Kembara Cuti Sekolah Mac 2011

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, cuti persekolahan Malaysia semakin menghampiri dipenghujungnya. Pasti berbagai program telah dirancang oleh ibubapa disepanjang cuti sekolah dan tidak kurang juga ada anak-anak yang dibiarkan di rumah tanpa ada apa-apa program.

Kali ini kami tak sempat untuk berjalan ketempat istimewa seperti kembara cuti sekolah yang lepas. Cuti dimulakan dengan majlis doa selamat masuk ke rumah baru. Terima kasih kepada keluarga dari Malaysia dan Indonesia, teman-teman dari dekat dan jauh serta penduduk tempatan yang sudi memeriahkan majlis. Semuga rumah ini menjadi kediaman yang menjadi pusat kejayaan dunia dan akhirat.

Pada hari 4 kami pulang ke Sabak Bernam untuk mengantar pulang emak dan bapak mertua serta menghadiri majlis potong jambul cucu yang baru yang baru kehilangan ibunya. Memang sedih anak saudara aku meninggal bulan lepas pada usia yang muda meninggalkan 4 orang anak yang masih kecil.

Di akhir percutian sebelum hantar anak sulong balik ke madrasah insyallah kami sekeluarga akan melawat adik di Johor yang kemalangan kecil mengakibatkan kaki disimen. Tak lupa kami juga akan menziarahi anak yang ke tiga di madrasah An Nur, Muar yang sudah 20 hari tidak kami jengok.

Aku dah explain kat anak-anak cuti sekolah kali ini kita abiskan masa untuk rapatkan tali persaudaraan dan insyallah cuti sekolah akan datang kita akan bercuti di tempat yang menarik.

[ad#nuffnang336]

33 Comments

      1. Ikhlas adalah rahasia antara Allah dengan hambanya, dan tiada satu mahluk pun yang mengetahuinya, Bahkan malaikat pencatat amal tidak sanggup menuliskannya, apalagi Syaitan tidak dapat menjamahnya karena ikhlas hanya dapat dirasakan tanpa bisa di ucapkan.
        Curahan rasa Bang Iwan @ ..Cinta Sejati dan Kesejatian CintaMy Profile

Comments are closed.

OTHER POSTS

Subscribe to Denaihati

Dapatkan artikel terkini terus dalam email anda!