Suami Curang ketika Isteri Mengandung

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, tertarik sungguh aku dengan entri dalam blog Hidup Biar Sedap yang bertajuk “Kenapa Dia Curang?“. Entri ini mengesahkan seorang pelawat setia Kak Jie memohon khidmat nasihat kerana ditipu oleh seorang lelaki yang merupa kekasihnya yang mengaku bujang walaupun sebenarnya isterinya sedang mengandung. Ramai sungguh yang memberi pandangan dan yang paling unik Kak Jie lansung tidak balas komen yang terdapat dalam entri ini.

Orang tua ada berkata dalam perkahwinan akan ada 3 peringkat ujian. Ujian pertama pada bulan ke 4 perkahwinan, ujian ke dua pada tahun ke 2 perkahwinan dan ujian ke tiga pada usia suami 40 tahun. Ujian datang dalam berbagai bentuk samada masalah kewangan, gangguan mertua dan paling ngetop sekali adalah masalah CURANG samada isteri atau suami. Tak kurang banyak rumahtangga hancur di tengah jalan hanya dengan satu ujian sahaja dan ada juga rumahtangga yang bertahan walaupun diuji dengan berbagai ujian.

Allah swt berfirman : “Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; “Kami telah beriman,” sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.” – Surah Al-Ankabut ayat 2-3

Kita ini manusia biasa yang tidak sempurna pasti akan diuji dengan melakukan kesilapan demi kesilapan. Yang paling penting apabila kita sedar bahawa kita telah melakukan kesilapan maka cepat-cepatlah bertaubat kepada Allah swt dan memohon maaf kepada mereka yang kita sakiti. Percayalah mengakui kesilapan dan memperbaiki diri itu adalah perbuatan sungguh mulia di sisi Allah swt. Begitu juga memaafkan mereka yang telah insaf juga adalah sifat yang mulia kerana Allah swt itu setiap saat sentiasa memaafkan manusia yang sentiasa sahaja membuat dosa.

Baca juga : Seks Suami Isteri kerpa ok ke

Manusia sentiasa sahaja diuji Allah swt untuk mengukur tahap iman mereka. Namun kita sentiasa sahaja marah kepada Isteri, Suami, Anak, Keluarga, Sahabat, Pekerja, Majikan, Kerajaan, Pembangkang, Blogger dan dunia apabila ada masalah. Bukankah apabila kita marah pada mereka itu bermakna sebenarnya kita marah kepada yang memberi ujian itu kepada kita iatu Allah swt?

Banyak lagi entri rumahtangga dan suami-isteri yang boleh dibaca untuk dijadikan tauladan dan sempadan just klik je di related post dibawah.

——————————————————————-

Masalah seksual pada suami menyebabkan isteri mencari makan diluar dan tidak kurang ada main dengan suami orang. Masalah begini tidak akan berlaku sekiranya suami bertindak dengan mencari penawar kepada masalah yang dihadapi.

Rahsia terbaik buat para suami yang ingin memuaskan isteri dengan cara yang sensasi

Antara penawar yang paling mujarab yang sudah membantu ramai para suami adalah dengan mengambil makanan sampingan VITALPLUS yang dapat membantu meningkatkan tenaga lelaki untuk bersama isteri tersayang. Cuba sekarang hanya RM290 sahaja yang boleh mengubah kehidupan anda dan isteri. Bukan viagra dan bukan bahan kimia yang akan memberi kesan sampingan kepada para suami. 100% herba yang selamat dan sudah mendapat paten daripada pihak berkuasa.

Pakej Percubaan : Sekotak Codi Cafe + 10 kapsul Vitalplus + Sebotol Codi Juice =RM290

Apakah VITAPLUS?

VITAPLUS adalah gabungan unik herba Cordyceps militaris dan Diserticola Cistancheyang dirumuskan untuk meningkatkan daya ingatan, mental dan stamina. Cordiceps militaris dipatenkan (WIPO: 2005/058022A1) yang mengandungi bahan aktif seperti Cordycepin,-asid cordycepic, asid glutamik, polisakarida, asid amino dan vitamin B12.

Vitalplus meransang seks lelaki

Cistanche deserticola dinamakan “Rou Congrong” di China, adalah pembual semula jadi penting. Dalam tradisi, pengamal perubatan Cina mencatatkan sebagai perangsang organ seksual untuk mengatasi masalah mati pucuk, ejakulasi pra – matang dalam lelaki dan kemandulan, Lukoria, metrorhagia banyak di kalangan wanita. Malah, cistanche telah saintifik dikaji dan dilaporkan bahawa ia kaya di phenylethanoid, jenis komponen aktif yang merangsang badan manusia untuk sistem pembiakan.

Kepada yang ingin mencuba sila buat pesanan di SINI.

Bertindak sekarang sebelum terlambat kerana ada ramai lelaki dan suami orang yang mempunyai daya seks yang kuat sehingga boleh menambat hati isteri anda yang sedang gersang.

Comments

  1. says

    Kesetiaan bukan hanya milik seorang istri. Kesetiaan milik setiap insan. Juga termasuk suami yang mencintai dengan tulus pasangan hidupnya. Menyambut kebahagiaan dan penderitaan dengan sukacita, menerima dengan ketulusan, segala kekurangan pasangan hidup kita. Dalam mengarungi bahtera rumah tangga menghadai badai dan gelombang kehidupan makin mengokohkan kesetiaan terhadap orang yang dicintainya. Kesetiaan itulah esensi dari sebuah keluarga.

  2. says

    Baitijannati. Suatu hari seorang nenek datang menemui Rasulullah SAW seraya bertanya “siapakah Anda wahai nenek?” Aku adalah Jutsamah al Muzaniah”, jawab wanita tua itu. Rasulullah SAW pun berkata : “Wahai nenek, sesungguhnya aku mengenalmu, engkau adalah wanita yang baik hati, bagaimana kabarmu dan keluargamu, bagaimana pula keadaanmu sekarang setelah kita berpisah sekian lama?”. Nenek itu menjawab : “Alhamdulillah kami dalam keadaan baik, terimakasih Rasulullah.”
    .-= Bang Iwan´s last blog ..FILM OBAMA ANAK MENTENG =-.

  3. nina says

    saya pernah melalui pengalaman begini dgn suami yg berlaku curang tapi saya ambil pendekatan sabar dan musabahah diri sbb saya tahu allah sayang kita sbb tu kita diuji alhamdullilah berkat kesabaran saya r/tangga saya mampu bertahan hingga kehari ini selama 20thn lebih :smile:

    • says

      @nina, Terima Kasih kerana berkongsi pengalaman. aya pasti suami akan terharu bila isteri dorang tu setia. Semoga menjadi pengajaran untuk saya bagi masa depan.

  4. says

    memang banyak dugaannya bila sudah berkahwin. Lebih-lebih lagi jika suami handsome dan isteri pulak cun gila. Tetapi bila masing-masing berpegang pada tanggungjawab insyallah tiada apa yang berlaku. Kena beringat, jika nak buat salah jer, ingat pada anak dan isteri. Atau sebaliknya. Ingat Tanggungjawab itu memang berat…
    .-= Shaffik´s last blog ..Bagaimana Memenangi Hati Suami? =-.

    • tpinky says

      @Shaffik, bila perkahwinan atas dasar pengabdian kepada Allah SWT, insyaAllah perkara-perkara tak diingini mudah untuk dielakkan walaupun suami encem mcm brad, isteri cun giler mcm angelina ….
      .-= tpinky´s last blog ..CONTEST: DUA (2) ACER ASPIRE ONE UNTUK DIMENANGI =-.

    • sly-na says

      tapi knape yek masih ramai gak sang suami ceraikan isteri masa tengah hamil…bukankah itu kjam namany…?

  5. tpinky says

    tpinky juga tidak terlepas daripada ujian ini. malah kami gagal mempertahankan mahligai yg dibina bersama. tetapi segala yg berlaku pasti ada hikmah… terima semua ini dengan berlapang dada… oleh itu, tpinky belajar untuk berserah 100% kepada Allah SWT. Alhamdulillah bila kita serahkan cinta kita kepada Allah lebih tinggi daripada cinta kita kepada makhluk hati akan lebih tenang. kerana itu lah cinta yg abadi….. mudahan Allah sentiasa memberi petunjuk.
    .-= tpinky´s last blog ..Kematian itu PASTI!! =-.

    • says

      @tpinky, “Dan sesungguhnya akan kami berikan cobaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa (pengikut) dan buah-buahan (biji-bijian). Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar. Yaitu orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka mengucapkan ‘Sesungguhnya kami adalah milik Allah dan kepadanyalah kami akan kembali’. Meraka itulah yang mendapat keberkatan yang sempurna dan rahmat dari Tuhannya, dan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk”. (Al Baqarah : 155-157 )

      • tpinky says

        @denaihati, terima kasih atas sepotong Ayat Suci ini saudara.. mudah-mudahan Allah sentiasa melindungi dan memelihara hati tpinky supaya tidak terpesong bila ujian menimpa
        .-= tpinky´s last blog ..CONTEST: DUA (2) ACER ASPIRE ONE UNTUK DIMENANGI =-.

    • mieran says

      @tpinky, bnyakkan bersabar..semua yg terjadi atas kehendak Allah swt..kta sbg manusia perlu terima dengan redha

      • tpinky says

        @mieran, insyaAllah tpinky akan terus bersabar dan tabah menghadapi ujian Allah..
        .-= tpinky´s last blog ..CONTEST: DUA (2) ACER ASPIRE ONE UNTUK DIMENANGI =-.

  6. says

    Aduhai, sepatutnyer sebelum kahwin kna bawak derang nie fahami maksud akad nikah.
    Janji kita dengan Allah bukan sebarangan janji tau.MasyaAllah
    .-= chempaka´s last blog ..Love!..Love!! =-.

  7. mokteh says

    perkahwinan tu perlukan komitmen…
    semoga Allah jodohkan mokteh dengan lelaki yang baik dan dapat membimbing ke jalan yang benar
    .-= mokteh´s last blog ..Qinghai Quake: The Aftermath =-.

  8. says

    Salam. “Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.”

    Sebut ttg curang, byk faktor2 penyebab dan antaranya mungkin saja2 kot suami tu nk test market..padahal dgn bini, dia cinta setengah mati… saja kot..sbb byk sgt masa terluang..mula la pikir buat perkara yg bukan2…terpengaruh dgn kwn and so on. Waallahualam.
    .-= Miss Mirror´s last blog ..TENTANG BIDAN URUTKU… =-.

    • says

      @Miss Mirror, Ataupun isteri tak layan suami the way the suami wants. Aspect ini pun perlu dipertimbangkan, bukan ?

Trackbacks