Pembunuh Sosilawati Maafkan kami

Assalamualaikum dan salam 1Dunia, dua pembunuh Sosilawati telah mengaku bersalah dan memohon maaf di atas kesilapan mereka. Kedua-dua pembunuh K Sarawanan, 19, dan U Suresh, 26 telah dijatuhkan hukuman 7 tahun penjara. Mengikut laporan Harian Metro ketika diberi peluang bercakap, Sarawanan dan Suresh dengan nada perlahan dalam bahasa Tamil memohon maaf terhadap perbuatan mereka sebelum diterjemahkan ke bahasa Melayu oleh jurubahasa mahkamah. “Saya memohon maaf kepada keluarga mangsa dan masyarakat atas perbuatan saya. Saya sudah insaf,” kata kedua-dua tertuduh.

Gambar Pembakar Mayat Sosilawati

Apakah perasaan anda seandainya anda adalah Erni Dekritawati Yuliana Buhari, Erwan Suwari Ridzuan, Erni Erinawati Sofea, Md Erwan Nasri, Erni Reenilawati, dan Siti Nur Fatimah atau Yatimah? Yatimah ibu Sosilawati telah menzahirkan kekecewaan dan tidak akan memaafkan pembunuh anaknya.

Allah swt sentiasa memaafkan hambanya setiap saat kecuali dosa syirik. Tetapi adakah kita mempunya kekuatan untuk memaafkan seorang yang sudah mengaku membunuh ahli keluarga kita seperti kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya. Semuga peguam Pathmanabhan, yang didakwa bersama-sama Thilaiyalagan,  Matan,  dan Kathavarayan akan mendapat hukuman yang setimpal dengan kekecaman yang telah dilakukan.

[ad#advertlets336]

Comments

  1. says

    Kalau aku memang sentiasa membuka hati untuk memaafkan kesalahan/dosa orang lain.. dengan harapan orang lain akan memberi kemaafkan kepada kita kelak..
    iyalah.. mungkin hari ni diorang yang buat kesalahan.. mana tahu suatu hari nanti kita pula yang diuji macam tu..

  2. says

    kalo dah insaf, dia kena la ada satu kata SUMPAH mengatakan sesuatu yang boleh dia buat untuk tebus kesalahan dia pada family datuk sosilawaty.

    Kalo tak, kena la ikut undang2 yang dah termaktub..kan?

  3. says

    Jika berlaku pada saya, maybe saya akan maafkan. InsyaAllah. tetapi saya akan ingat perbuatan itu dan tidak akan memberi peluang kedua.
    agak mudah memaafkan, tetapi terlalu sukar untuk melupakan.
    saya juga manusia biasa.

    • says

      Bro memang berjiwa kuat dan pasti Allah akan naikkan makam keimanan seandainya benar2 bertindak sedemikian. Iman akan hanya meningkat apabila kita redha dengan ujian Maha Esa terutama ujian yg besar seperti ini.

Trackbacks