit LIKE page kami yang penuh dengan ILMU untuk jadi top 10 Malaysia! Klik Sini

Sebelum ini Abang ada mengulas isu politik dalam entri “Arab Saudi putuskan hubungan dengan Qatar sebabnya“. Pasti kawan-kawan tertanya-tanya kisah seterusnya. Abang sangat berminat dengan kisah ini kerana ramai penganalisa bergosip kisah akhir zaman dengan pergolakkan Kerajaan Arab Saudi. Kali ini Abang nak kongsikan salah satu analisa yang bukan baru tetapi kisah yang memang sudah diceritakan sejak Kabilah Saud diangkat sebagai pemerintah Arab Saudi.

Analisa dari website Ngelmu.id ini bukan kisah baru, mari kita baca sama-sama.

Qatar, negara pulau kecil di Timur Tengah, sekarang tengah di blok oleh Arab Saudi, Mesir, UEA, dan rezim-rezim Arab sekutu Amerika dan Zionis Israel. Negara-negara Arab penyokong Zionis itu marah terhadap Qatar, yang membuka negaranya untuk menjadi suaka ulama-ulama dan pejuang-pejuang Islam.

Qatar memang saat ini menampung banyak ulama-ulama yang lurus yang diburu rezim-rezim Arab termasuk diantara ulama ini adalah Dr Yusuf Qaradhawi. Qatar juga mengizinkan pejuang-pejuang Hamas dari Palestina untuk tinggal di negaranya dan bahkan konsisten membantu secara finansial pemerintah Hamas di Jalur Gaza.

Tidak cuma itu, Qatar juga menampung banyak aktivis Ikhwanul Muslimin yang sekarang diburu oleh rezim As Sisi yang bengis dan kejam. Ketika Presiden Mohammad Mursi dari IM berkuasa, Qatar adalah negara pertama dan paling banyak membantu pemerintah Mursi dengan bantuan keuangan. Tidak banyak yang tahu, Dinasti Emir Tamim bin Hamad Al Thani yang berkuasa di Qatar sekarang berasal dari Bani Tamim. Ini bukan saja salah satu kabilah atau klan Arab terbesar, tetapi juga klan sahabat Rasullullah, Abu Bakar As Siddiq. Bani Tamim juga salah satu klan yang dicintai Rasulullah SAW dan kabilah yang akan mendukung Imam Mahdi melawan Dajjal.

Berikut hadits-haditsnya:

Dari Ibnu Umar RA, Rasulullah SAW telah mengambil tangan Ali RA dan bersabda: Akan keluar dari sulbi pemuda ini (Ali) yang memenuhi dunia dengan keadilan (Imam Mahdi). Bilamana kamu melihat yang demikian itu, maka wajib kamu mencari Putera dari Bani Tamim, dia datang dari sebelah Timur dan dia adalah pemegang panji-panji Al Mahdi” (HR. Tabrani)

Dari Abu Hurairah RA dia berkata; Saya akan senantiasa mencintai Bani Tamim, karena tiga hal yang pernah saya mendengar dari Rasulullah SAW tentang mereka: Pertama saya pernah mendengar Rasulullah SAW bersabda: ‘Mereka (Bani Tamim) adalah umatku yang paling gigih melawan Dajjal. Kedua, ada seorang tawanan perempuan dari Bani Tamim di rumah Aisyah. Kemudian Rasulullah bersabda: ‘Hai Aisyah, bebaskanlah ia! Karena ia adalah keturunan Ismail.’ Ketiga, Rasulullah SAW pernah bersabda ketika ada zakat dari Bani Tamim: ‘Ini adalah zakat kaum kami.’ (HR. Bukhari)

Ikrimah RA berkata; seorang lelaki sahabat Nabi SAW menceritakan kepadaku, bahwa pernah Bani Tamim disebut-sebut di sisi Rasulullah SAW, tiba-tiba seorang laki-laki berkata; “Suku dari Bani Tamim ini berlambat-lambat dalam perkara ini (zakat).” Rasulullah SAW kemudian memandang ke arah lelaki suku Muzainah itu seraya berkata: “Mereka (Bani Tamim) tidak lebih lambat dari kalian.” Suatu hari seorang laki-laki juga pernah berkata, “Mereka dari suku Bani Tamim itu lambat dalam memberikan sedekahnya.” Ikrimah melanjutkan, “Maka datanglah unta dan kain indah milik suku Bani Tamim. Rasulullah SAW lantas bersabda: ‘Ini adalah unta kaumku.’ Kemudian suatu hari ada seorang laki-laki dari suku Bani Tamim berada di sisi Rasulullah SAW, beliau lalu bersabda: “Janganlah kalian katakan sesuatu kepada Bani Tamim kecuali yang baik, sebab mereka adalah orang-orang yang lemparannya paling jauh kepada Dajjal.” (HR. Ahmad)

Mengapa Rasulullah Mencintai Bani Tamim di Wilayah Qatar? Mungkin kerana Bani Tamim adalah benteng Melawan Dajjal di Timur Tengah

Arab Saudi telah buat 10 tuntutan kepada Qatar kalau ingin pemboikotan diakhiri. 
    1. Mengurangi hubungan diplomatik dengan Iran, kecuali urusan ekonomi saja dan sama sekali tidak terkait dengan embargo internasional yang diterapkan atas Iran. 
    2. Memutuskan hubungan ketenteraan dan intelijen dengan Iran.
    3. Mengusir semua anasir Garda Revolusi Iran dari Qatar.
    4. Menutup pangkalan militer Turki di Qatar.
    5. Memutuskan hubungan dengan organisasi teroris.
    6. Menyerahkan orang-orang yang namanya tercantum dalam list teroris kepada Negara asal mereka, sebagaimana ditetapkan oleh AS dan Negara internasional.
    7. Menutup channel Aljazeera dan seluruh channel yang ada di bawah Aljazeera.
    8. Menghentikan sikap intervensi ke berbagai masalah dalam negeri Negara lain.
    9. Tidak memberikan status warganegara pada warganegara asal empat Negara.
    10. Mengganti semua kerugian yang ditimbulkan karena sikap Qatar terhadap empat Negara

Raja Salman telah membuat pengumuman mengejut beberapa hari sebelum Aidilfitri dengan memecat anak saudaranya dan menganti anaknya Mohammed bin Salman sebagai Putra Mahkota yang baru. Tindakkan ini pasti membuka pintu persengketaan antara kerabat diraja Saudi yang merupakan salah satu tanda akhir zaman. Abang memang tidak yakin dengan keaslian kes letupan yang berlaku berhampiran dengan Masjidil Haram pada 1 Syawal 1438H. Tidak mustahil ianya untuk mengalih perhatian masyarakat antarabangsa.

“Akan berperang tiga orang di sisi perbendaharaanmu. Mereka semua adalah putra khalifah. Tetapi, tak seorangpun di antara mereka yang berhasil menguasainya.”

Adakah pemboikotan kepada Dinasti Bani Tamim di Qatar dan perubahan pemimpin Arab Saudi menjadi salah satu tanda-tanda mendekatnya Yaumus Sa’ah (hari Kiamat)?

Wallahu ‘alam.

Amir Denaihati
Founder Denaihati Network

Nota : Baca juga artikel menarik dibawah dan share pada kawan-kawan niat sebagai amal jika ia memberikan menafaat.

32 Comments

  1. Kita yang umat islam duduk jauh dari tanah arab ini mendoakan sahaja yang terbaik untuk sahabat-sahabat seislam di sana. Jangan pandang kepada apa yang berlaku. Pandang kepada hikmah dan petunjuk disebalik kejadian. Kuatkan pegangan hati dan i’tiqad kita terhadap islam. Tanda-tanda akhir zaman sudah semakin dekat.

  2. raikan perbezaan pendapat..tapi keadaan dan apa yg berlaku sekarang merupakan salah satu tanda-tanda dekatnya hari pengakhiran..

    1. Dari perbezaan ada kepelbagaian

      Barulah rasa seronok hidup di atas muka bumi

      Allah kan jadikan kita berbeza untuk berkenal kenal

    1. Setiap artikel dan media ada mesej dan matlamat nak di sampaikan

      Hati hati lah kita nak ambil sumber untuk di jadikan panduan

      Sebab yang menanggung akhirnya diri sendiri juga

    1. Doa kan senjata orang islam yang paling hebat

      Sama sama kita usaha

      Macam kisah burung pipit tolong nabi ibrahim as. Walau kecil nak padamkan api yang marak

      Tetap berusaha

  3. anda tahu siapa yusuf qardhawi seorang khwanul muslimin gerakan yang banyak menciptakan demo, kudeta dan kekacauan di bumi islam , dan Iran adalah penyokong tegar Syiah biang kekacauan di syriah , yaman dan di Irak sendiri, mengapa Israel dan Amerika tidak menyerang IRan karena sesungguhnya mereka adalah Sahabat, Syiah itu dibuat oleh Abdullah Bin Saba seorang Yahudi yang menyamar menjadi Islam. Jangan terpengaruh oleh media -media yang suka menyerang Negara Islam terbaik Anda sendiri sudah berapa kali ke MEkkah apakah anda melihat bahwa ada negara yang lebih bertauhid f=dan lebih baik pelaksanaan agamnya dari MEreka , Sungguh perlu analisa besar sebelum menulis bahwa mereka bersekutu dengan ISrael dan Amerika
    Curahan rasa blogger newbie @ ..Resep Nasi Kebuli Khas IndonesiaMy Profile

    1. Akhir zaman ni sempadan antara yang benar dan palsu dah benar benar samar

      Orang yang buruk di sanjung dan yang baik di hina

      Semoga kita terpelihara dari fitnah akhir zaman

      1. Betul tu. Khilaf dan berbeza pendapat ni rahmat

        Ulama zaman dulu cukup menghormati pandangan pihak lain tanpa menjatuhkan maruah dan menjaga air muka

        Sekarang ni, titik perbezaan yang kecil pun di cari dan yang sama di sembunyikan

        Punca persengketaan

        Sebab itu kita di anjurkan banyak berdiam diri jika ber iman dengan ALLAH swt dan hari akhirat

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!